۲۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱
کد خبر: ۴۵۵۱۰۶
حجت الاسلام مؤمنی:

معیت امام با نفاق و دو تابعیتی بودن قابل جمع نیست

استاد حوزه علمیه با بیان این که جبهه ولی خدا جبهه دنیا نیست، گفت: برخی افراد با دروغ پردازی های کثیف می خواهند سیره ائمه(ع) را به نفع خود مصادره به مطلوب کنند و وقیحانه مسلمات را به خاطر خوش خدمتی به بیگانگان زیر سؤال می برند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مؤمنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت السلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه پیش از ظهر امروز در مراسم عاشورای حسینی در دفتر مقام معظم رهبری در قم با اشاره به خلوص اصحاب امام حسین(ع) در واقعه عاشورا اظهار داشت: برنامه حرکت کاروان امام حسین(ع) قبل از حرکت برای اصحاب صریح و شفاف بود و آن کسی که ظهر عاشورا از امام جدا شد معلوم شد که از ابتدا هم تردید در دل داشته است.

استاد حوزه علمیه افزود: چون هدف در جبهه ولی خدا بالا است هیچ گونه تزویر و فریب در سخنان امام نیست و شب عاشورا امام اتمام حجت کرد که هر کس با ما باشد فردا کشته خواهد شد.

وی با اشاره به این سخن امام حسین(ع) که « من کان فینا، بازلاً مهجته، مقتلاً علی لقاء الله نفسه، فالیرحل، معنا» به بیان ویژگی های شهدای کربلا پرداخت و افزود: در این بیان 5 ویژگی برای همراهی با امام حسین(ع) ذکر شده است که هر کسی نمی توانست در این مسیر با امام همراه باشد و اگر به این 5 ویژگی اعتقاد نداشته باشد با علم به این که ایشان فرزند پیامبر(ص) و ولی خدا است غربت او را می بینند ولی نمی ماند.

حجت الاسلام مؤمنی در تفسیر قسمت اول سخن امام حسین(ع) ابراز داشت: بودن با امام حسین(ع) صرف ادعا محقق نمی شود بلکه باید دید در عمل چگونه رفتار می کند و این در بزنگاه ها مشخص می شود؛ نمونه بارز با امام بودن را در عمل شهدای کربلا می توانیم ببینیم.

وی با بیان این که بذل یک مرحله بالاتر از بخشش و هدیه است که بدون هیچ چشم داشتی می بخشد، خاطرنشان کرد: کسانی که با امام حسین(ع) بودن اهل بذل بودند و مال و آبرو و جان خود را در راه امام دادند؛ خود حضرت هم هر چه دارد در راه خدا می دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان این که جبهه ولی خدا جبهه دنیا نیست، گفت: برخی افراد با دروغ پردازی های کثیف می خواهند سیره ائمه(ع) را به نفع خود مصادره به مطلوب کنند و وقیحانه مسلمات را به خاطر خوش خدمتی به بیگانگان زیر سؤال می برند.

حجت الاسلام مؤمنی اهداف دنیایی را در برابر تحریف مسلمات عاشورا ناچیز دانست و گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که انسان باید تقوای سیاسی داشته باشد به این معنی که از لغزشگاه هایی که دشمن ممکن است سوء استفاده کند بپرهیزیم و امتیاز ندهیم.

وی با بیان این که منطق اباعبدالله(ع) تعلق به دنیا نیست، گفت: هدف اباعبدالله(ع) دو مطلب مهم است که اول وفای به عهد بندگی که بذل کل و دوم هم روشن کردن نور هدایت است.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: چهارمین اعتقاد شهدای عاشورا کوچ کردن از تعلقات دنیایی است؛ کاری که زهیر ابن قین انجام داد گذشتن از تمام دنیا است و زمانی که پیک امام حسین(ع) آمد عاشقانه به سمت ایشان رفت.

وی معیت با اهل بیت(ع) را ویژگی پنجم اصحاب امام حسین(ع) در عاشورا دانست و گفت: ممکن است برخی سابقه خوبی داشته باشند ولی نتوانند تا آخر صبر کنند؛ ضحاک از کسانی بود که تا ظهر عاشورا با امام حسین(ع) بود و غربت امام را دید ولی نتوانست دوام بیاورد.

حجت الاسلام مؤمنی افزود: انسان هایی که در بزنگاه تنها می گذارند انسان هایی هستند که تابعیت دو کشور را دارند؛ امام حسین(ع) به ضحاک فرمود که چطور می خواهی از این معرکه فرار کنی بعد معلوم شد که در جای دیگر سرمایه گذاری کرده است و گفت که من در خیمه اسبی را مخفی کرده ام برای چنین روزی؛ افرادی که چنین تفکری دارند خائن هستند زیرا دو تابعیتی به معنی پستی و نفاق به اعلا درجه ممکن است./843/پ202/ی

ارسال نظرات