۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۴۶۷۹۵۶
مدير حوزه علميه خراسان شمالي:

اولويت كنوني اسلام مسأله راهبردي وحدت است

مدير حوزه علميه خراسان شمالي با بیان اینکه اکنون مسأله وحدت براي اسلام اهميت بسیاری دارد، گفت: ما می‌توانیم همان‌گونه که اسلام را صادر کردیم، مسأله راهبری وحدت را هم به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم.
حجت الاسلام سالاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاري مكي، مدير حوزه علميه استان خراسان شمالي، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه استان، با تبريك سالروز ميلاد خجسته خاتم‌النبیین، حضرت محمد (ص) و هفته وحدت، با اشاره به آموزه‌های اسلامی در مورد اهمیت و جایگاه وحدت، اظهار كرد: در اسلام و قرآن به مسأله وحدت بسيار پرداخته شده و در احاديث و روايات فراواني به آن تأکید شده است.

وي با اشاره به آيه شريفه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ لا تُبْطِلُوا أَعْمالَکُمْ»، تصريح كرد: عبارت «أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ» 18 مرتبه در آيات قران تكرار شده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیت وحدت بر اساس اشتراکات اسلامی ازجمله خدای واحد، قرآن، پیامبر اکرم (ص) است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با بیان اینکه خداوند در آیه مزبور به پنج نکته مهم در راستای وحدت امت اسلام اشاره کرده است، ادامه داد: نكته قابل توجه اين است كه اطاعت از خداوند سبحان و رسول مكرم اسلام (ص) مربوط به دوره و زمان خاصي نيست؛ ازاین‌رو ما باید در عصر کنونی با پيروي از خدا و رسولش در قبال فتنه‌هايي كه جهان اسلام را هدف قرار داده، وظایف خود را به‌درستی انجام دهیم.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: سرپيچي از اطاعت خدا و رسول او موجب بطلان عمل و كفر می‌شود؛ پس بايد در عمل هم ايمان خود را نشان داده و در همه اوضاع حتي در دعواها و نزاعها تابع خداوند و پیامبر او بوده و سلیقه‌ای عمل نكنيم.

وی با اشاره به داستان گوساله سامری و رواج گوساله‌پرستی در بين قوم يهود، اضافه كرد: حتی اگر اتحاد بر اساس امر باطلی چون گوساله‌پرستی هم باشد باز سبب پیشرفت می‌شود؛ اما اگر در اسلام اختلاف و تفرقه و دودستگي ايجاد شده و وحدت بين مسلمانان از بين برود آنها در مسير پيشرفت و توسعه قرار نمی‌گیرند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: به طور قطع وظيفه ما دفاع از رحمت پيامبر اکرم (ص) است شامل حال همه مسلمانان، حتی همه جهانیان می‌شود که این موضوع اهمیت و ارزش فراوانی دارد.

مدير حوزه علميه خراسان شمالي با بیان اینکه اکنون مسأله وحدت براي اسلام اهميت بسیاری دارد، افزود: ما می‌توانیم همان‌گونه که اسلام را صادر کردیم، مسأله راهبری وحدت را هم به اقصی نقاط دنیا صادر کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به این موضوع شایسته است حتي با دشمنان هم تا زماني كه مسجل نشده عليه دين مبين اسلام و ولايت فقيه كاري می‌کنند، مدارا كنيم.

استاد اخلاق حوزه علمیه خراسان شمالی با بيان اينكه انسان اختلاف‌انداز و شبهه‌افكن بدتر از انسان گوساله‌پرست و غیر موحد است، گفت: وظيفه ما اتحاد و همبستگي در مقابل دشمنان و تفرقه‌جویان بوده و به همین دلیل هم نبايد به تفرقه‌اندازان و شبهه‌افكنان فرصت دهيم تا قد علم كنند.

گفتنی است، حدود 10 درصد از جمعیت 936 هزارنفری استان خراسان شمالی، ترکمن‌های سنی مذهب هستند که بیشتر آنها در شهرستان مرزی راز و جرگلان و بخش‌هایی از شهرستان مانه و سملقان سکونت دارند.

یادآور می‌شود، در سال 1360 به پیشنهاد یکی از عالمان وارسته نظام اسلامی و موافقت امام خمینی (ره)، فاصله بین دو روایت میلاد حضرت محمد (ص)، (دوازدهم ربیع‌الاول در روایات اهل تسنن و هفدهم ربیع در روایات شیعه)، با هدف ایجاد وحدت میان مسلمانان جهان به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شد./202/9314/ب1

ارسال نظرات