۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۴۵۹۵۹۰
معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق زاهدان:

خشت اول تربیت دینی فرد در درون خانواده گذاشته می‌شود

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان گفت: خشت اول تربیت دینی فرد در درون خانواده گذاشته می‌شود، اگر والدین نتوانند فرزندان خود را در سنین کودکی به امور دینی جلب کنند، در بزرگسالی افراد متدینی نخواهند شد.
محبی

حجت‌الاسلام مهدی محبی، معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: خانواده نخستین محیطی است که کودک در آن قرار می‌گیرد، از این رو اگر این محیط تربیتی درست نباشد، خشت اول تربیت فرد کج گذاشته می‌شود.

وی اظهار کرد: در یک خانواده اسلامی، پدر باید دارای مدیریت و اقتدار باشد و مادر نیز باید محبوب و محترم باشد؛ اگر این احترام بین زوجین و همچنین بین والدین و فرزندان وجود نداشته باشد، تربیت فرزندان دچار مشکل خواهد شد.

معاون پژوهش و تهذیب حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان افزود: زوجین باید تربیت فرزندان را جدی بگیرند؛ برای آن وقت صرف کنند. همانطور که برای تأمین خوراک و پوشاک فرزندان اهمیت قائل می‌شوند، تربیت اخلاقی و فکری را نیز باید مد نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: پدر و مادر باید در خانواده برای کودک خود وقت بگذارند، با او بازی کنند، با او حرف بزنند و برایش قصه بگویند، قصه برای خواب کردن نیست؛ قصه برای بیدار کردن است همچنان که قرآن کریم برای بیدار کردن انسان‌ها از قصه استفاده کرده است.

حجت‌الاسلام محبی ادامه داد: اگر والدین کودک را در سنین اولیه رها کنند، این کودک وقتی که بزرگ شد، دیگر دنبال والدین نخواهد رفت، بلکه سراغ کسانی می‌رود که ممکن است مسیر تربیت او را به انحراف بکشند.

وی افزود: به عنوان مثال، در سنین کودکی باید فرد را به خواندن نماز یا رفتن به مسجد تشویق کرد؛ اگر والدین نتوانند کودک را به مسجد علاقه مند کنند، در بزرگسالی دیگر گرایشی به فعالیت دینی نخواهد داشت.

مدرس حوزه علمیه امام صادق(ع) زاهدان اظهار کرد: والدین باید به کودکان خود محبت کنند تا در آینده دچار کمبود محبت نشوند، زیرا این امر ریشه بسیاری از گناه‌ها و بزهکاری‌های افراد است./302/831/ب1

ارسال نظرات