۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
کد خبر: ۴۶۷۵۷۹
مفتی سابق بوسنی:

تکفیری‎ها بزرگترین چالش جهان اسلام هستند

مفتی سابق بوسنی از تکفیری‎ها به عنوان بزرگترین چالش کنونی جهان اسلام یاد کرد.
مفتی بوسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مصطفی سریچ مفتی سابق بوسنی امروز در مراسم افتتاحیه سی‌امین کنفرانس بینالمللی وحدت اسلامی ‎‌که در سالن همایش‎‌های سران کشور‌های اسلامی‎‌ آغاز  شد، گفت: من دعوت جمهوری اسلامی ایران را برای این اجلاس پذیرفتم و از این کشور به دلیل کمک‌های همه جانبه آنها به مردم بوسنی و دنیای اسلام تشکر کنم.

وی با بیان اینکه وحدت اسلامی میان مسلمانان در حال کنونی تضعیف شده است، افزود: مسلمانان در صدر اسلام با یکدیگر وحدت داشتند اگر امروز وحدت آنان به تفرقه تبدیل شده است چرا که صداقت در میان آنان کمرنگ شده است.

مفتی سابق بوسنی با بیان اینکه تکفیری‌ها نمونه تفرقه‌اندازی و دشمنی بین مسلمانان هستند، عنوان کرد: گروه‌های تکفیری بزرگترین چالش جهان اسلام هستند که عامل تفرقه و جنگ بین مسلمانان به شمار می آیند.

سریچ مفتی با دعوت از رهبران مسلمان برای گردهمایی حول کلمه «لااله الاالله» و :محمدرسول‌الله(ص)» ابراز کرد: مسلمانان با توجه به سابقه وحدت عمیق در صدر اسلام، در برابر تکفیری ها متحد شوند و آنان را نابود سازند.

وی در پایان با اشاره به اینکه امروزه زمان صلح بین مسلمانان فرا رسیده است، خاطرنشان کرد: از خداوند می‌خواهم که ما را در این دنیا و آخرت در صلح قرار دهد./807/ب202/د

ارسال نظرات