۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۶۷۷۸۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

وحدت و همگرایی لازمه تحقق اهداف الهی در سطح جامعه است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: وحدت، انسجام و همگرایی یکی از نیازهای حیاتی با آثار ارزشمند بوده و در عین حال لازمه تحقق اهداف الهی در سطح جامعه اسلامی هم محسوب می‌شود.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، عصر امروز در جمع شماری از روحانیان استان، با گرامیداشت فرارسیدن سالروز میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، اظهار کرد: وحدت موجب تحقق اهداف الهی در جامعه اسلامی می‌شود.

وی ادامه داد: درواقع وحدت و هم‏گرایی یکی از نیازهای حیاتی با آثار ارزشمند بوده و در عین حال برای تحقق اهداف الهی در سطح جامعه هم ضروری است.

حجت‌الاسلام خادمی با تأکید بر تقویت اتحاد در بین مذاهب، یادآور شد: همه مذاهب اسلامی در پرستش خدای یکتا، پذیرش قرآن، حضرت محمد (ص)، معاد و وجود حضرت ولی‌عصر (عج) نقطه اشتراک دارند که این موضوعات باید سبب اتحاد بین آنها باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه با بیان اینکه در داخل کشور هم باید اتحاد در حوزه‌های مختلف تقویت شود، خاطرنشان کرد: اتحاد، همکاری و هماهنگی بین نهادهای فرهنگی و آموزشی که بخش عظیمی از جوانان را زیر پوشش خود دارند، مهم‌ترین نقطه ایجاد وحدت است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برای تحقق وحدت در جامعه حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها رسالت عظیمی دارند، افزود: ویژگی حوزه علمیه دینی و عملی و ویژگی دانشگاه‏ها علمی و تجربی است؛ اما درواقع این دو یک مسیر را طی می‏کنند که ذیل مجموعه حکومت و نظام اسلامی قرار دارند و در انتخاب هدف و مسیر یکسان هستند.

حجت‌الاسلام خادمی با تبیین وظیفه حوزه و دانشگاه در قبال رویکردهای دشمنان، گفت: جنبش‏های اخیر در غرب و به‌ویژه در کشورهای عربی سه رویکرد بیداری اسلامی، بیداری انسانی و بیداری ملت‏ها را در بردارد.

وی در ادامه با اشاره به فعالیتهای روحانیان و نهادهای فرهنگی و مذهبی برای تقویت بعد معنوی مردم و فرهنگ‌سازی موضوعاتی ازجمله وحدت در جامعه اسلامی، اظهار کرد: در این راستا مخاطب شناسی مهم‌ترین عامل تأثیرگذاری بوده و شناخت ویژگی‌های مخاطبان شرط مهمی است.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی استان خراسان شمالی تصریح کرد: ابعاد شخصیتی مخاطبان و انعطاف‌پذیری آنها و نوع پیامی که در آنها مؤثر است باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: آگاهی، توانایی کشف حقیقت و ایجاد قوه تشخیص درست از نادرست، اعتماد به نفس و خلاقیت و اراده حرکت به‌سوی شکوفایی و تعالی در مخاطب باید ازجمله رویکردهای روحانیان در فعالیتهای تبلیغی باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جوانان و نوجوانان در معرض ابهامات و سؤالات ذهنی و نیز القائات و تهاجمات فکری و فرهنگی دشمنان قرار دارند که باید به شبهات فکری و اعتقادی آنها پاسخ داده شود./9314/202/ب3

ارسال نظرات