۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶
کد خبر: ۴۶۹۷۱۳

بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت در تبریز برگزار شد

مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان مرحله دانشگاهی، کشوری و ملی بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.
قرآن و عترت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسد الله ضیائی، رییس ستاد اقامه نماز استان آذربایجان شرقی شب گذشته در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره قرآن و عترت در تبریز، اظهار داشت: انسان موجودی است که با دو سلاح در این دنیا از شر شیطان، ایمن شده است، حجت باطنی که همان قوه عقل و حجت ظاهری که انبیاء و رسولان هستند.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان روشن ترین چراغ در تاریک ترین مکان و دوران جهالت، به پیامبری مبعوث و وظیفه خطیر خود را انجام داد، قرآن شیوه نامه زندگی، یادگار حضرت رسول(ص) برای ما است و باید تمام تلاش خود را در راه استقرار مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی به کار بگیریم.

ضیائی با اشاره به اهمیت حضور دانشجویان در مسابقات قرآن کریم، گفت: زیبایی صوت قرآن دل ها را با این کتاب آسمانی نرم و زیبایی ادبی آن را نمایان می کند، بنابراین باید دانست که صوت زیبا مقدمه‌ای برای تأمل و تفکر در مفاهیم عالی آیات کلام الله مجید است.

همچنین آقازاده، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: قبل از انقلاب، دانشجویان  بسیاری بر اساس ضرورت و احساس نیاز شدید اقدام به حفظ آیات و روایات می نمودند، این امر هم برای خودسازی فردی و هم در تقابل با اندیشه های غیر دینی صورت می گرفت.

وی ادامه داد: این اقدام دانشجویان مؤمن، جایگاه و موقعیت بی نظیری برای دانشگاهیان فراهم آورد، تأثیر آن را می توان در پیروزی انقلاب و انقلاب فرهنگی دانشگاه ها، مشاهده کرد، سرمایه گذاری های کنونی نظام در عرصه زمینه های مختلف قرآنی چندین برابر پیش از انقلاب است، در چنین شرایطی باید همت دانشجویان و اساتید در جهت فهم و حفظ مفاهیم اصیل اسلامی و قرآن بلند باشد.

آقازاده با بیان این‌که دانشجویان برتر مسابقات قرآنی دانشگاه، افتخار و موقعیت برجسته ای برای دانشگاه فراهم می آورند، خاطرنشان کرد: به عنوان قشر دانشگاهی مدیون خون مبارک شهدایمان هستیم، شهدایی که با نیت الهی در دفاع از کیان اسلام و انقلاب کوشیدند و ما نیز باید خود را به نیت های آنها نزدیک کنیم.

همچنین محمدحسین صومی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سخنانی با بیان این‌که تمسک به قرآن و عترت منجر به صلاح و فلاح انسان خواهد شد، اظهار داشت: فرق دانشگاه های ما با دیگر دانشگاه های دنیا در طنین انداز شدن آیات قران است، فقط داشتن چنین کتابی کافی نیست، ما باید از عاملان قرآن باشیم.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم رشته های پزشکی بیشتر با مفاهیم عینی قرآنی و دینی عجین هستند، در همین راستا لازم است در دانشگاه های علوم‌پزشکی به مفاهیم قرآنی پرداخته شود، خوشبختانه اراده عمومی در دانشگاه ما در خدمت  قرآن کریم است، در دانشگاه ما، همه مسؤولان در تلاش هستند فعالیتی انجام ندهند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم به قرآن و مفاهیم قرآنی ضربه ای بخورد./935/202/ب2

ارسال نظرات