۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۷
کد خبر: ۴۵۱۷۱۶
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز:

نقش تبلیغی و ارشادی روحانیت در فضای دانشگاهی غیرقابل انکار است

حجت الاسلام انوری با تأکید بر این‌که فعالیت روحانیان در دانشگاه‌ها نباید محدود در کلاس‌های درسی شود، گفت: نقش تبلیغی و ارشادی روحانیت در فضای دانشگاهی غیرقابل انکار است.
نقش روحانیت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمد انوری، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز امروز در نشست هم اندیشی اعضای گروه معارف این مرکز آموزش عالی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید و ضرورت توجه به تربیت نسل جوان آگاه، مؤمن، انقلابی و متدین اظهار داشت: کلاس‌های معارف در دانشگاه‌ها فرصتی مغتنم برای تبیین زیبایی‌های دین است.

وی با تأکید بر این‌که نقش تبلیغی و ارشادی روحانیت در فضای دانشگاهی غیرقابل انکار است، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب اسلامی بستری در دانشگاه ها فراهم شده تا معارف ناب اسلامی در کلاس‌ها به جوانان مشتاق و علاقه مند ارائه شود، از این رو باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کنیم و بتوانیم به مسؤولیت خود در تربیت دینی نسل جوان بپردازیم.

حجت الاسلام انوری با تأکید بر این‌که فعالیت روحانیان در دانشگاه‌ها نباید محدود در کلاس‌های درسی شود، افزود: اگر مختصات پیرامون خود را به لحاظ زمان و مکان نشناسیم و بدون توجه به حوادث کشور و جهان به تدریس در کلاس‌های دروس معارف بپردازیم به نتایج و ثمرات بهتر و بیشتری دست نخواهیم یافت.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه تبریز نقش کلاس های معارف در تغییر نگرش دانشجویان نسبت به مباحث دینی و مکتب تشیع را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تاثیرگذار بودن و جریان سازی در فضای فرهنگی سیاسی جامعه علمی کشور نیازمند داشتن یک شبکه فعال در میان دانشجویان شرکت کننده در کلاس‌ها معارف اسلامی است.

وی ادامه داد: تربیت جوانان انقلابی در بستر کلاس‌های معارف، نیازمند شناخت دقیق اساتید از وضعیت سیاسی و فرهنگی منطقه و کشور است. تا زمانی که نسبت خود را با انقلاب اسلامی و مسائل پیرامون جهان اسلام مشخص نکنیم، کلاس‌های معارف در نیل به اهداف ارزشمند انقلاب اسلامی اثرگذار نخواهد بود.

حجت الاسلام انوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بخش‌هایی از رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از ظرفیت های فضاهای مجازی اظهار داشت: نهاد رهبری آمادگی خود را جهت ایجاد بستر برای هر چه بهتر استفاده کردن از فضاهای مجازی در میان اساتید و دانشجویان اعلام می کند.

وی با بیان این‌که مرکز آموزش مجازی نهاد رهبری یکی از بسترهای آماده جهت استفاده دانشجویان و اساتید است، گفت: با توجه به این‌که در عصر اطلاعات و ارتباطات قرار داریم، بایستی از هر فرصت تبلیغی برای تبیین ارزش‌های الهی و آموزه های دینی بهره جوییم./202/935/ب1

ارسال نظرات