۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۵۲۸۴۵
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

فرهنگ زیارت واسطه‌ای بین ما و خداوند است/ ولایت بزرگترین نعمت الهی

حجت الاسلام عادل گفت: فرهنگ زیارت واسطه‌ای بین ما و خداوند است و ما باید برای نزدیک شدن به معبود خویش به امامزادگان متوسل می شویم و با زیارت و توسل راه صحیح و درست زندگی و معنویت را می‌آموزیم.
حجت الاسلام غلامرضا عادل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام غلامرضا عادل، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین، ظهر امروز در طرح بصیرت عاشورایی که در امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد، گفت: گر چه ما در کربلا نبودیم اما امروز توفیق خدمتگزاری به فرزندان رسول خدا نصیبمان شده است و اگر همه‌ دنیا را جمع کنند این توفیق را نمی‌توان با چیز دیگری معامله کرد.

وی در ادامه افزود: توفیق خدمتگزاری به امامان معصوم(ع) را شکرگزاری می‌کنیم؛ محرم و صفر فرصتی است که بیشتر از گذشته در خدمت زائران باشیم، خادمان امامزاده‌های میزبان باید به بهترین شکل از زائران پذیرایی و خدمت رسانی کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین به فضاها و ظرفیتهای استان اشاره و ابراز کرد: امامزاده‌های بسیاری در استان قزوین از جمله چهار انبیا وجود دارد که این امامزاده‌ها محلی برای تقرب به خداوند هستند.

این مسؤول تاکید کرد: ظرفیت تقرب و معنویت را در هیچ جای دیگری نمی‌توان پیدا کرد، مردم گمشده‌ خود را در فضاهای معنوی، مساجد و امامزاده‌ها پیدا می‌کنند.

حجت الاسلام عادل خون امام حسین(ع) را حرارت دهنده‌ دلها دانست و بیان کرد: مادران ما با نام امام حسین(ع) به ما شیر داده‌اند و با نام امام علی(ع) به ما شجاعت آموخته‌اند، مساجد و امامزادگان محلی برای عبادت، معنویت و تقرب به خداوند هستند.

وی در ادامه اضافه کرد: فرهنگ زیارت واسطه‌ای بین ما و خداوند است و ما باید برای نزدیک شدن به معبود خویش به امامزادگان متوسل می شویم و با زیارت و توسل راه صحیح و درست زندگی و معنویت را می‌آموزیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: ما در بُعد ظاهری که حفاظت از مرزها است درست عمل کرده‌ایم اما در بُعد باطنی دشمنان فرهنگ ما را مورد تهاجم قرار داده‌اند و ساعتها زمان برای تخریب فرهنگ جامعه ما صرف کرده‌اند، آنها سلایق مردم جامعه‌ ما و جوانان را مورد بررسی قرار داده‌اند تا ما را تضعیف کنند.

این مسؤول فرهنگ شیعه را فرهنگ عاشورایی دانست و عنوان کرد: نمی‌توان فرهنگ عاشورایی را از مسلمانان گرفت، دشمنان و غربی‌ها می‌خواهند جهت فرهنگ عاشورایی را منحرف کنند، فرع را به جای اصل جایگزین کنند.

حجت الاسلام عادل ابراز کرد: دشمنان شبهات بسیاری را در کشور و جوامع اسلامی رواج داده‌اند و ما در برابر این این شبهات مسؤولیت بزرگی بر عهده داریم، هدف امام حسین(ع) بیدار کردن مردم و حفظ اسلام بود که باید راه آن امام بزرگوار را ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) با بعثت دین اسلام را به مردم معرفی و امام حسین(ع) با خون خود آن را تداوم بخشید، امام خمینی(ره) انقلاب را ثمره‌ی خون امام حسین(ع) و عاشورا دانستند.

ولایت بزرگترین نعمت است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ولایت را بزرگترین نعمت معرفی و اظهار کرد: آیات بسیاری در مورد ولایت نازل شده است و امروز نعمت بر ما تمام شده است و ما باید شکرگزار باشیم.

این مسؤول با بیان اینکه پیام هیهات من الذله استکبار ستیزی، آزادی خواهی و استقلال است، بیان کرد: حرکت امام حسین(ع) از آغاز تا شهادت دارای پیام بوده است، کربلا چند ساعت طول نکشید اما به اندازه‌ تمام دنیا پیام دارد، کربلا یک دانشگاه است.

حجت الاسلام عادل در پایان گفت: در بصیرت عاشوایی باید پیام‌های امام حسین(ع) را که ایثار، از خودگذشتگی و آزادیخواهی بود به جوانان آموخت و در بین خانواده‌ها نهادینه کرد./955/202/ب2

ارسال نظرات