۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۴۵۶۲۲۸
مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم کشور:

فرهنگ ایثار و شهادت سدی در برابر فرهنگ مادی غرب است

مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم کشور فرهنگ ایثار و شهادت را سدی در برابر فرهنگ مادی غرب دانست و گفت: راویان طلبه با استفاده از فرصتها، ظرفیتها و منبرها در جهت ترویج فرهنگ استکبارستیزی و مقابله با هجمه های فرهنگی و مادی غرب تلاش کنند.
حجت الاسلام جوشقانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام حسین جوشقانی، ظهر امروز در دوره آموزشی روایتگری سیره شهدا که در جمع طلاب استان لرستان در مرکز حوزه هنری استان برگزار شد، گفت: شهدا ارزشمند ترین الگو برای همه اعصار و اقشار مختلف جامعه هستند.

وی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان داشت: طلاب و مبلغان در جهت تعمیق و ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت در عرصه تبلیغ نقش بسزایی دارند.

مدیر مؤسسه روایتگری سیره عاشورا تصریح کرد: راویان مبلغ و طلبه با نگاه قرآنی روایی باید به تبیین فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه و بین مخاطبان کاروانهای راهیان نور بپردازند.

وی فرهنگ شهادت را اساس و پایه دین اسلام دانست و افزود: فرهنگ ایثار و شهادت شکست فرهنگ مادی غرب را در پی دارد.

حجت الاسلام جوشقانی با اشاره به برخی آیات و روایات که شرط پذیرش اعمال انسان جهاد فی سبیل الله، ایثار و شهادت است، یادآور شد: همین مسائل اهمیت سیره و فرهنگ شهدا را دو چندان می کند.

معرفت، محبت و اطاعت از ارکان اصلی ولایت است

وی با بیان اینکه شکست فرهنگ مادی غرب در سایه فرهنگ شهادت طلبی تحقق می یابد، بیان داشت: فرهنگ ایثار و شهادت حلقه اتصال بین ما، مقربان و سرآمدان الهی است.

مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم کشور در ادامه معرفت، محبت و اطاعت را از ارکان اصلی ساختمان ولایت عنوان کرد و گفت: با حرکت در مسیر ولایت می توان به معنویت رسید و در سایه سار فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشت.

وی اظهار داشت: محبت به آل الله و اهل بیت(ع) باید محبتی خالصانه و سرشار از اخلاص باشد و رنگ و بوی تولی و تبری نسبت به دوستان و دشمنان اهل بیت(ع) را در پی داشته باشد.

حجت الاسلام جوشقانی با بیان اینکه اطاعت و تبعیت نیز باید همچون پرچمدار عاشورا و شهدای کربلا اطاعتی محض و بی منت باشد، تصریح کرد: اطاعت و تبعیت همواره باید در تمام شرایط مطلق در رکاب امام و ولایت باشد.

راویان طلبه فرهنگ استکبارستیزی را ترویج دهند

مدیر کارگروه دفاع مقدس قرارگاه خاتم کشور با اشاره به اینکه استکبار و نظام سلطه دشمن اصلی اهل بیت(ع) است، افزود: ترویج فرهنگ استکبارستیزی در کاروانهای راهیان نور باید مورد توجه راویان طلبه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد زائران، نوجوانان و جوانان در کاروانهای راهیان نور حضور دارند، اظهار داشت: با استفاده از فرصتها،  ظرفیتها و منبرها باید در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تلاش کرد./9459/202ب2

ارسال نظرات