۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۴۵۰۸۱۲

استقبال 15 هزار نفری از بازخوانی واقعه غدیر در ریگان

به گفته مسؤولان شهرستان ریگان امسال بیش از 15 هزار نفر از آیین بازخوانی واقعه غدیر در این شهرستان دیدن کردند.
غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، آیین بازخوانی واقعه غدیر چند سال متوالی است که همزمان با عید سعید غدیر در تپه های بلند شنی شهرستان ریگان برگزار می شود.

سرهنگ احمد بدرآبادی فرمانده ناحیه مقاومت سپاه شهرستان ریگان، روز سه شنبه در حاشیه این آیین گفت: مراسم بازخوانی خطبه غدیر امسال با استقبال 15 هزار نفری مردم همراه بود و نسبت به جمعیت سال گذشته 2 برابر رشد داشت.

بدرآبادی اظهار کرد: برای سومین سال متوالی مراسم بازخوانی خطبه غدیر در تپه های شنی ریگان برگزار شد و بیش از 200 هنرمند انجام این کار را برعهده داشتند.

وی افزود: این مراسم به همت ناحیه مقاومت سپاه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، کانون بسیج هنرمندان و ادارات شهرستان ریگان برگزار شد.

امام جمعه ریگان هم در این آیین با تبریک عید غدیر و تقدیر از دست اندرکاران برپایی آن گفت: همانطور که پیامبر اسلام (ص) در غدیر خم امام علی (ع) را به منصب ولایت و حاکم شرع انتخاب کردند، انقلاب ما هم غدیری دارد و ما هم خودمان را به غدیر انقلاب برسانیم.

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی افزود: پیامبر در شاهراهی ایستادند و فرمودند هرکس جلو افتاده برگردد و هر کس عقب افتاده نیز خود را به کاروان برساند، در غدیر انقلاب نیز هر کس از علی انقلاب جا مانده خود را برساند و هر کس سبقت گرفته است نیز برگردد.

وی تصریح کرد: هر کس در عمل تابع سخن ولی انقلاب باشد غدیر را درک کرده است.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی گفت: خیلی ها در غدیر خم نه صوت و نه سیمای امام علی (ع) را ندیدند اما غدیر را درک کردند و تابع ولی خود بودند و کسانی که می خواهند غدیر انقلاب را درک کنند باید تابع ولی باشند.

امام جمعه ریگان بیان کرد: ولی امر می گوید توان دفاعی و نظامی کشور باید بالا برود که باید بگوییم چشم، ما تابع هستیم.

وی افزود: عده ای نیز جا مانده اند، معظم له در سال 88 فرمودند در انتخابات تقلب نشده است اما عده ای گفتند تقلب صورت گرفته، بنابراین از غدیر انقلاب عقب ماندند و فتنه برپا کردند./101/9709/ب1

 

ارسال نظرات