۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۴۵۱۳۰۶
حجت الاسلام قوامی:

آموزش و پرورش یکی از بهترین محیط‌ها برای تبلیغ‌ حوزویان است

امام جمعه پردیسان گفت: بهترین کار تبلیغی متمرکز شدن در یک رشته و یک نیاز جامعه است چرا که «قلیلٌ یَدُومُ خیرٌ مِن کثیرٍ یَزُول» کار کم و همیشگی بهتر از کار زیادی است که انسان را خسته کند و پیوستگی و دوام نداشته باشد.
حجت‌الاسلام صمصام‌الدين قوامي، رييس موسسه تخصصي فقهي مديريت اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قم، حجت الاسلام والمسلمین سید صمصام‌الدین‌ قوامی، امام جمعه پردیسان، شامگاه پنج‌شنبه در دهمین سالگرد تشکیل گروه تبلیغی شهیدین در سالن همایش‌های پژوهشگاه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم، فعالیت‌های مؤسسه فرهنگی تبلیغی شهیدین (شهیدان باهنر و ایرانمنش) را مثبت ارزیابی و خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین فعالیت‌های تبلیغی این مؤسسه تبلیغ در سطح مدارس و فضای دانش‌آموزی است.

وی با بیان خاطراتی از دوران خدمت به کشور و شهادت شهیدان باهنر و ایرانمنش ابراز داشت: ممکن است یک شهید چهره استانی یا ملی داشته باشد اما اینها مهم نیستند چرا که درجات و مقام افراد در نزد خدای تعالی است همان طور که خداوند در قرآن کریم فرموده است: «إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم». درجات به تقوا و شهادت است و نمی‌توان شهیدان را درجه‌بندی کرد چرا که شهیدان خود درجه‌ای برای سنجش هستند.

حجت الاسلام قوامی با اشاره به جمعیت 13میلیونی دانش‌آموزها اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از بهترین محیط‌ها برای تبلیغ‌ حوزویان است.

وی با توجه به فعالیت‌های گسترده مؤسسه شهیدین تأکید کرد: فعالیت‌های تبلیغی در زمینه‌های مختلف همچون تبلیغ در آموزش‌ و پرورش، تبلیغ برای معلمان، تبلیغ برای اولیا، تبلیغ در پارک‌ها، تبلیغ برای مقابله با تجاوز فرهنگی گروه‌های تکفیری و .... . از جمله فعالیت‌های تبلیغی است که این مؤسسه به آن می‌پردازد.

امام جمعه پردیسان اولویت‌بندی تبلیغی در گروه‌های جهادی را ضروری دانست و تصریح کرد: بهترین کار تبلیغی متمرکز شدن در یک رشته و یک نیاز جامعه است چرا که «قلیلٌ یَدُومُ خیرٌ مِن کثیرٍ یَزُول» کار کم و همیشگی بهتر از کار زیادی است که انسان را خسته کند و پیوستگی و دوام نداشته باشد.

وی فعالیت در یک عرصه همچون دانش‌آموزی را پیشنهاد کرد و افزود:‌ اگر بتوانیم در یک زمینه تجربه لازم را کسب کنیم و مهارت‌های لازم را بدست آوریم موفق‌تر خواهیم شد.

رییس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی بستر کار در آموزش‌ و پرورش را فراهم دانست و تصریح کرد: برای کار در فضای دانش‌آموزی می‌توان مباحثی همچون فضای مجازی، گفتمان دینی، مدارس امین، امام شناسی(مهدویت)،‌ راهیان نور، عفاف و حجاب،‌ امور خیریه، فقرزدایی، فرق و مذاهب،‌ طرح انس و معرفت، روحانی مستقر و مشاوره را طرح و برنامه‌ریزی کرد.

وی مهاجرت و برگشت طلاب شهرستانی مقیم شهر مقدس قم به شهر‌های خود را از دیگر راهکار‌های تبلیغ مؤثر و بازدهی بالا برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر طلاب نمی‌توانند به طور دائم در شهرهای خود مستقر شوند، حداقل می‌توانند در ایام تعطیلات به شهر‌های خود سفر کرده و با کمک سایر روحانیان به تبلیغ دین بپردازند.

حجت الاسلام قوامی، طلاب کرمانی مقیم قم را از وارثان شهیدان باهنر و ایرانمنش قلمداد کرد و گفت: با توشه‌گیری و الگوگیری از این شهیدان به طور جهادی پا در عرصه تبلیغ بگذارید.

وی با بیان اینکه ایجاد وحدت بین شعیان و اهل تسنن در شهر کرمان از وظایف مبلغان این شهر است تصریح کرد: در سخنرانی‌ها سعی شود نکاتی به مردم گفته شود که به نفعشان است نه آنکه آنچه مردم دوست دارند در مساجد و منبرها بیان شود چرا که ممکن است این کار به نفعشان نباشد. /878/پ202/ی

ارسال نظرات