۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۶۰۷۲۶
نمایشگاه مطبوعات؛

فلاحت پیشه: روحانی و ظریف در قبال انتخاب ترامپ شتاب زده عمل کردند/مشکلات اقتصادی کارد به استخوان مردم می‌زند

نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از مواضع روز گذشته روحانی و ظریف، گفت: مسؤولان دولت یازدهم مواضع شتاب‌زده در قبال انتخاب ترامپ اتخاد کردند.
حشمت الله فلاحت پیشه نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حشمت‌الله فلاحت پیشه، نماینده مردم اسلام آباد و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نمایشگاه مطبوعات گفت: در عصر جهانی شدن، نقش افراد نسبت به ساختار افزایش یافته است. به این معنا که رسانه‌ها کاری می‌کنندکه افراد کمتر به ساختارها توجه کنند. با این تحلیل می‌توان اینگونه برداشت کرد که؛ نتیجه انتخابات آمریکا نیز با این معیارها و بر خلاف تمام نظرسنجی‌ها شکل گرفته است.

وی افزود: انتخاب ترامپ حتی بسیاری از سیاستمداران جهان را نیز متعجب کرد، البته باید توجه داشت که ساختار سیاسی و حزبی در آمریکا نیز پیش از انتخابات به شدت زیر سوال بود، در این شرایط فردی مانند ترامپ در پس پرده از حمایت ساختارها برخوردار بود اما در بیرون ماجرا به شدت به نقد ساختاری می‌پرداخت. این نوع از رفتار سیاسی یک اتفاق را می‌توان یک مدل جدید در عالم سیاست دانست.

فلاحت پیشه با پرداختن به آینده کاری ترامپ، گفت: در نهایت امر فردی مانند ترامپ هم با ساختارگرایان همسو خواهد ماند و دوباره در قلمرو استراتژی راهبرد سیاسی آمریکا در قرن 21 قدم خواهد برداشت.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین دغدغه ترامپ، مسایل داخلی همچون رکود خواهد بود، زیرا هم کسانی که به او رای دادند مشکل رکود را در نظر داشتند و هم اینکه آمریکا نمی‌خواهد جایگاه کنونی خود را که بر اساس پیش بینی‌ها ممکن است تا سال 2050 تا رده هفتم جهان نزول کند، از دست بدهد.

ترامپ از عربستان متنفر است

فلاحت پیشه، ابراز داشت: در عرصه منطقه‌ای هم آمریکا همچنان مسایل امنیتی همچون خطر داعش را پیش روی خود دارد، ضمن اینکه لابی‌هایی همچون اعراب و صهیونیست‌ها که طی انتخابات از کلینتون حمایت می‌کردند از مواردی هستند که ترامپ آنها را به عنوان یک تهدید می‌بیند. به طور مشخص نیز نفرت کنونی ترامپ از عربستان کمتر از ایران نخواهد بود.

فلاحت پیشه با انتقاد از مواضع روحانی و ظریف در قبال انتخاب ترامپ، گفت: به نظر روحانی و ظریف می‌توانستند بهتر عمل کنند. رییس جمهور و مسؤول دستگاه دیپلماسی نباید بلافاصله از دغدغه‌های خود در زمینه برجام می‌گفتند. زیرا برجام یک توافق بین دولت‌ها و سازمان‌های جهانی است و فردی مانند ترامپ بیش از آنچه تا کنون در خصوص برجام کارشکنی شده، نمی‌تواند کاری کند و موضوع را به شرایط «پیشابرجام» برگرداند.

وی در پاسخ به این سوال که؛ آیا انتخاب ترامپ کار را برای حسن روحانی می‌تواند سخت کند؟، گفت: بر اساس برآورد مراکز علمی جهان، اولین ضعف اقتصادی در ایران به مسایل مدیریتی بر می‌گردد، سپس موضوع فساد بر آن تاثیر دارد و تحریم‌ها تنها 6 درصد از موانع را در زمینه اقتصادی برای ایران ایجاد کرده است، در شرایط پسابرجام نیز بیشتر مشکلات ناشی از تحریم‌ها برطرف شده است و امروز موضوع کارآمدی باید مدنظر حسن روحانی باشد.

فلاحت پییشه تصریح کرد: مردم ایران به بلوغ سیاسی رسیده‌اند و کارآمدی روحانی را مدنظر خود در راه رای‌دهی قرار دهند.

نماینده مرم اسلام آباد و دالاهو درمجلس شورای اسلامی با اشاره به کمک‌های مجلس به دولت یازدهم، تأکید کرد: در مجلس 93 هزار میلیارد تومان پول در جهت کمک به دولت اختصاص داده شده است، دولت نیز قراردادهای بسیاری در جهت رونق اقتصادی شکل داده است، با این تفاسیر دیگر دلیلی وجود ندارد که تمام مسایل منوط به برجام شود.

وی در پایان با تأکید بر معیارکارآمدی از سوی مردم در امر انتخابات، بیان داشت: مردم حس می‌کنند که مشکلات اقتصادی کارد به استخوان آنها می‌زند، جمع زیادی از افراد تحصیلکرده امروز بیکار هستند، تمامی این موارد باید مدنظر دولت باشد تا بتواند در انتخابات آتی توفیق کسب کند./856/
پ202/ج

ارسال نظرات