۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۵۶۵۲۵
وزیر دادگستری:

مذاکره با دشمنان به معنای پذیرفتن تسلط آنها نیست

حجت الاسلام پور محمدی با بیان این مطلب که گفتمان انقلاب اسلامی برگرفته از گفتمان مقاومت در برابر دشمنان قیام عاشورا است، گفت: مذاکره با دشمنان به معنای پذیرفتن تسلط آنها نیست بلکه گزینه ای برای اثبات حقوق خود و رسوا کردن چهره دشمنان است.
وزیر دادگستری در یادواره شهدا بابل وزیر دادگستری در یادواره شهدا بابل وزیر دادگستری در یادواره شهدا بابل وزیر دادگستری در یادواره شهدا بابل حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، وزیر دادگستری در مراسم یادواره شهدای منطقه موزیرج بابل در مسجد امام سجاد(ع)با اشاره به این مطلب که شعار استکبار ستیزی امام راحل تا عمق جان مردم نفوذ کرده است، گفت: ما بر اساس آموزه های سیدالشهداء(ع) در مقابل دشمنان تسلیم نمی شویم و امام راحل نیز احیاگر نهضت حسینی در عصر حاضر بود.

وی افزود: در هر گام عقب نشینی ما، پیشروی و گستاخی دشمنان بیشتر می شود و فرهنگ سازش ناپذیری با استکبار را از قیام عاشورا آموختیم.

وزیر دادگستری با بیان این مطلب که گفتمان انقلاب اسلامی گفتمان مقاومت در برابر دشمنان است، اظهار داشت: مذاکره با دشمنان به معنای پذیرفتن تسلط آنها نیست بلکه گزینه ای برای اثبات حقوق خود و رسوا کردن چهره دشمنان است.

وی ادامه داد: ما از حقوق ملت خود در مقابل دشمنان نمی گذریم و با قدرت به مسیر نورانی انقلاب جهت رسیدن به اهداف بلند خود ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام پور محمدی با ضمن تاکید بر این نکته که رفتار ما در مواجهه با طاغوت باید عدم تمکین باشد، خاطرنشان کرد: اقتدار ما در سایه ایستادگی و مقاومت به دست می آید و این قدرت برتر ما در سطح منطقه ناشی از پیروی در مکتب حسینی است.

وی با اشاره به حجم بالای درخواست‌های مردم برای دفاع از حرم‌های مطهر در عراق و سوریه، گفت: امروز با سیل درخواست های زیاد مردم برای دفاع از اماکن مقدس و حرمهای مطهر در عراق و سوریه روبرو هستیم اما در حال حاضر سیاست ما تنها در حوزه مستشاری برای قوای نظامی و مدافعان مردمی این دو کشور است.

عضو کابینه دولت یازدهم با بیان این که آمریکا کشوری عهدشکن در دنیا است، تصریح کرد: امروز هنر ما در عرصه جهانی باید استفاده درست از اهرم های قدرت برای ایجاد اقتدار باشد تا مانع بدعهدی های دشمنان شود.

وی با تاکید بر جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی، از آن به عنوان علاج واقعی مشکلات حوزه اقتصاد و امنیت در کشور نام برد و اظهار داشت: تلاش ما برای حل مشکلات اقتصادی در کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است  که یک نمونه آن کنترل هزینه ها هم از سوی دولت و هم ملت است.

حجت الاسلام پور محمدی ضمن بیان این مطلب که باید با برنامه ریزی های اقصادی کشور را مقاوم سازیم، گفت: امروز در اوج بحران های مالی که کشورهای اطراف را در برگرفته است ما در سایه تلاش مدیران دولت یازدهم، به دنبال رشد اقتصادی و شکوفایی آن هستیم.

وی ادامه داد: سال گذشته با توجه به کاهش قیمت نفت بسیاری از کشورهای بزرگ تولید کننده همانند عربستان، کویت، امارات، قطر و حتی روسیه با کسری شدید بودجه و افزایش تورم مواجه شدند اما کشور ما تراز مثبت اقتصادی را تجربه کرد.
وزیر دادگستری با بیان مشکلات امروز دولت عربستان در پی کاهش بهای نفت، خاطرنشان کرد: دولت عربستان در پی کاهش شدید بهای نفت مجبور شد برای جبران کاهش درآمدهای خود بیست و پنج درصد از حقوق کارکنان خود را کم کند و این روزها هم اوراق قرضه را در بازارهای مالی جهان منتشر می نماید.

وی افزود: بنا به اعلام بانک جهانی جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری بود که از کاهش قیمت نفت آسیب چندانی ندید.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این مطلب که در یادواره های شهدا باید راه زندگی عزتمندانه را از سالار شهیدان یاد بگیریم، تصریح کرد: ما باید با حضور در مراسم یادواره شهدا، باید درس مبارزه با استکبار و راه زندگی را بیاموزیم تا با تاسی از شهدا، این فرهنگ را امتداد ببخشیم، تا زمانی که فرهنگ عاشورا الگوی ما است، هیچگاه مرعوب دشمنان نمی شویم و پیروزی ما حتمی است./1313/پ202/ج1

ارسال نظرات