۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۴۶۵۲۱۸

همایش بزرگداشت استاد حاج حسین ملایی برگزار می‌شود

همایش نکوداشت استاد حاج حسین ملایی متخلص به ناهی از شعرای حوزه شعر رثایی و انقلابی منطقه آذربایجان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی انتظاری، مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی یکشنبه شب در دیدار اعضای ستاد نکوداشت استاد ناهی در تبریز اظهار داشت: این شاعر قرآنی و انقلابی دارای صفای درونی است و فردی زاهد، عارف، شاعر و اجتماعی است، حاج حسین ملایی سراپا تقوا و معنویت است و صاحب علم و معلومات لدنی و اکتسابی است.

وی ادامه داد: افرادی چون استاد ناهی، نامی بودن را در گمنامی یافته اند و چون برای رضای خدا کار می کنند، خود خداوند نام این چهره را نامی می کند. شاعری که لوجه الله کار می کند منتظر بارک الله خداست و نیازی به نکوداشت زمینی ندارد؛ اما وظیفه نهاد های فرهنگی ارج نهادن و معرفی این شخصیت ها به مردم و بویژه جوانان است.

امام جمعه جلفا از اعضای ستاد نکوداشت خواستار برگزاری مطلوب همایش بزرگداشت استاد ناهی شد و در ادامه تجلیل از چهره های دینی از سوی سازمان منطقه آزاد ارس را ستود و ابراز امیدواری کرد: در کنار سایر برنامه های فرهنگی و هنری برنامه های دینی و مذهبی به همت این سازمان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

همچنین ابراهیم نصیری، دبیر ستاد نکوداشت استاد حاج حسین ملایی، اظهار داشت: استاد ناهی نخستین شاعر ایرانی است که قرآن مجید را به شکل تفسیر محور و بر اساس تفسیر نمونه به نظم در آورده است. این شاعر هادی شهری 114 "بسم الله الرحمن الرحیم" در قرآن کریم را به صورت 114 بیت متفاوت بر اساس تفسیر و محتوای سوره سروده است.

مدیر فرهنگی و آموزشی منطقه آزاد ارس افزود: کتاب‌های قبلی استاد همچون ترجمه منظوم نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، برداشت ما از دنیا و مشت انقلاب از سوی انتشارات خصوصی و در تیراژ پایین انتشار یافته و آنچنان که باید و شاید معرفی نشده است.

وی ادامه داد: کتاب های "مجملات" مشتمل بر پندها، نصایح و اشعار مبتنی بر امر به معروف و نهی از منکر "قرآن منظوم" از ایشان آماده چاپ هستند و امیدواریم پس از برگزاری نکوداشت به نحو شایسته انتشار و به صورت مناسب توزیع شوند.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس افزود: کتاب "قرآن منظوم" در 47 هزار بیت سروده شده و امکان چاپ به صورت 3 یا 4 جلدی را خواهد داشت و کتاب "مجملات" 8 هزار بیت را شامل می شود که از سوی انتشارات حوزه هنری آذربایجان شرقی منتشر خواهد شد./202/935/ب1

ارسال نظرات