۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۴۶۴۸۷۷
امام جمعه کوهبنان:

وقف از برترین آموزه های عملی اسلام است

امام جمعه کوهبنان با بیان اینکه وقف را می توان یکی از برترین آموزه های عملی اسلام برای انفاق ماندگار دانست، گفت: در جامعه امروزی وقف و احیای موقوفات جدید لازم و ضروری است و این سنت رسول خدا و ائمه اطهار(ع) است که باید در جامعه ادامه و ترویج داده شود.
امام جمعه کوهبنان

حجت الاسلام عباس جعفری امام جمعه کوهبنان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، اظهار کرد: وقف از سنت های بسیار شریف رسول خدا، ائمه اطهار و حضرت زهرا(س) بوده است و وقف یک سنت و احسان ماندگاری است و همه می توانند از این فرصت استفاده کنند تا پرونده آنان در نزد خداوند متعال بسته نشود.

وی بیان کرد: با مرگ انسان پرونده وی از این دنیا بسته می شود؛ اما اگر در این دنیا وقفی از طرف انسان صورت گرفته باشد پرونده او در آخرت نیز باز است و این مصداق باقیات و صالحات انسانها است که همان وقف به شمار می رود.

حجت الاسلام جعفری تصریح کرد: کسانی که موفق می شوند بخشی از اموال خود را وقف در امور مختلف کنند باید حتما وقف مورد نظر با نیت آنان صورت گیرد و واقفان قبل از وقف بررسی کنند و وقف خود را با توجه به نیاز آن منطقه انجام دهند.

امام جمعه کوهبنان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در این راستا از واقفان خواستند به وقف های قرآنی، بهداشت و درمانی، مسائل فرهنگی و پژوهش های علمی که نیاز امروز جامعه است، توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه امور وقف در اختیار ولی خداست، افزود: هر کسی نمی‌تواند در آن دخل و تصرف داشته باشد، اما‌ برای رفع برخی از موانع با اجازه ولی خدا امکان‌پذیر است و ‌وقف برکات فراوانی دارد از این رو باید نسبت به ترویج این سنت حسنه گام برداریم.

حجت الاسلام جعفری یادآور شد: در جامعه امروزی وقف و احیای موقوفات جدید لازم و ضروری است و این سنت رسول خدا و ائمه اطهار(ع) است که باید در جامعه ادامه و ترویج داده شود و طبق فرمایش قرآن کریم، وقف عاملی است که نام واقف را نیز جاودان می‌سازد.

وی عنوان کرد: وقف را می توان یکی از برترین آموزه های عملی اسلام برای انفاق ماندگار دانست و امروز در جامعه ما وقف از اهمیت ویژه ای برخوردار است؛ همگان باید در این راستا تلاش کنند تا وقف هایی در زمینه فعالیت های قرآنی، ازدواج، خرید جهیزیه برای خانواده های محروم، کمک به بیماران و کمک به تحصیل افراد بی بضاعت صورت گیرد./302/9709/ب1

ارسال نظرات