۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۴۵۷۸۵۰

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

تبیین اهداف مراسم پیاده روی اربعین حسینی در جامعه، از بین بردن رخنه‌های تحریم و نفوذ با روشنگری روحانیان و برگزاری کارگاه تخصصی «سواد رسانه ای و فضای مجازی»، بخشی از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام علی نعمت الهی در گفتگویی اظهار داشت: ضرورت تبیین  پیاده روی اربعین حسینی برای احاد جامعه به خصوص نسل نوجوان و جوان را بسیار ضروری دانست.

وی یادآور شد: تعمیق باورهای دینی مردم با افزایش معرفت دینی آنها امکان‌پذیر است تا منزلت و عزت مسلمانان با معرفی نهضت امام حسین(ع) افزایش یابد و معلوم شود که مسلمانان زیر بار ذلت نمی‌روند.

حجت‌الاسلام نعمت اللهی، اربعین را تداوم واقعه کربلا دانست و تصریح کرد: اربعین تجدید عهد و میثاق با امام حسین (ع) و درس اربعین نیز زنده نگه داشتن حادثه کربلا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به نقش رسانه ها در خصوص انعکاس این رویداد معنوی گفت: از رسانه های گروهی انتظار داریم د راستای انجام رسالت خطیر خود نسبت به انعکاس اربعین بهنحو شایسته اقدام کنند تا شاهد تاثیرگذاری آن در داخل و خارج از کشور باشیم.

از بین بردن رخنه‌های تحریم و نفوذ با روشنگری روحانیون

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در اجتماع روحانیون انقلابی استان اظهار کرد: نهضت عاشورا تابلوی جامعی از همه زیبایی‌ها از جمله بصیرت، جهاد، ولایت مداری، ایثار، وفاداری و خیرخواهی است و انقلاب اسلامی نیز بر مبنای همین اصول استوار شده است.

وی انقلاب اسلامی را حلقه وصل عاشورا و حکومت مهدوی دانست و افزود: مأموریت انقلاب اسلامی اعاده حیثیت از پیمان شکنی است که در عاشورای سال ۶۱ اتفاق افتاد.

حجت‌الاسلام لطفیان بیان کرد: هدف گیری انقلاب اسلامی پایه ریزی تمدن اسلامی است که در صورت استقرار تمدن اسلامی بشریت استعداد ظهور بقیه الله را پیدا خواهد کرد.

وی با توجه به تطبیق قیام خونین عاشورا با جنبش انقلابی مردم ایران به رهبری امام خمینی (ره)، گفت: یکی از اندیشمندان مسیحی نهضت عاشورا را نهضتی بر مبنای اصول و ارزش‌های اسلامی می‌داند که دل‌های مشتاقان را شیفته خود ساخته و با تسخیر وجدان‌های مسلمانان تاثیرات عمیقی بر جای گذاشته است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: جامعه انقلابی خود به خود به وجود نمی‌آید بلکه نیازمند عناصری است که روحانیت مهم‌ترین آن است.

وی داشتن موضع انقلابی صریح، اعلام آن موضع و پای بندی بر آن را از اصول انقلابی گری دانست و تصریح کرد: دست‌هایی در کار است که روحانیت را به بی تفاوتی و تشکیک در اصول انقلاب اسلامی فراخواند از این رو روحانیت باید با هوشیاری و بصیرت در برابر این اقدامات ایستادگی کند.

حجت‌الاسلام لطفیان با بیان اینکه تحریم، نفوذ و تغییر باورها از جمله تکنیک‌های دشمن برای پذیرش سلطه، باور غربی و بدل سازی است، عنوان کرد: علما و روحانیون با روشنگری باید فضای فتنه و انحراف را در جامعه ریشه کن کنند.

برگزاری کارگاه تخصصی «سواد رسانه ای و فضای مجازی»

علیرضا مزروعی با اعلام این خبر گفت: فناوری اطلاعات وارتباطات گسترده درقالب اینترنت رسانه های دیجیتال، نرم افزارهای چت، شبکه های اجتماعی مجازی وامروزه شبکه های ارتباطی مبتنی برتلفن همراه ونمایشگرها و... شاید بتوان اظهار داشت از عصر انفجاراطلاعات و نظریه دهکده جهانی مارشال مک لوهان عبورکرده و امروز به عصراتاق های شیشه ای رسید ه ایم. امروزه با سیل عظیم تولید و تبادل اطلاعات در فضای مجازی، وضعیتی را رقم خورده است که مراجع ومنابع بی شماری را در اختیار مخاطبان و کاربران قرار می دهد و حتی وضعیت از این نیز پیچیده تر شده به لحاظ اینکه اکنون رسانه ها تعاملی شده اند؛ و خود مخاطب نیزمی تواند نقش ایفا ‌کند.

وی ادامه داد: براساس پیش‌بینی کارشناسان، به زودی رسانه‌هایی همچون رادیو، تلویزیون و سینما با ریزش شدید مخاطب رو به رو شود. بدون تردید فرهنگ های رقیب با استفاده از ابزارهای نوین رسانه ای پیوسته درجهت تغییر فرهنگی دارای طرح و برنامه اند و درحوزه های شناخت و رفتاروسبک زندگی کاربران و مخاطبان بطورمستقیم و غیرمستقیم درتلاش اندکه تاثیرگذار باشند.

مزروعی تصریح کرد: ضرورت آموزش و ارتقای سواد رسانه ای از محور های حکم اول ودوم رهبرمعظم انقلاب اسلامی به شورای عالی فضای مجازی مبین اهمیت این مسأله می باشد. بدیهی است کاربران و مخاطبانی رسانه های نوین که ازدانش و مهارت وقدرت تجزیه و تحلیل پیام برخوردارنباشند درمعرض هراطلاعاتی که قرار بگیرندمنفعل می شوند، اما فردی که دانش، مهارت وشناخت منتهی به تحلیل انتقادی دارد هرمحتوایی را استفاده یا تولید نمی کند.

وی یادآور شد: برای مصونیت بخشی ازآسیبهای فضای مجازی و فرهنگ سازی استفاده صحیح از اینترنت و رسانه های دیجیتال سوادرسانه ای یکی ازعناوین اصلی گفتمان های دینی قرارگرفته است. درهمین راستا برگزاری کارگاه های تخصصی ویژه اساتید با موضوع سواد رسانه ای به منظورهم اندیشی و تبادل نظر و رصد تغییرات محیطی با رویکرد دانش افزاییپیش بینی شده است.

دبیر گفتمان دینی معاونت امور فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی تاکید کرد: دراین جهت با همکاری معاونت محترم فرهنگی و مرکز آموزشهای کاربردی دفترتبلیغات حوزه علمیه قم بنا شد منابع انسانی وتخصصی آن مرکز نیز دربرگزاری این سلسله کارگاه های تخصصی مورد بهره برداری قرارگیرد.در ادامه این سلسله کارگاه ها، کارگاه تخصصی باعنوان سوادرسانه ای وفضای مجازی باحضوراساتیدگفتمان دینی در استان بوشهرپنجشنبه تاریخ ۶/۸/۱۳۹۵ صبح وعصر برگزار می‌شود.

کسب رتبه برتر کشوری به همت تبلیغات اسلامی هرمزگان

 حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاون امور فرهنگی و تبلیغ سازمان تبلیغات اسلامی با اهدای لوح سپاس از تلاش های اداره کل تبلغات اسلامی هرمزگان در حوزه فرهنگی و کسب رتبه سوم کشوری در این زمینه تقدیر کرد.

حجت‌الاسلام روحانی نژاد در این تقدیر نامه چنین آورده است: تلاش و همت والای انسانهای پاک سرشت ومومنان نیک سیرت در مسیر تبلیغ و نشر عقاید اسلامی، بی ترید شایسته تحسین و قابل ستایش است. ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع)و آرزوی قبولی عزاداری ها، بدینوسیله از تلاش جهادی و تاثیرگذار جنابعالی در انجام فعالیت های فرهنگی و امور محوله که منشاء حرکت های ارزشمند و چشمگیر گردیده کمال تقدیر و تشکر را دارد.

امید است با تاییدات خداوند متعال و توجهات حضرت ولی عصر(عج) تحت رهبری های داهیانه حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدظله العالی)رهبر فرزانه انقلاب شکوهمند اسلام ناب محمدی(ص) موفق باشید.

ارائه گزارش ارزیابی ۱۵۰۰هیأت مذهبی در  جنوب شرق تهران

میثم ابراهیمی، مسؤول تشکل های دینی تبلیغات اسلامی جنوب شرق تهران ازارائه گزارش ارزیابان مناطق ۱۴و ۱۶ خبر داد.

وی، افزود: از آغاز ارزیابی عملکرد هیئات مذهبی جنوب شرق، فعالیت ۱۵۰۰ هیئت مذهبی مورد ارزیابی قرار گرفتند و در صورت مشاهده هر گونه مشکل تذکر داده شد.

ابراهیمی، تصریح کرد: هدف از این ارزیابی ها بهترشدن هیئات در زمینه نظم ونحوه اجرا و ساماندهی است.

فراگیری علوم قرآنی ۱۲۰۰ قرآن آموز در مراکز قرآنی شهرستان ساوه

حجت‌الاسلام حسینعلی یزداندوست رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساوه با اعلام این خبر گفت: در شهرستان ساوه ۷ مرکز قرآنی و ۱۵ خانه قرآن در تمام سال فعال می باشند. این مراکز دردر رده های سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان برگزار می‌شود.

در این دوره ها کلاسهای روخوانی و روانخوانی، تجوید،مفاهیم و حفظ برگزار می‌شود./1325/ت303/ب1

ارسال نظرات