۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۴۵۱۹۲۴
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

علم بدون اخلاق عامل سقوط بشریت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: علمی که در کنارش عقل، اخلاق و دین نباشد، جامعه را به سوی بدبختی و انحراف سوق می دهد.
حجت الاسلام عظیمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی امروز در جمع دانش‌آموزان مدرسه صدرای تبریز با تأکید بر این‌که  هدف از دانش‌اندوزی کسب معرفت و تعالی است، اظهار داشت: نخستین پله علم خداشناسی و نهایت آن نیز تسلیم شدن شدن در برابر خواست الهی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تعقل و اندیشه را نعمت بزرگ خداوند متعال برای بشریت دانست و افزود: هر علمی سودمند و ارزشمند نیست، علمی که در کنارش عقل، اخلاق و دین نباشد، جامعه را به سوی بدبختی و انحراف سوق می دهد، چنانکه در طول تاریخ شاهد استفاده نادرست از علم برای کشتار بشریت بوده ایم.

حجت الاسلام عظیمی با بیان این‌که علمی ارزشمند است که انسان را به تعالی و کمال برساند، خاطرنشان کرد: علم توأم با تهذیب نفس، تربیت دینی، تزکیه، اخلاق و عقل سودمند است و باید قدر این نعمت‌ها را بدانیم و توجه داشته باشیم که حرکت به سوی کمال، باعث رشد معنوی و اخلاقی می‌شود.

وی با بیان این‌که سلامت روانی جامعه در سایه تربیت دینی فرزندان و توجه خانواده‌ها به مسائل اعتقادی و شرعی محقق خواهد شد، گفت: والدین اگر تربیت دینی فرزندان را تنها به عهده آموزش و پرورش بسپارند، راه به جایی نخواهند برد، چراکه فرآیند تربیت فرزند از بدو تولد آغاز می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: امام راحل فرمودند؛ اگر علم توأم با تزکیه نباشد، بوی لجن می‌دهد؛ اما اگر علم توأم با تزکیه باشد، گلزار و بوهای معطر گل به مشام می‌رسد و این شبیه همان بارانی است، که اگر به لجن‌زار برسد بوی لجن و اگر به محل پرورش گل ببارد، بوی معطر از آن بلند می‌شود.

حجت الاسلام عظیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و یادآوری مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه های نبرد حق علیه باطل، اظهار داشت: جنگ تحمیلی علیه ایران و ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها و تمام شیاطین نشان آزادگی، غیرت و صلابت ایران اسلامی است.

وی با بیان این‌که تعداد شهدای دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس قابل توجه است، افزود: جنگ هشت ساله ایران به عنوان طولانی‌ترین جنگ بعد از جنگ جهانی دوم، با همراهی استکبار جهانی و حتی همراهی شورای امنیت در جریان بود و ما در این راه با رهبری ولایت فقیه و جانفشانی شهدا به پیروزی رسیدیم./202/935/ب1

ارسال نظرات