اسلام اموی، راهبرد دشمن در شکستن وحدت اسلامی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیتالله علیرضا اعرافی شامگاه امروز در آیین اختتامیه همایش ملی «صدف کوثر» که بهمنظور بزرگداشت مقام والای حضرت خدیجه کبری(س) در محل سالن بیداری اسلامی جامعه الزهرا برگزار شد، برگزاری همایش ملی«صدف کوثر» را اقدامی استراتژیک در احیاء ارزشهای الهی توصیف کرد و گفت: در وصف مقام والای حضرت خدیجه کبری(س) همین حقیقت کافی است که نام مبارک حضرت خدیجه(س) در شب معراج بخش اعظمی از موضوع گفتمان خداوند متعال با رسول گرامی اسلام(ص) بوده است.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با بیان اینکه تاریخ در مستندات شب معراج گواه داده است که حضرت خدیجه کبری(س) از شخصیتهایی است که در عالم کبریائی ملکوت مورد مدح و توجه ویژه خداوند متعال و کروبیان قرارگرفته است، اظهار داشت: تاریخ 200 ساله جاهلیت حاکم برجهان فضایی را بر جوامع بشری حاکم ساخته بود که یکتاپرستی در چنین توصیفاتی از افسانههای زمان خود به شمار میآمده است؛ چراکه مکه و خانه کعبه که مرکز توحید و یکتاپرستی در سراسر جهان بود کمترین افراد بهعنوان حنفاء شناخته شده است.
رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به اینکه انحراف جاهلیت امواج سهمگینی را بر پیکره تفکر ادیان ابراهیمی تا آن زمان وارد کرده بود و دیگر تاریخ در احیاء ارزشهای انسانی امیدی نداشت، عنوان کرد: بر اساس گزارش تاریخ در فضای حاکم بر جاهلیت زمان قبل از بعثت کمتر انسانی اظهار یکتاپرستی کرده است، درحالیکه جستوجوی انسان آزاده و یکتاپرست که احساس رسالت انسانی داشته باشد محدودترین و انگشتشمارترین افراد ثبتشده در تاریخ محسوب میشوند.
آیتالله اعرافی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه(س) در سبک ایدئولوژیک خود آینده روشنی را برای بشریت پیشبینی کرده و برمدار آن به شکل دادن یک جریان استراتژیک در تاریخ پرداخت، گفت: تحلیل سطحی و گزارههای آن از مفاد حاکم بر تفکر جاهلیت زمان ظهور اسلام بود؛ بر این اساس حضرت خدیجه کبری(س) با محو کردن این گزارهها به اعماق حقیقی معرفت نفوذ کرده و توانست بوی رسالت را استشمام کند.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور نشانهها و علائم تاریخ در جریان ازدواج حضرت خدیجه(س) با پیامبر گرامی اسلام(ص) را فصل الخطاب تحلیل خود قرارداد و اظهار داشت: حضرت خدیجه کبری(س) حلقه گذار تاریخ از تمدنهای پست و عصر جاهلی بهسوی شکلگیری یک تمدن عظیم انسانی بود؛ بر این اساس انتقال از تمدنهای عصر جاهلیت به تمدن عظیم اسلامی از کوچکترین خدمات این بانوی بزرگ در عصر ظهور اسلام بوده است، چنانچه که تاریخ گواه میدهد انتخاب هوشمندانه حضرت خدیجه(س) در جریان ازدواج با رسول گرامی اسلام(ص) از اولین اقدامات زمینهساز این جریان بوده است.
آیتالله اعرافی خانواده رسول گرامی اسلام(ص) را در بدو ظهور که متشکل از حضرت زهرا(س)، رسول اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) بود را الگوی کمال زندگی انسانی توصیف کرد و گفت: این الگو از خزائن عظیم حکمت، معرفت، جهاد و مقاومت برخوردار است؛ بر این اساس در طول تاریخ حضرت خدیجه تنهاترین زنی بود که توانست جلوهگاه انوار ولایت و امامت باشد.
رییس جامعه المصطفی العالمیه در پایان به تحلیل و بررسی تفاوتهای اسلام اموی و تفاوت اساسی آن با اختلاف بینشهای اهل سنت و شیعه در جریان امامت پرداخت و تصریح کرد: اهل سنت و شیعه در جریان ولایت اختلاف فکری در مبانی دارند که با مباحثات و گفتوگوها قابلپیگیری حلوفصل است و تاریخ بر این مدار همیشه اهل سنت و شیعه را متحد گزارش کرده است؛ این در حالی است که اقلیتی اموی که ادبیات کفر را به درون گفتمان اسلامی نفوذ دادهاند در طول تاریخ با فتنه چهار شعبه فراموش سپاری شأن ائمه اطهار، تحریف، تهمت و بدلسازی از جریانهای اصیل اسلامی به دنبال شکستن وحدت امت اسلام و مخفی نگهداشتن حقائق ناب زیست اسلامی بودهاند.
وی افزود: دشمن اموی اسلام برمدار همین چهار فتنه در تلاش است که حضرت خدیجه کبری(س) این شخصیت عظیم را در تاریخ محو کند که با اقدامات هوشمندانه شیعه این هدف ناکام میماند./837/202/ب3