۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۴۵۱۶۲۱
روحانی پاکستانی تأکید کرد؛

جان خود را در راه برگزاری باشکوه عزای حسینی تقدیم می کنیم

رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان با اشاره به تهدیدات تروریستی در آستانه ماه محرم تأکید کرد که شیعیان از این تهدیدات نمی هراسند و جان خود را در راه برگزاری باشکوه این مراسم تقدیم می کنند.
حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید سبطین حیدر سبزواری رییس مجمع علمای شیعه در ایالت پنجاب پاکستان، در کنفرانس خبری روز گذشته که در شھر فیصل آباد پاکستان برگزار شد، بر لزوم برگزاری مراسم عزاداری ابا عبداللہ الحسین(ع) تحت ھر شرایطی در سراسر پاکستان تاکید کرد.

وی نسبت به بازداشت مسؤولان و کارکنان حسینه ھا و ھیئت ھای عزاداری به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت: مراسم عزاداری از چندین قرن پیش تاکنون در حال برگزاری است و عملیات تروریستی علیه این مراسم ناتوانی دولت پاکستان را نشان می دهد. دولت نمی تواند ناتوانی خود را پشت تعطیلی عزاداری پنھان کند.

رییس ایالتی مجمع علمای شیعه پاکستان با بیان این که دولت به بھانه طرح امنیت ملی به جای گروہ ھای تروریستی تکفیری شھروندان عادی را تحت فشار قرار می دھد گفت: ما در برگزاری مراسم عزاداری در محرم از ھیچ فداکاری دریغ نکرده و حتی قربانی نیز در این راه خواهیم داد اما عملیات تروریستی نمی تواند جلوی برگزاری عزادای را بگیرد.

وی از سنگ اندازی مرزبانان پاکستانی در برابر سفر زائران به مشهد و کربلا به شدت انتقاد کرد و خواستار رسیدگی دولت به این مشکل شد./980/ب902/د

اشهدی نقوی
ارسال نظرات