۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۴۵۶۶۲۹
قالیباف:

تنها راه پیشرفت کشور تکیه بر فرهنگ ایثار و شهادت است

شهردار تهران با بیان این که تنها راه پیشروی ما برای موفقیت در بعد مادی و معنوی فرهنگ جهاد و شهادت است، گفت: در واقع پیشرفت ما امروز در روحیه فرهنگ جهاد و شهادت خلاصه می‌شود، فرهنگ حسینی و عاشورا به ما یاد داد که شناخت به موقع در تکلیف و در عمل را بیاموزیم.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا محمد باقر قالیباف شهردار تهران بعداز ظهر امروز در دومین یادواره شهدای مدافع حرم فاتحین که در سالن همایش برج میلاد برگزار شد با اشاره به اینکه به برکت امام راحل و همه شهدا فرهنگ عاشورایی در این کشور نهادینه شده است، اظهار داشت: امروزه این فرهنگ با وجود شهدای مدافع حرم باعث حفظ اسلام و عزت مسلمین شده است.

وی ادامه داد: امروز تنها راه پیشروی ما برای موفقیت در بعد مادی و معنوی فرهنگ جهاد و شهادت است، در واقع پیشرفت ما امروز در روحیه فرهنگ جهاد و شهادت خلاصه می‌شود، فرهنگ حسینی و عاشورا به ما یاد داد که شناخت به موقع در تکلیف و در عمل را بیاموزیم که این مهم‌ترین درس ما از فرهنگ حسینی است.

شهردار تهران با بیان این که بدون شک شهدای مظلوم مدافع حرم فرهنگ حسینی را برای تکلیف و در عمل انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: در فتنه 88 ما شاهد بودیم برخی شعار " نه غزه، نه لبنان فقط جانم فدای ایران " را سر می‌دادند، این یعنی که این افراد فرهنگ حسینی و عاشورا را نشناختند.

قالیباف یادآور شد: فتنه 88 در حالی رخ می‌داد که خیلی از جوانان این کشور برای حفظ اقوام دیگر در دنیا و امنیت کشور خودمان مشغول به مجاهدت بودند، امروز شهدای مدافع حرم در شهر  و دیار خودشان با افتخار تشییع می‌شوند اما در آن دوران این فضا وجود نداشت و شهدای مدافع حرم ما با مظلویت به خاک سپرده می‌شدند.

وی با اشاره به این که برخی رسانه‌های خاص این تفکر را رواج می‌دادند که چرا باید پول ما در جای دیگری خرج شود و جوانان ما کشته شوند، تصریح کرد: این رسانه‌ها نه ایران و نه انسانیت را درک می‌کنند، شهدای مدافع حرم با صداقت، شجاعت، جوانمردی، ولایت‌مداری و مردانگی به موقع راه را تشخیص دادند و برای اسلام، دفاع از کشور و فرهنگ اهل‌بیت(ع) خودشان را تقدیم کردند و اینها رهروان واقعی امام حسین(ع) هستند.

شهردار تهران ابراز داشت: زمانی گفته می‌شد که جوانان دهه هفتادی اهل جنگ و شهامت نیستند و جنگ ویژه دهه شصت و پنجاه بود اما دیدیم که در جنگی که از جنگ تحمیلی ما خیلی سخت‌تر است حضور پیدا کرده و شجاعانه به نبرد پرداختند.

قالیباف افزود: امروز اگر مدافعان حرم حضرت زینب(س) و همه اماکن متبرکه در عراق و سوریه حضور پررنگ دارند به خاطر آن است که نقش حضرت زینب(س) و یاران امام حسین(ع) را به خوبی درک کردند و آن را اجرا می‌کنند.

وی با بیان این که امروز جبهه‌های متعددی برای انقلاب ما باز شده است، بیان کرد: همانگونه که شهدای مدافع حرم در جبهه جنگ با تکفیر و استکبار می‌جنگند و شهید می‌شوند در داخل کشور نیز برای پیشرفت و خدمت به مردم هم باید مبارزه کنند، امروز در صحنه علم و سازندگی باید تلاش کرد به طور کلی باید در همه عرصه‌های جمهوری اسلامی جنگید تا در قله افتخار بدرخشیم.

شهردار تهران در ادامه یادآور شد: ما خیلی از جوانان خود را به خاطر فقر و مشکل اقتصادی از دست می‌دهیم و نمی‌توانیم از آنها استفاده کنیم، این در اصل ظلم به امام راحل و انقلاب است.

قالیباف در پایان گفت: اگر امروز ما توفیق جنگ در عرصه‌های حق را نداریم موظف هستیم تا حد امکان به وظیفه خود در قبال خانواده‌های شهدا بپردازیم و بیانگر عرصه مجاهدت شهدا باشیم./816/پ202/ج1

ارسال نظرات