۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۴۶۷۲۱۷
مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل:

پاسخ به نیازهای روز از نگاه فقه سیاسی، ویژگی آیت الله فاضل بود

مدیر حوزه علمیه بابل با اشاره علاقه مندی آیت الله فاضل به حوزه فقه سیاسی، گفت: مرحوم آیت الله فاضل فردی حاذق در حوزه سیاسی بود و ضمن پیگیری اخبار و تحولات سیاسی روز، سعی بر پاسخ به نیازهای روز از نگاه فقه سیاسی داشت.
عبدالعلی پور اکبر

حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر، مدیر حوزه علمیه شهرستان بابل در گفت‌ؤگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، با اشاره به اهتمام مرحوم آیت الله فاضل برای تربیت طلاب و هدایت فرزندان خود در مسیر علوم اسلامی، گفت: مرحوم آیت الله فاضل در کنار توجه به توسعه مدرسه علمیه فیضیه مازندران و تربیت شاگردان بارزی در این حوزه، فرزندان خود را هم در مسیر هدایت کرد و تمام فرزندان وی امروز از فضلا و روحانیان برجسته ای هستند.

وی افزود: دامادهای آیت الله فاضل نیز هر کدام روحانیان برجسته ای هستند و نوه های آن مرحوم نیز در سایه تعلیم آن عالم ربانی اغلب از طلاب و روحانیان می باشند و خانواده آن بزرگوار در سایه هدایت های ایشان و مسیر اجدادشان در مسیر اجتهاد و دین قدم بر می دارند.

امام جمعه تنکابن با بیان این مطلب که آیت الله فاضل توجه ویژه ای به امر به معروف و نهی از منکر داشت، خاطرنشان کرد: آن عالم ربانی با برنامه ریزی به همراه طلاب در سطح شهر بابل حاضر می شد و در شلوغ ترین خیابانها به ارشاد لفظی و کلامی می پرداخت.

وی ادامه داد: برای بسیاری از افراد این حرکت آن عالم ربانی جای تعحب داشت اما ایشان بدون توجه به جایگاه و موقعیت خود و تنها برای اصلاح جامعه اقدام به امر به معروف و نهی از منکر می کرد.

حجت الاسلام پوراکبر ضمن تاکید بر این نکته که آیت الله فاضل الگوی برجسته و شایسته ای در حوزه های اخلاق، امور دینی، علمی و سیاسی بود، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند علمای برجسته ای مانند آیت الله فاضل است و باید شخصیت برجسته ایشان در فضای جامعه اسلامی ما به صورت کامل معرفی شود.

وی با ضروری و حیاتی دانستن معرفی شخصیت آیت الله فاضل از سوی رسانه ها، گفت: مطرح کردن شخصیت مرحوم آیت الله فاضل به عنوان یک الگوی عملی اسلامی در فضای جامعه اسلامی ما بسیار ضروری و حیاتی است و رسانه های دینی در این باره جدیت ویژه ای انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه بابل مرحوم آیت الله فاضل را افتخاری برای حوزه های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: نکات برجسته و بیانات آیت الله فاضل که دارای عمق معنایی بسیاری است، به صورت یک کتاب جامع گردآوری شود تا در اختیار حوزه های علمیه و عموم افراد قرار بگیرد.

امام جمعه تنکابن با اشاره به هوش سیاسی و نگاه فقهی مرحوم آیت الله فاضل، تصریح کرد: مرحوم آیت الله فاضل فردی حاذق در حوزه سیاسی بود و اخبار و تحولات سیاسی روز را مشتاقانه پیگیری می کرد و اطلاعات بسیار خوبی از عقبه جریانات سیاسی کشور داشت.

وی افزود: مرحوم آیت الله فاضل علاقه زیادی به حوزه فقه سیاسی داشت و از نگاه فقه سعی در پاسخ به نیازهای حکومتی شیعه می کرد.

حجت الاسلام پور اکبر با بیان این مطلب که آیت الله فاضل مجتهد و فقیهی برجسته بود، تاکید کرد: آیت الله فاضل ازکمترین فرصت ها برای طرح مسائل پیچیده علمی بهره می برد و آن را در معرض مباحثه، تبادل افکار و عقاید قرار می داد.

وی با اشاره به اهتمام مرحوم آیت الله فاضل برای پیگیری مشکلات مردم، گفت: آیت الله فاضل به شدت برای رفع مشکلات مردم تلاش می کرد و علاقه شدید مردم به ایشان به واسطه مردمی بودن و توجه ایشان به مسائل جامعه و پیگیری از طریق مسؤولان بود./302/1313/ب1

ارسال نظرات