۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۴۵۵۰۹۴
امام جمعه کوهبنان:

عاشورا فرصت کسب معرفت و بصیرت حسینی است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه عاشورا فرصت کسب معرفت و بصیرت حسینی است، گفت: لحظه‌ لحظه قیام عاشورا تبلیغ است؛ از عصر عاشورا تا انتهای حرکت کاروان اهل ‌بیت(ع) تمامش روضه و ماه محرم سرشار از درس شجاعت، آزادگی و انسانیت برای مسلمانان است.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: ماه محرم  با استفاده از لطف و عنایت امام حسین(ع) و شهدای با عظمت کربلا فرصت کسب معرفت و بصیرت، آموختن و عبرت گرفتن است.

وی بیان کرد: معرفت به مقام امامت و جایگاه رفیع ولایت و زندگی در مسیر امامت برای سعادت دنیا و آخرت و عبرت از حوادث تلخ اسلام بدون امامت است که منجر به فاجعه دردناک غیرانسانی از سوی اهل کوفه و شام به نام اسلام انجام شد.

امام جمعه کوهبنان تصریح کرد: بنابراین همیشه مراقبت لازم است که آن وقایع پیش نیاید و این نمی شود مگر با اطاعت از امام عدل و حمایت از او که امروز ولایت فقیه می باشد.

حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه امام حسین(ع) برای زنده کردن آموزه های اسلامی و اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، ادامه داد: امام حسین(ع) به شیعیان جهان درس آزادگی آموخت و ماه محرم سرشار از درس شجاعت، آزادگی و انسانیت برای مسلمانان است.

وی افزود: واقعه كربلا به مسلمانان نشان داد كه براي زنده نگه داشتن آموزه هاي اسلامي بايد از جان و مال خود نيز بگذرند، ايثار، شهادت طلبي و مقابله با مستكبران را همواره در زندگي خويش زنده و پويا نگه دارند.

امام جمعه کوهبنان در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ما از محرم و نهضت حسینی نشأت گرفته است و امام حسین(ع) نه تنها در بین شیعیان و مسلمانان، بلکه در میان تمام آزادی ‌خواهان جهان جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در ایران اسلامی بسیاری از مردم در گوشه و کنار جهان برای حضرت عزاداری و گریه می‌کنند، پس مراسم امام حسین(ع) یک فرصت و غنیمت است که باید قدردان آن باشیم و باید تلاش کرد مردم با فلسفه و اهداف قیام عاشورا آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) با قیام و شهادت خویش راه تبلیغ را باز کرد، خاطرنشان کرد: لحظه‌ لحظه قیام عاشورا تبلیغ است؛ از عصر عاشورا تا انتهای حرکت کاروان اهل ‌بیت(ع) تمامش روضه است.

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه ماه محرم به برکت خون شهیدان کربلا موجب بقا و ماندگاری اسلام شد و باید تلاش کنیم در این ماه به‌ دنبال کسب معرفت حسینی باشیم، ابراز کرد: حضور کودکان و نوجوانان و جوانان سیاه پوش در هیأت ها و برنامه ‌های مذهبی نشان از نفوذ عشق حسین(ع) در قلوب پاک جوانان پیرو ولایت دارد./302/9709/ب1

ارسال نظرات