۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۴۵۴۱۶۱
آیت الله طه محمدی:

برخی در پی به انحراف کشیدن هیأت‌ها هستند/ از فرصت محرم برای ترویج مکتب تشیع در جهان استفاده شود

امام جمعه همدان با اشاره به نقش ابزاری مجالس عزاداری برای تبلیغ مکتب اسلام و تشیع در جهان، گفت: مجالس عزاداری فرصت خوبی برای ترویج و گسترش مکتب اسلام در جهان است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اهمیت گرامیداشت محرم و صفر اظهار داشت: جایگاه محرم و صفر در نگهداری از ارزش های اسلامی انکار ناشدنی است.

وی در ادامه با اشاره به نقش ابزاری مجالس عزاداری برای تبلیغ مکتب اسلام و تشیع در جهان خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری فرصت خوبی برای ترویج و گسترش مکتب اسلام در جهان است.

امام جمعه همدان در ادامه افزود: همه هیات ها و مجالس باید به گونه رفتار کنند که بتوانند با محتوای بالای خود به افراد بصیرت بدهند و از آسیب ها و انحرافات جلوگیری کنند.

وی با اشاره به کودک کشی در منطقه به دست مزدوران استکبار اظهار داشت: برگزاری مراسم باشکوه شیرخوارگان در اقصی نقاط جهان نشان از محکوم کردن رفتار مستکبران عالم در منطقه دارد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان گفت: در حالی غرب از آزادی و دموکراسی دم می زند که جنگ سوم جهانی در سوریه در حال بروز است و خود در این زمینه سنگ اندازی می کند.

وی با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن از سوی عربستان سعودی ابراز داشت: عربستان سعودی با کشتار بیرحمانه کودکان و مردم یمن، هویت واقعی خود را به جهانیان معرفی کرد.

آیت الله طه محمدی با بیان این که باید درس های عاشورا را در جامعه نهادینه کنیم گفت: باید درس های عاشورا برای مردم بازگو شود و قیام امام حسین و دلائل آن برای مردم تبیین شود.

وی با انتقاد از اجرایی نشدن امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: مبلغان باید در راستای تبیین قیام عاشورا گام بردارند و مسائل مهم قیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند.

امام جمعه همدان با اشاره به تلاش دشمن در زمینه انحراف عزاداری ابراز داشت: دشمن در پی آن است که عزاداری ها را به سوی بدعت ها و انحرافات سوق دهد و باید در این زمینه مراقب بود چرا که عزاداری امام حسین باید با شور و شعور توام باشد.

وی با بیان این که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم امنیت جامعه را تضمین کرده اند اظهار داشت: باید قدردان تلاش شهدا بود و برای پاسداشت خون شهدا تلاش کرد.

آیت الله طه محمدی گفت: برخی هیات ها به دلیل نداشتن مدیریت با تجربه دچار برخی انحرافات شده اند که نبود روحانی کارامد و مداح متناسب، مشکل را در این هیات ها دوچندان کرده است./201/979/ب1

ارسال نظرات