۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۱۷۰۴
در مدرسه علمیه خواهران آمل برگزار شد؛

نشست هم اندیشی ارتباط ولایت با علم

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل تصریح کرد: ضرورت دارد تا طلاب تهذیب نفس را سرلوحه امور خود قرار دهند که برکات و دستاوردهای ارزنده ای در آن قرار دارد.
دهه ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام حسن محمودی، رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در نشست هم اندیشی ارتباط ولایت با علم که در مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) خواهران آمل برگزار شد، اظهار داشت: ولایت با علم در ارتباط است که ضرورت دارد به آن توجه شود.

وی تصریح کرد: طلاب باید مراقبتهای شایسته ای صورت دهند تا علمی که بدست می آورند به چه صورتی برای آنان حاصل می شود.

حجت الاسلام محمودی ادامه داد: انسانی که به دنبال علم آموزی می رود باید راه دریافت آن را مورد بررسی قرار دهد که این علم در انسان اثرگذاری بسیاری داشته و در واقع غذای معنوی فرد است.

استاد حوزه علمیه مازندران اظهار داشت: انسان باید تلاشهای ارزشمندی را در مسیر تعالی خود صورت داده و در راه بهره گیری از سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) قرار گیرد.

رییس دفتر مرجعیت حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل تصریح کرد: ضرورت دارد تا طلاب تهذیب نفس را سرلوحه امور خود قرار دهند که برکات و دستاوردهای ارزنده ای در آن قرار دارد.

وی ادامه داد: علم و آگاهی اهمیت بسیاری دارد که انسان با بهره گیری از آن می تواند دست به امور مختلف زده و هر چیزی می خواهد را صورت دهد.

حجت الاسلام محمودی با بیان این که ولایت از اصول اساسی است که ضرورت دارد نسبت به آن توجه شود و رهرو راه ولایت باشیم، گفت: نیاز است توجه کنیم که در زمان غیبت امام معصوم(ع) فقها بر ما ولایت دارند و باید رهنمودها و تدابیر آنان را چراغ راه خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: انسان باید در فعالیتهای علمی خود بدنبال کسب علم نافع باشد که برای او دستاوردهای ارزشمندی دارد و باید به درجه ای دست پیدا کنیم که خود را در محضر اهل بیت معصومین(ع) ببینیم.

رییس دفتر حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل ادامه داد: انسانی که تنها علم داشته باشد برای او کافی نبوده و ضرورت دارد بهره گیرنده رهنمودها و دستورات ارزشمند اهل بیت معصومین(ع) باشیم.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: عده ای از افراد حق را می دانند اما نسبت به آن کم توجهی صورت داده و در مسیر نادرستی قرار می گیرند که نمونه بارز آن مردم کوفه بودند که همراهی امام حسین(ع) را نداشتند.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: انسای باید عالم بودن را در کنار امام معصوم(ع) داشته باشد که در آن زمان در مرتبه و جایگاه ارزشمند و متعالی قرار می گیرد.

رییس دفتر مرجعیت دینی و علمی حضرت آیت الله جوادی آملی در آمل اظهار داشت: انسان نباید سامع باشد که سخن حق را می شنوند و اثری در رفتار او ندارد.

وی با بیان این که ضرورت دارد ولایت مداری را سرلوحه امور خود قرار دهیم، گفت: بهره گیری از ولایت زمینه ساز سعادت و تعالی انسان می شود و خیر بسیاری برای او دارد.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: انسان باید در محضر اهل بیت معصومین(ع) حضور پیدا کرده تا با استعانت از این بزرگواران به مراتب ارزشمندی دست پیدا کند و علم او نافع باشد.

گفتنی است، مدرسه علمیه خواهران حضرت فاطمه الزهرا(س) آمل از مدارس علمیه پیشتاز استان مازندران است که همواره نشستهای تخصصی در آن برگزار می شود./1314/202/ب2

ارسال نظرات