۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶
کد خبر: ۴۶۴۶۲۷
مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان:

حوزه علمیه در ترویج فرهنگ وقف نقش آفرینی کند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به نقش روحانیت و حوزه های علمیه در تبیین و ترویج فرهنگ وقف، گفت: برای انجام این رسالت خطیر حوزه های علمیه باید به رسالت خطیر خویش عمل کرده و در حوزه وقف نقش آفرین باشد.
مدیرکل اوقاف لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام مرتضی خاکباز، ظهر امروز در همایش استانی وقف و روحانیت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد لرستان برگزار شد، گفت: تبیین و ترویج فرهنگ وقف نیاز اساسی جامعه است.

وی با اشاره به نقش حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ وقف، افزود: ترویج فرهنگ وقف در استان به کمک حوزه های علمیه و روحانیت محقق می شود و حوزه در این راستا باید نقش آفرین باشد.

حجت الاسلام خاکباز ترویج و تبیین فرهنگ وقف را برای ترویج دین اسلام مهم خواند و اظهار داشت: با انتقال و انعکاس فرهنگ وقف در جامعه از سوی روحانیت می توان به ایجاد وقف های تازه نیز کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای استان لرستان وقف در حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: تبیین و ترویج فرهنگ وقف در حوزه های علمیه می تواند به رشد و توسعه حوزه کمک کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه موقوفات استان دارای 800 نیت متنوع است، افزود: قدیمی ترین موقوفه در استان مربوط به کمک به حوزه های علمیه و مراسم شبهای قدر است به یک هزار سال پیش بر می گردد.

وی در ادامه از روحانیان خواست که در زمینه ترویج فرهنگ وقف، قرآن، اهل و بیت(ع) در اجتماع و ایجاد موقوفه های جدید نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام خاکباز با شاره به اینکه اینکه لرستان در گذشته مرکز تردد امامزاده های بزرگ بوده است، افزود: در این راستا بقاع متبرکه و امامزادگان بسیاری در استان وجود دارد.

وی تصریح کرد: درآمد حاصل از بقاع متبرکه و امامزادگان در سه محور اصلی کمک به کارهای فرهنگی، عمرانی و خدماتی آنها هزینه می شود./9459/202/ب2

ارسال نظرات