۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۴۶۸۲۵۷
آیت الله طبرسی:

وحدت حوزه و دانشگاه از حالت شعار به عمل تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که ترویج نگاه غرب گرایانه در دانشگاه ها یکی از توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است، گفت: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی متون اسلامی در دانشگاه ها رشد پیدا کرده، اما هنوز این برنامه ها به حد مطلوب نرسیده است.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست راه‌های دستیابی به اهداف بلند وحدت حوزه ساری، وحدت و حوزه و دانشگاه را عامل رستگاری جامعه دانست و گفت: اسلام مخالف حزب گرایی و اختلاف در جامعه بوده و همواره بر ضرورت وحدت در میان آحاد جامعه به ویژه نخبگان تأکید دارد.

وی، تفرقه و عدم وحدت حوزه و دانشگاه را خواست اصلی دشمنان نظام اسلامی دانست و افزود: در دوره حکومت رضاخان، دولت حاکم وقت همه تلاش خود را برای تفرقه بین حوزه و دانشگاه به کار گرفت و این تفرقه در آن مقطع به اوج خود رسیده بود.

امام جمعه ساری با بیان این که تفرقه میان حوزه و دانشگاه اثرات و تبعات منفی بسیاری برای جامعه در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اختلاف این دو رکن اساسی و مهم انقلاب، کشور را از رسیدن به اهداف متعالی انقلاب دور خواهد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج تفکر غربی در دانشگاه ها، خاطرنشان کرد: دشمنان امروز به دنبال غربی کردن دانشگاه های ما هستند و این مسأله برای رشد و تعالی جامعه اسلامی مضر است.

آیت الله طبرسی با تأکید براین که تفکر غربی باید از ذهن و تفکر دانشگاهیان ما زدوده شود، ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه رهکار اساسی امام خمینی(ره) برای تحقق اسلام ناب محمدی بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بدون وحدت حوزه و دانشگاه نهضت عظیم انقلاب اسلامی به پیروزی نمی رسید، افزود: امروز نیز رمز ماندگاری انقلاب اسلامی وحدت و همبستگی حوزه و دانشگاه در همه زمینه ها است.

وی با بیان این که حوزه و دانشگاه باید از هر گونه غبار کدورت به دور باشند و در فضایی سالم و صمیمی به رسالت واقعی خود عمل کنند، گفت: باید آفت های احتمالی که می تواند فضای مشترک حوزه و دانشگاه را غبارآلود کند شناسایی کرد و زمینه نزدیکی و وحدت این دو رکن علمی کشور را فراهم کند.

آیت الله طبرسی، تحکیم وحدت میان حوزه و دانشگاه را یکی از بزرگترین آرمان های انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: هر گونه کارشکنی برای از بردن وحدت حوزه و دانشگاه کمک به توطئه و همراهی دشمنان است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه موجب انسجام داخلی در کشور خواهد شد، افزود: وحدت حوزه و دانشگاه موجب می شود دانشجویان افزون بر تولید علم، تفکر اسلامی را نیز در خود تقویت کنند.

وی با بیان این که متأسفانه هنوز در برخی دانشگاه تفکر غربی احساس می شود بر ضرورت زدودن این نوع تفکرات در جامعه اسلامی تأکید کرد و افزود: تفکر انقلابی که برگرفته از اسلام ناب است باید در همه بخش های کشور به ویژه محیط های علمی تقویت شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که ترویج نگاه غرب گرایانه در دانشگاه ها یکی از توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب است، افزود: امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی متون اسلامی در دانشگاه ها رشد پیدا کرده است، اما هنوز این برنامه ها به حد مطلوب نرسیده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه از جمله مهم‌ترین راهبردهای انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: نقش حوزویان در حرکت جامعه و سرنوشت آن در پیشبرد جامعه قابل توجه است و در همه عرصه های انقلاب این روحانیان بودند که در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی پیشگام بودند.

رییس شورای فرهنگ عمومی مازندران در ادامه با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه برای تحقق اسلام ناب باید با هم بیشتر تقویت شود، تصریح کرد: این وحدت باید از حالت شعار خارج و به عمل مبدل شود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایجاد رویه تفکر تحجر و تجدد بین حوزویان و دانشگاهیان سبب تقویت انشقاق و نفاق بین این دو جریان اثرگذار علمی و فقهی جامعه در عصر پهلوی شده است.

امام جمعه ساری با بیان این که دین، خدا، پیامبر، نماز و معنویات در دانشگاه قبل از انقلاب مفهوم و معنا نداشته است، تصریح کرد: امام راحل با شکل‌گیری انقلاب اسلامی توانستند با عجین کردن و حفظ اتحاد بین حوزه و دانشگاه، دانشگاه اسلامی را در جامعه دینی تقویت کردند.

وی با اشاره به این که تفکر دانشگاه اسلامی اکنون در بسیاری از دانشگاه‌های کشورهای منطقه ایجاد شده است، افزود: امروز باید میراث دار خون‌های پاک شهدا از طریق وحدت حوزویان و دانشگاهیان باشیم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حفظ دین و اسلام از طریق وحدت حوزه و دانشگاه تقویت خواهد شد، افزود: مجموعه‌ای از دانشگاه‌های مازندران تشکیل تا وحدت حوزه و دانشگاه را عینی کنند و شعاری نباشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه نباید وحدت حوزه و دانشگاه در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها کمرنگ شود، گفت: این دو تشکل باید پایه‌گذار علمی وحدت حوزه و دانشگاه در هر دو جامعه مدنظر باشند./202/950/ب1

ارسال نظرات