۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۴۶۶۶۷۷
آیت‌الله مهمان‌نواز:

تقویت وحدت امت اسلام سبب شکست سیاست‌‌های تفرقه‌انگیر غرب می‌شود

عضو چهار دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: تقویت وحدت و انسجام امت اسلام و همبستگی بیشتر بین مسلمانان سبب شکست سیاستهای تفرقه‌انگیز غرب می‌شود.
آیت الله مهمان نواز

آیت‌الله حبیب‌الله مهمان‌نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با گرامیداشت فرارسیدن هفته وحدت، اظهار کرد: يكي از شروط ايجاد وحدت مورد نظر اسلام در جامعه و تحكيم آن در بين مسلمانان، متحد شدن ملتهاي انقلابي با يكديگر و دوري جستن از تفرقه و دشمني است.

وی تصریح کرد: درواقع وحدت، انسجام و همبستگي بين ملتهاي مسلمان سبب شكست سياستهاي تفرقه‌انگيز غرب شده و نمی‌گذارد دشمنان و مستکبران بر مسلمانان غلبه کنند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با اشاره به فرموده امام خميني (ره) مبنی بر اینكه رمز پيروزي همه ملتها در وحدت كلمه است، اظهار داشت: تبيین مفهوم وحدت نيازمند درك مسائل و مضامين وحدت‌آفرین است؛ زیرا وحدت يك مسأله استراتژيك بوده و تاكتيكي نيست؛ ازاین‌رو ما بايد در طرح و تبيین مسأله استراتژيك وحدت كوتاهي نكنيم.

وي افزود: دشمنان با عناوين و طرق مختلف سعي می‌کنند با ايجاد تفرقه و جدايي در بين طوايف مختلف و پیروان مذاهب اسلامی ازجمله شيعه و سني اتحاد و همبستگي آنها را ضعيف كرده يا از بين ببرند تا با سلطه بر جوامع مسلمان به اهداف انحرافي خود برسند.

آیت‌الله مهمان‌نواز اضافه كرد: وحدت و انسجام مسلمانان و طوايف در ایران از بركات انقلاب اسلامي است و پیروان مذاهب مختلف به‌ویژه شيعه و سني با تكيه بر مشتركات ديني و فرهنگي می‌توانند از تفرقه و جدايي دوري كرده و به وحدت برسند.

وي تصريح كرد: دشمنان اسلام و قرآن با روشهاي مختلف و با حمله‌های تبليغاتي و غير تبليغاتي و جنگ نرم، اتحاد مسلمانان را آماج حملات و شبهات فراواني قرار داده و تلاش می‌کنند با شعار جدايي دين از سياست و يا جدايي حوزه از دانشگاه وحدت كلمه را از بين ببرند و باعث تفرقه شوند.

آیت‌الله مهمان‌نواز با بيان اينكه باید وحدت حول محور ولايت باشد، گفت: حفظ وحدت يك تكليف الهي است؛ زیرا همدلي و اتحاد در كنار تبعيت از ولي فقيه جوامع اسلام را از خطرات جريانات متحجر و افراطی شيعه نجات می‌دهد.

به گفته وي جريان تكفيري داعش كه با حمايت ابرقدرتها و با هدف منزجر كردن ملتها از دين و اسلام پا گرفته، نمونه بارزي از تحجر و افراطی‌گری است.

آیت‌الله مهمان‌نواز با تأکید بر نقش و وظيفه علما، روحانيان و انديشمندان ديني برای تقویت وحدت در جامعه، ادامه داد: مسؤولان و علماي ديني و انديشمندان اسلامي اعم از شیعه و سنی بايد با همدلي و صداقت به تبيين و تبليغ بركات نظام جمهوري اسلامي و استحكام داخلي و انسجام ملتها بپردازند تا دشمنان به اهداف شوم خود در راستای ايجاد تفرقه در بین امت اسلام نرسند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، باهدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./302/9314/ب1

ارسال نظرات