۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
کد خبر: ۴۶۵۹۱۳
امام جمعه موقت اصفهان:

بدعهدی آمریکا ریشه در تصمیمات صهیونیسم جهانی دارد

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه صهیونیسم جهانی دنباله قوم بنی اسرائیل است، گفت: خباثتهایی که از آمریکا سر می زند به سبب تصمیمات صهیونیسم جهانی است.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید با حفظ شئوننات دینی انجام گیرد.

وی در ابتدا با مروری بر مبحث شبهای گذشته که راجع به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر بود، افزود: عرض کردیم طبق آیه «کُنْتُمْ خَیْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَتَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَتُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَلَوْ آمَنَ أَهْلُ الْکِتَابِ لَکَانَ خَیْرًا لَهُمْ مِنْهُمُ الْمُؤْمِنُونَ وَأَکْثَرُهُمُ الْفَاسِقُونَ»، رسیدن به جامعه آرمانی در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان روایتی از امیرمؤمنان(ع) که می فرمایند، تمام کارهای نیک در برابر امر به معروف و نهی از منکر همچون آب دهان در مقابل آب دریاها است، تشریح کرد: گسترش عمل به این فریضه الهی در جامعه سبب ایجاد فضای دینی در میان مردم می شود.    

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر زن و مرد نمی شناسد، تبیین کرد: زن و مرد باید برای این فریضه الهی اهمیت ویژه قائل شوند، عمل به این فریضه در خانواده منجر به تربیت دینی فرزندان می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه به مراتب گفتاری و عملی امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: وظیفه انسان در حوزه عملی و گفتاری برای عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید همراه با حفظ شئونات دینی باشد یعنی انسان باید ابتدا منکر و معروف را بشناسد و سپس با زبانی نرم و لیّن افراد را به سمت دین هدایت کند.

وی در ادامه اظهار کرد: در حکمت 431 نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، رزق بر دو قسم است، قسمتی که انسان به دنبال آن می رود و قسمتی که به دنبال انسان می آید، مسائل زیادی نهفته است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیات متعددی از قرآن تصریح کرد: انزال مائده های آسمانی برای حضرت مریم(س) در اعتکاف و پیروان حضرت موسی(ع) در سرزمین سینا، از جمله رزقهایی است که به دنبال انسان حرکت می کند.

امام جمعه موقت اصفهان با توجه به قدرناشناسی قوم بنی اسرائیل در زمانی که از مائده های آسمانی بهرمند بودند، تشریح کرد: شصت سال در سرزمین سینا خداوند برای قوم بنی اسرائیل مائده های آسمانی فرستاد و آنها تناول کردند ولی بعد از مدتی خطاب به حضرت موسی(ع) عرضه داشتند از این غذاها خسته شدیم و جایی را می خواهیم تا در آن کشاورزی کنیم.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: بعد از این ناشکری، خداوند نعمت مائده های آسمانی را از آنها گرفت و به آنها دستور داد که به سرزمین مصر بروند و در آنجا کشاورزی کنند.

وی صهیونیسم جهانی را دنباله قوم بنی اسرائیلِ زمان حضرت موسی(ع) دانست و گفت: خباثتهایی که از آمریکاییها سر می زند به سبب تصمیم گیریهای صهیونیسم جهانی است، یهودیان با تصمیماتشان چهره آمریکا را نزد مردم جهان منفور کرده اند./203/867/ب1

ارسال نظرات