۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۴۵۵۰۸۷
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

لزوم انتقال پیام امام حسین به آیندگان از دامان مادران عاشورایی

حجت الاسلام اسدی با اشاره به تلاش جریان استکبار برای ترور شخصیت امام حسین(ع)، گفت: انقلاب برای پایداری به خون و پیام نیاز دارد، امروز مادران عاشورایی می توانند به بهترین نحو پیام سیدالشهدا(ع) را به آیندگان منتقل کنند، نبرد عاشورا تقابل میان خانواده ها است، نقش زنان در رشادتها و هدایت یاران اباعبدالله(ع) در کربلا بی بدیل است.
زنان عاشورایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی اسدی، استاد حوزه علمیه، بعد از ظهر امروز در مراسم عزاداری عاشورای اباعبدالله(ع) که در مسجد محسنیه اصفهان برگزار شد، گفت: نقش زنان با ایمان در تحولات بزرگ تاریخی بسیار مهم و برجسته است، باید قدر زنان با ایمان و عفیفه خود را بدانیم و خدمات آنها را ارج نهیم، شریف ترین اجتماع جامعه خانواده است، مراقب باشیم خانواده ها آلوده نشوند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) یک شخصیت حقیقی دارند که در چنین روزی در صحرای کربلا به شهادت رسید، در فراز و فرود تاریخ قیامهایی در خونخواهی سیدالشهدا(ع) صورت گرفت، اما ایشان یک شخصیت حقوقی هم دارند که دشمن امروز در صدد است تا آن شخصیت اباعبدالله(ع) را ترور کند، امروز جریان ظلم و استکبار سردمدار به قتل رساندن شخصیت امام حسین(ع) است.  

استاد حوزه علمیه، افزود: با محاسبات دنیایی ابتدا هر گونه ای که حساب کنیم می بینیم امام حسین(ع) مغلوب جنگ و نبرد روز عاشورا هستند، اما وقتی قافله اسرای کربلا شروع به حرکت کردند، پیام عاشورا از طریق 84 زن و کودک به جهانیان منتقل شد، هر انقلابی در دنیا برای قوام و تداوم خود به 2 عامل مهم نیاز دارد، نخستین آنها خون است، اما انقلاب به پیام هم نیاز دارد تا ماندگار شود.

نبرد عاشورا در واقع تقابل خانواده هاست/ دشمنان امام زمان(عج) از خانواده ابوسفیان هستند

حجت الاسلام اسدی بیان داشت: کاروان اسرای کربلا به رهبری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) پیام عاشورا را منتقل کردند، امروز هم ما وظیفه داریم تا در جلسات حسینی خود پیام امام حسین(ع) را در جامعه نشر دهیم، ما فرزندان خود را به جلسات اباعبدالله(ع) می آوریم تا پیام کربلا را به نسلهای بعدی منتقل کنیم و هیچ کس مانند یک مادر و زن نمی تواند این وظیفه را به خوبی انجام دهد.

وی اظهار داشت: نقش خانواده ها در عاشورا بسیار پررنگ است، تقابل لشکر عمرسعد با یاران امام حسین(ع) در واقع تقابل و نبرد خانواده هاست، یک خانواده از نسل حضرت محمد(ص) و یک خانواده دیگر هم از نسل ابوسفیان است، در زیارت عاشورا ما 310 مرتبه بر خانواده پیامبر(ص) سلام می دهیم و 310 مرتبه هم خانواده ابوسفیان را لعنت می کنیم، ابوسفیان در واقعه کربلا حضور نداشته اما اشقیای کربلا تربیت یافتگان راه او هستند.

حجت الاسلام اسدی تصریح کرد: کسانی که در آینده در مقابل امام زمان(عج) خواهند ایستاد هم ابوسفیانی هستند، نقش خانواده در واقعه کربلا بی بدیل است، مبادا کودکان خود را در جلسات سیدالشهدا(ع) کتک بزنیم، اگر نمی توانید با فرزندتان در جلسه بنشینید نمانید و بروید، باید کاری کنیم تا بچه های ما علاقمند به امام حسین(ع) شوند.

باید از دوران خردسالی به فکر تربیت فرزندان مهدوی باشیم

وی با قدردانی از مجاهدتهای مادران شهید، تأکید کرد: مرد از دامان زن به معراج می رود، در کنار هر انسان موفقی در این عالم یک همسر شایسته قرار گرفته است، امروز یک مادر می تواند هم فرزندان مهدوی و امام زمانی و هم آخرالزمانی تربیت کند، در کنار حضرت ابراهیم(ع) هاجر قرار دارد، در کنار حضرت موسی(ع) 4 زن قرار دارند، مادرو خواهرش، همسر فرعون و همسر موسی(ع) زنانی هستند که در موفقیت او نقش بسزایی دارند.

استاد حوزه علمیه گفت: در کنار پیامبر خاتم(ص) همسر شایسته ای مانند حضرت خدیجه(س) قرار دارد که ما همه این جلسات را مدیون ایشان هستیم، برای تربیت فرزندان حسینی باید از دوران کودکی و خردسالی به فکر تربیت مهدوی در آنان باشیم، امیرالمؤمنین(ع) از حضرت زهرا(س) به عنوان بهترین یار و کمک در اطاعت خدا یاد کرده اند، پس کمک و یار بودن در اطاعت پروردگار باید یکی از معیارهای همسرگزینی باشد.

حجت الاسلام اسدی ابراز داشت: مقدس اردبیلی فرزند مادری است که نه نامحرم او را دیده است و نه صدای نامحرم را شنیده، دستش به نامحرم نخورده و پای او وارد مجالس گناه نشده است، امام حسین(ع) علت عدم بیعت خود با یزید را خانواده معرفی می کند و می فرماید پدرم امیرمؤمنان(ع) مادرم زهرا(س) است، امام حسین(ع) وقتی سر حر را در دامن گرفتند فرمودند تو حر و آزاده هستی همانگونه که مادرت نام تو را حر نهاده است، اینجا نقش مادر حر(ع) در تربیت فرزندنش مشخص می شود.

وی بیان داشت: علامه جعفری(ره) در پاسخ به سؤال «راسل» درباره چرایی توجه جدی اسلام به مسائل خانواده و تربیت فرزند می نویسد «اسلام می خواهد انسان تربیت کند»، دختران امروز ما همسران فردا و مادران پس فردا هستند، اگر قرار است فرزندان ما در آینده حسینی باشند نقش مادر بسیار کلیدی است.

پرچم خط حسین(ع) با گذشت زمان کهنه نمی شود

کارشناس مسائل مذهبی توضیح داد: تشویق مردان به جهاد و دلداری و تقویت روحی از نقشهای مهم زنان در یاران امام حسین(ع) است، زهیر ابن قین در ابتدا به امام حسین(ع) بی اعتنایی کرد، اما همسرش او را در دامان سیدالشهدا(ع) انداخت و او را به یاری امام حسین(ع) ترغیب کرد، همسر عبدالله ابن عمیر کلبی در بالای جنازه اش در کربلا او را بشارت به بهشت داد، مادر وهب او را به جانفشانی در راه اهل بیت(ع) و کسب مقام شفاعت ایشان ترغیب می کرد و سر پسر خود را به سمت دشمن پرتاب کرد و گفت ما آنچه را که در راه خدا داده ایم پس نمی گیریم.

حجت الاسلام اسدی اظهار داشت: قدردانی اهل خیام از یاران امام حسین(ع) نقش مهم دیگر زنان عاشورایی است، حضرت زینب(س) فرمودند «خداوند پرچمی را بر بالای قبر سیدالشهدا(س) به اهتزاز در می آورد که گذشت زمان آن را کهنه نمی کند»، همچنین در مجلس ابن زیاد فرمودند «ما رَأَیتُ اِلّا جَمیلاً».

وی افزود: همسر جناده انصاری زنی است که در کربلا بعد از شهادت همسر و فرزندش عمود خیمه را در دست گرفت و به میدان نبرد شتافت، امام حسین(ع) به او فرمودند که جهاد از زنان برداشته شد، پرستاری  فداکاری کردن از مسلمانان نقش مهم دیگر زنان عاشورایی در کربلاست./201/869/ب1

ارسال نظرات