۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۴۵۹۷۴۲
کارشناس مسائل مذهبی:

انس با عترت راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است

کارشناس مذهبی گفت: پیامبر اکرم(ص) در هنگام وفات دو عنصر گرانبها عترت و قرآن را برای امتش به یادگار گذاشت که انس با عترت و اهل بیت (ع)، همچنین انس با کتاب آسمانی خداوند قرآن کریم سبب می شود که انسان هرگز گمراه نشده و به سعادت دنیا و آخرت دست یابد.
انس با عترت راه رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت الاسلام علی اکبری، کارشناس مذهبی امشب در مسجد الزهرا(س) در جمع نمازگزاران، ابراز کرد: پیامبر (ص) در هنگام وفات دو عنصر گرانبها عترت و قرآن را برای امتش به یادگار گذاشت که انس با عترت و اهل بیت (ع)، همچنین انس با کتاب آسمانی خداوند قرآن کریم باعث می شود که انسان هرگز گمراه نشده و به سعادت دنیا و آخرت دست یابد.

وی افزود: انسان برای اینکه به سر منزل مقصود برسد چاره ای جز متوسل شدن به اهل بیت(ع) و قرآن را ندارد؛ از این رو اگر افراد بتوانند در مسیر اهل بیت (ع)، عترت و قرآن حرکت کنند هرگز دچار اشتباه و لغزش نخواهند شد و همواره با توسل به این دو راه سعادت را در زندگی در پیش خواهند داشت.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه دین اسلام بر سه پایه و اساس اصول اعتقادی یا اصول دین فروع دین و معاد بنا شده است، اظهار داشت: اصول اعتقادی همان عترت، اهل بیت (ع) و قرآن است، اصول اعتقادی آنچه در فطرت، درون و سرشت آدم ها ریشه دارد نامیده می شود.

حجت الاسلام اکبری ادامه داد: اگر فردی زمانی که به سن بلوغ می رسد از درون خدا را بطلبد و اگر در این دوران به درستی راهنمایی شود فردی خداجو خواهد شد در غیر این صورت اگر فرد به اشتباه راهنمایی شود فردی سرکش می شود؛ به همین دلیل نیز پروردگار برای راهنمایی بندگانش اولیاء و انبیاء را فرستاد.

کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: خداوند انسان را به خواندن نماز، روزه، حج، زکات، امر به معروف و نهی از منکر و دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا توصیه کرده و برای رسیدن ما به هدف نهایی که همان قرب الهی است انبیاء، قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) را به عنوان راهنما قرار داده است.

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: اگر انسان مطیع امر الهی باشد و از خداوند اطاعت کند، همچنین به اهل بیت (ع) اعتقاد داشته باشد هرگز دچار کبر، غرور، ظلم به دیگران، جنایت و انجام کارهای غیر انسانی نمی شود، بنابراین اگر فردی می خواهد در مسیر امر الهی حرکت کند باید همواره مطیع امر خداوند باشد.

کارشناس امور دینی ابراز کرد: در این دنیا افرادی که در مسیر الهی قدم برمی دارند و همچون امام حسین(ع) تمام دارایی خود را در راه خدا می دهند اجر کارهایشان را در دنیا نمی توان داد پس بهشت و آخرت در انتظار آنها است، همچنین افرادی که در این دنیا همچون صدام و داعش جنایت می کنند باید در دنیای دیگری حساب کارهایشان را پس بدهند.

کارشناس مذهبی یادآور شد: امام حسین (ع) در روز عاشورا و در صحرای کربلا آنچه را داشت اعم از مال، فرزند، برادر و اصحاب و یاران وفادارش و جانش را در راه خدا داد و خداوند نیز مهر و عشق امام حسین (ع) را در دل مردم قرار داد تا همه شیفته این امام همام باشند./842/202/ب3

ارسال نظرات