۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۴۵۶۶۶۴

اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی

خانواده اساس و پایه تعالی جامعه، الگو داشتن از مسائل مهم در تربیت اسلامی، ضرورت گفتمان دینی با موضوع فضای مجازی در مدارس، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان،حجت‌الاسلام نور الله ولی نژاد در جلسه کارگروه زنان فرهیخته استان با موضوع زن و خانواده متعالی  اظهار داشت:یکی از ماموریت های اسلام و دین ایجاد خانواده است و آیات و روایات زیادی با این موضوع  وارد شده است و نشان از اهمیت و جایگاه خانواده در اسلام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در ادامه بیان کرد:دشمن در جنگ نرم خانواده ها را کمین کرده است و به دنبال این است که افرادی نالایق، ضد ولایت فقیه و رهبری، اسلام، شهید و شهادت و بدون روحیه انقلابی  در خانواده ها تربیت شوند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد:در بحث تعالی خانواده باید به دنبال ساز و کار باشیم و در بخش های ایجابی و سلبی و مثبت و منفی شاخص بندی لازم انجام داده و آنچه شایسته تعالی خانواده است ارایه شود.

وی گفت:در شاخصه های تعالی خانواده باید به معنویات،عبادت،اعتقادات و باور های دینی توجه شودو در بخش سلبی به باید ها و نباید های یک خانواده مانند بی حجابی،مصرف اعتیاد و سایر موارد توجه کرد.

ولی نژاد با بیان این جمله که کم مطلوب بهتر از زیادی بی نتیجه است، بیان کرد: مشکل ما مشکل ساختاری است و در حوزه  عملیاتی  آموزش و پرورش، تشکل های دینی  و غیر دولتی و دستگاه های فرهنگی کمک کار بسیار خوبی هستند. ساختار اجرایی جمعیت بانوان فرهیخته در گلستان تکمیل، مباحث مختلف کار شده و بستری فراهم شود که خرجی اقدامات هم گرفته شود.

وی افزود: جمعیت بانوان فرهیخته اتاق فکر و مشاوره سازمان تبلیغات اسلامی است که سیاست‌های کلان را دنبال کرده و هدایت فعالیت‌های فرهنگی سازمان را بر عهده دارند و ضروری است تا ساختار اجرایی طرح‌های مختلف جمعیت بانوان فرهیخته در گلستان تکمیل شود.

ولی نژاد با بیان اینکه تربیت بخش اعظمی از جامعه به دست بانوان است گفت: اهمیت این جمعیت می‌تواند بسیار مهم باشد و هرچه بتواند چارچوبه و ساختار تعریف کند کار دستگاه‌های اجرایی را سبک‌تر و شدنی تر می‌کند.

ولی نژاد اظهار کرد: این ظرفیت وجود ندارد که همه جمعیت  جامعه را ارشاد کنیم اما می‌توانیم در یک حوزه کار کرد و بعد آن را تبدیل به یک جمعیت زیاد کرد.

ولی نژاد تاکید کرد: همه اعم از دولت، مجلس و سیستم قضایی از وضع موجود  جامعه مطلع هستند و اگر چه ناهنجاری هایی وجود دارد و به دنبال اصلاح جامعه هستند ولی همه واقفیم که هنجار جامعه ایمان است.

 الگو داشتن از مسائل مهم در تربیت اسلامی

حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: داشتن الگو و معرفی آن یکی از مسائل مهم در تربیت اسلامی است و باعث تأثیر پذیری بیشتر به خصوص در سنین کودکی و نوجوانی می‌شود. 

وی افزود: خانواده ها باید اهل بیت (ع) را که دوست داشتنی ترین و با فضیلت ترین انسان ها هستند به‌عنوان الگو به کودکان خود معرفی کنند و کمالات و زیبایی های اخلاقی و سیره ایشان را به آن ها بازگو کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه اظهار داشت: به یقین اثرپذیری تربیتی از گفتار و کردار ائمه (ع) تربیت نسل های موفق و مثمر ثمر را در پی خواهد داشت و از انحرافات و خطرات موجود پیشگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام برازش در پایان گفت: بیان زندگانی، فضائل، کرامات و اخلاق ائمه باعث ایجاد محبت و پیوند ناگسستنی جوانان و نوجوانان با آنان می‌شود و سبب می‌شود فرزندان مجذوب شیوه های اخلاقی و رفتاری آنان شوند.

ضرورت گفتمان دینی با موضوع فضای مجازی  در مدارس

حجت‌الاسلام سید شهاب الدین حسینی ظهر روز چهارشنبه در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های آموزشی بر مربیان پرورشی و معلمان افزود:باید نسل آینده را با آسیب‌های فضای مجازی آشنا کرده و آموزش و پرورش بهترین بستر است که دانش آموزان نحوه استفاده صحیح از فضای مجازی را بیاموزند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با هم افزایی و هم سویی در بین دستگاه‌های فرهنگی بخصوص سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش می تواند مثمر ثمر بوده و زمینه بروز و ظهور هر چه بهتر مکارم اخلاقی و اسلامی در آینده ایران اسلامی تبلورپیدا کند.

 حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به توسعه مدارس صدرا گفت: توسعه مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در این حوزه است که تعامل بیشتر مدیران آموزش و پرورش را می‌طلبد.

پرورش روحی و معنوی دانش آموزان از اهمیت والایی برخوردار است

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل‌های موجود دو نهاد افزود: وجود ۷۰۰هزار نفر دانش آموز وظیفه ما را خطیر کرده است چون به جز آموزش باید به فکر پرورش این عزیزان نیز باید باشیم.

جعفر پاشایی افزود: پرورش روحی و معنوی دانش آموزان برای ما اهمیت داشته و در این زمینه  آمادگی لازم برای همکاری با نهاد تبلیغات اسلامی را داریم.

 وی افزود: حضور حجت‌الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، در کسوت مدیر کلی تبلیغات اسلامی استان منشا خیر خواهد بود همچنان که قبلا در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز وجود ایشان باعث افزایش و ارتقاء سطح کاری بین دو نهاد فرهنگی شده بود که این نوید وجود دارد در این اداره کل نیز چنین گردد.

مدیر کل آموزش و پروش استان با اشاره به علوم و پدیده فضای مجازی گفت:فضای مجازی به‌عنوان یک پدیده نو ظهور نیازمند آگاه سازی آحاد مردم بخصوص دانش آموزان را می طللبد.

 وی در پایان سخنان خود با اشاره به اهمیت کار فکری برای آینده سازان کشور در برابر ناتو فرهنگی دشمنان گفت: باید تلاش وافری در این خصوص صورت گیرد و تربیت نسل آینده از همه امورات مهم و حیاتی است.

فرهنگ‌سازی در مصرف بهینه آب نیازمند تبلیغ روحانیون است

جت‌الاسلام مختارکرمی  در گردهمایی روحانیون استان کردستان که با محوریت اجرای طرح احیا وتعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی در مجتمع فرهنگی نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یک مشکل اساسی که در کشور ما وجود دارد کمبود منابع آبی است و با توجه به اهمیت وجودآب در زندگی انسان‌ها باید در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه این نهمت الهی تلاشکنیم.

وی با اشاره به اینکه سه درصد منابع آبی جهان قابل شرب است، بیان کرد:کشور ایران از لحاظ منابع آبی در وضعیت مناسبی نیست و متأسفانه با کمبود آب مواجهاست.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات جامعه از طریق کارهای فرهنگی حل می‌شودو می‌توان با انجام فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی درست برای رفع مشکل کم‌آبی کشور نیز چاره‌ای اندیشید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: تنها شعار دادن نمی‌تواند ملاک پیشبرد اهداف شود بلکه برای دستیابی به اهداف نیازمند اقدام و عمل هستیم و درسال جاری که با عنوان اقدام و عمل نام‌گذاری شده شرکت آب منطقه‌ای استان پس ازمبادله تفاهم‌نامه‌ای با تبلیغات اسلامی کردستان این گردهمایی را در راستای فرهنگ‌سازی درزمینهٔ مصرف بهینه آب برگزار کرد و اقدامات مؤثری در این راستا در دستور کارقرار داده است.

کرمی بیان کرد: برای موفقیت در خصوص مصرف بهینه آب نیازمند حمایت وهمراهی روحانیون، مبلغین و ماموستاها و همچنین اساتید گفتمان‌های دینی استان هستیم و لازم است این عزیزان با آگاه‌سازی مردم درزمینهٔ چگونگی مصرف آب آن‌ها را ازکمبود منابع آبی کشور روشن سازند.

وی با اشاره به اینکه در احادیث و روایات و قرآن کریم نیز به اهمیت آب اشاره‌شدهاست، اضافه کرد: آب نعمتی الهی و مایه حیات است و به‌عنوان نخستین آفریده خداونددر سطح زمین باید درست و بهینه مصرف شود.

وی گفت: سزاوار نیست این مایه حیات را هدر دهیم و آینده را دچار مشکل کنیم بلکه رسالت همه ما این است که در مصرف این نعمت خدادادی نهایت تلاش خود را به کار ببریم و با مصرف درست کشور را از معضل کم‌آبی نجات دهیم. 

فعالیت ۱۲۰ کانون فرهنگی هنری تبلیغات اسلامی در خراسان جنوبی

حجت‌الاسلام احمد رضایی، کارشناس تشکهای دینی و انجمنهای اسلامی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به تأسیس انجمن‌های اسلامی بیان کرد: این تشکل‌ها مطابق بند ۱۶ ماده ۱۶ اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی و نیز ماده یک کشوری انجمن‌های اسلامی، در تاریخ یکم اردیبهشت‌ماه ۸۷ به تأیید شورای انقلاب فرهنگی رسید.

وی با بیان اینکه این تشکل ها در چهار نوع ادارات، کارخانه ها، بازار و محلات باید سازمان‌دهی شوند، گفت: از بدو تأسیس انجمن های اسلامی به این موارد به‌طور مهم پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به دیگر تشکل‌های دینی موجود در خراسان جنوبی، بیان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ کانون فرهنگی هنری تبلیغات اسلامی دراستان خراسان جنوبی فعالیت می‌کنند.

وی همچنین افزود: این کانون‌ها در مناسبت‌های مختلف مذهبی فعالیت شایسته‌ای را انجام می‌دهند.

کارشناس تشکلهای دینی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، برگزاری مسابقات فرهنگی در مناسبت‌ها، برگزاری کلاس اوقات فراغت در تابستان و برگزاری کلاس‌های فرهنگی و هنری را از جمله وظایف این کانون‌ها دانست.

وی از فعالیت هزار و ۲۴۵ هیئت مذهبی در استان خبر داد و افزود: همچنین هزار و ۱۹۱ مداح در سطح استان فعالیت می‌کنند./1325/ت303/ی

ارسال نظرات