۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۴۵۳۹۲۲
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران:

پايبندي به فرهنگ عاشورا و مهدويت راه مقابله با هجمه دشمنان است

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران پايبندي به فرهنگ عاشورا و مهدويت را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان كرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به این دو فرهنگ اصیل است.
مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدرضا نصوری، مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران امروز در جلسه ستاد مهدویت استان در ساری با اشاره به ضرورت تبیین، تبلیغ و ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه، گفت: موج عظيم اسلام‌خواهي در جهان و گرايش روزافزون جهانيان به اين دين که موجب هراس و وحشت سردمداران کليسا و دولت‌‌هاي غربي شده، نقشي اساسي در اقبال به انديشه مهدويت دارد.

وي افزود: حضرت ولي عصر(عج) از ما جز ترك محرمات و انجام واجبات چيز ديگري نمي‌خواهد و ما نيز بايد در زمان غيبت روحيه اطاعت پذيري خود را بالا ببريم، اين امر جزو اصلي ترين وظايف شيعيان در زمان غيبت و نخستین گام در اين زمينه بالا بردن معرفت و شناخت خويش از امام زمان(عج) است.

حجت الاسلام نصوری گام دوم را محبت به امام زمان(عج) عنوان کرد و اظهار داشت: همان‌گونه كه امام زمان(عج) در حق ما دعا مي‌كند و به ما توجه فراوان دارد ما نيز بايد مهر و محبت ايشان را وارد زندگي خويش و در حقش دعا كنيم.

وی كار امام زمان(عج) را تعليم، تربيت و ارتقای حكمت‌ها ذكر کرد و بيان داشت: جامعه استكبار و كفر به اين مسأله پي‌ بردند كه نگاه مسلمانان به ویژه شيعه يك نگاه سبز انتظار است، به همین دلیل سعي در تخريب چهره واقعي امام زمان(عج) با استفاده از بدعت‌ها و ترويج شبهات در اين زمينه دارند.

حجت الاسلام نصوری گام سوم جهت زمينه سازي براي ظهور حضرت ولي عصر(عج) را تمرين نام برد و افزود: ما بايد به گونه‌اي برنامه‌هاي خود را تنظيم كنيم تا به سمت و سوي اطاعت از امام عصر(عج) سوق پيدا كند و تمرين اطاعت در اين باره بسيار مهم و ارزشمند خواهد بود.

استاد حوزه علمیه با بیان این که همان طور که امام راحل فرمودند محرم عامل پایداری و ثبات فرهنگ دینی و ارزش های انقلاب اسلامی است، گفت: توسعه فرهنگ مهدویت بستگی به توسعه فرهنگ عاشورا دارد و به هر میزان که بتوانیم فرهنگ عاشورا را در جامعه گسترش دهیم در واقع فرهنگ انتظار و مهدویت را در جامعه گسترش داده ایم.

وی فلسفه قیام حسینی را همان فلسفه فرهنگ مهدویت دانست و افزود: با گسترش ارزش ها و تقویت ایمان و باور دینی، فرهگ مهدویت و انتظار نیز در جامعه اسلامی تقویت خواهد شد و جلوگیری از ارتکاب گناه و معاصی و ناهنجاری های اجتماعی نیز خود سبب احیاء فرهنگ دینی و فرهنگ مهدوی است.

حجت الاسلام نصوری گفت: آنچه که مهم است این است که باید بتوانیم به طور صحیح و مناسب چهره از غبار مظلومیت ائمه معصوم(ع) بزداییم و در مراسم های عزاداری و سینه زنی از آنچه که سبب سست شدن اعتقاد جوانان و نوجوانان می شود، جلوگیری نماییم.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: فرهنگ مهدویت به توسعه و بسترسازی فرهنگ عاشورا بستگی دارد و ما به هر مقدار که بتوانیم فرهنگ عاشورا و فلسفه قیام اباعبدالله (ع) را در جامعه گسترش دهیم در واقع فرهنگ انتظار و مهدویت را در جامعه گسترش داده ایم.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران پايبندي به فرهنگ عاشورا و مهدويت را شاخص ترين مؤلفه مقابله با هجمه هاي دشمنان عنوان كرد و افزود: حفظ وحدت و اعتقادات ارزشي در پايبندي به این دو فرهنگ اصیل است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: عاشورا و مهدويت ويژگي هاي مشترکي دارند، اين دو انديشه مي توانند حافظه دين را تشکيل دهند و به همين دليل کساني که در مورد دين داري مردم حساس اند در پي تضعيف دين هستند و اين افراد با عاشورا و مهدويت مخالفند و در صدد تخريب اين دو فرهنگ هستند.

وي عمق نگري در بحث مهدويت را ضرورت امروز دانست و افزود: آسيب‌هاي فراواني كه امروز بر پيکره مهدويت وارد مي‌شود ناشي از نگاه سطحي و ظاهري به مقوله مهدويت است و با گذر از اين نوع نگاه آسيب‌ها نيز برطرف مي‌شود.

حجت الاسلام نصوری انتظار را مايه نشاط در جامعه، استقامت در دين، تلاش در جهت گسترش خوبي ها و ايستادگي در مقابل زورگويان و مستبدان عالم عنوان کرد و بيان داشت: دشمنان از صدر اسلام تاکنون به ويژه پس از پيروزي انقلاب اسلامي ايران با نشانه رفتن به دو بال بالابرنده فرهنگ ديني ما يعني عاشورا و مهدويت درصدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدي هستند و در اين راه از هيچ تلاشي دريغ نمي کنند که البته هوشياري ملت و رهبري مدبرانه امام راحل(ره) و مقام معظم رهبري مانع تحقق نقشه هاي شوم دشمنان است.

وی در ادامه سخنان خود به اعطای بیش از 500 گواهینامه در شش ماه ابتدای سال در دوره های آموزشی به داوطلبان اشاره کرد و با تأکید بر ترویج فرهنگ مهدویت در جامعه، تصریح کرد: همایش‌های مختلفی ویژه بانوان و کودکان جهت ترویج فرهنگ مهدویت در نسل‌های آینده برگزار شد.

مدیر عامل بنیاد مهدویت مازندران با بیان این‌که مهدیه‌های استان ظرفیت مناسبی برای اهداف این بنیاد است، خاطرنشان کرد: بیش از ۱۸ هزار نفر در استان از سوی بنیاد مهدویت آموزش دیدند.

وی با تأکید بر سرمایه‌گذاری در سنین پایین‌تر، اظهار داشت: نخستین دوره تربیت مربی ویژه مربیان مهد‌های کودک در استان برگزار می‌شود./950/202/ب2

ارسال نظرات