۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱
کد خبر: ۴۶۷۶۹۱
مفتی اعظم اهل تسنن عراق:

وحدت مهم‌ترین موضوع در جوامع اسلامی است

مفتی اعظم اهل تسنن عراق از بی توجهی برخی کشورهای اسلامی به مساله وحدت به شدت انتقاد کرد.
مفتی عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شیخ مهدی صمیدعی مفتی اعظم اهل تسنن عراق در سی‌امین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که بعدازظهر امروز در سالن اجلاس سران اسلامی آغاز شد با اشاره به اینکه تفرقه از موضوعاتی است که مسلمانان هزینه زیادی بابت آن پرداخت کرده‌اند اظهار داشت: مضرات تفرقه در امت اسلامی بسیار است و ما باید جلوی این ضرر را برای کشورهای اسلامی بگیریم.

وی ادامه داد: یکی از مسائلی که در میان جوامع اسلامی باید به آن توجه شود موضوع وحدت است، زیرا خیلی از ملتهای اسلامی در موضوع وحدت مطلقا یک‌دل و یک‌صدا نیستند، این شرایط باعث تضرر همه ما امت‌های اسلامی می‌شود.

مفتی اعظم اهل تسنن عراق با بیان اینکه تفرقه موضوعی است که در دین اسلام وجود ندارد تاکید کرد: این موضوع از سوی دشمن مورد هدف قرار گرفته است و تلاش می‌کنند با ایجاد تفرقه در میان ملتهای مسلمان از این حربه بهره لازم را ببرند.

صمیدعی یادآور شد: تفرقه گریبان بسیاری از کشورهای اسلامی را گرفته است، جنایاتی که امروز در فلسطین، عراق، لبنان، یمن، سوریه و... اتفاق می‌افتد همه به دلیل تفرقه‌ای است که دشمن ایجاد کرده است.

 وی در پایان گفت: آنچه امروز باید مدنظر قرار گیرد لزوم مقاومت در برابر تکفیری‌ها است، به همین منظور تلاش در این عرصه باعث موفقیت خواهد شد./816/ب202/د

ارسال نظرات