۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۴۶۹۸۴۹
نماینده ولی فقیه در ایلام:

هدف فتنه 88 براندازی نظام بود

نماینده ولی فقیه در ایلام گفت: دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی ندای عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی را برنتافتند و برعلیه ایران اسلامی توطئه کردند و اولین برنامه آنان نفوذ عناصر منافق و وابسته در بدنه حکومت اسلامی بود که دشمنان از این عناصر خود خیلی استفاده کردند.
حجت الاسلام و المسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان ایلام، ظهر امروز در اجتماع دانشگاهیان به مناسبت سالروز گرامیداشت 9 دی، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران دست ابرقدرت‌ها را به‌ طور کامل در ایران قطع و بساط آن‌ها را جمع کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر علیه آن به انحاء مختلف توطئه کردند، افزود: ایران اسلامی از نظر سوق‌الجیشی در مهم‌ترین نقطه جهان قرار دارد و با پیروزی انقلاب اسلامی عالی‌ترین جلوه‌های حکومت اسلامی در سطح کشور جاری شد.

امام‌جمعه ایلام یادآور شد: دشمنان نظام اسلامی و استکبار جهانی ندای عدالت‌خواهی و مبارزه با استکبار جهانی را برنتافتند و برعلیه ایران اسلامی توطئه کردند و اولین برنامه آنان نفوذ عناصر منافق و وابسته در بدنه حکومت اسلامی بود که دشمنان از این عناصر خود خیلی استفاده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی گفت: به اذعان همه تحلیلگران و نظریه‌پردازان دوست و دشمن، انقلابی نظیر انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر پدید نیامده است و امروز شاهد صدور انقلاب اسلامی به نقاط مختلف جهان هستیم که این امر موجب به خطر افتادن منافع کشورهای نظام سلطه شده و فتنه‌های زیادی را ایجاد کردند که در نهایت به فتنه 88 ختم شد.

وی با اشاره به اینکه کمترین مجازات اصحاب و سران فتنه اعدام است، یادآور شد: رأفت جمهوری اسلامی و بزرگواری رهبری شامل حال آنان شده ولی متأسفانه از مواضع باطل خود دست‌بردار نیستند، آیا هنوز متوجه نشده‌اند که فتنه 88 قضیه انتخابات نبوده بلکه برنامه اسرائیل و آمریکا در پشت این فتنه بوده‌اند و از سران فتنه برای رسیدن به منافع خود استفاده کرده‌اند.

امام‌جمعه ایلام بیان کرد:  سر سفره نظام نشسته‌اند و می‌گویند که ما فتنه 88 را فتنه نمی‌دانیم، در حالی‌ که مقام معظم رهبری بارها تأکید کردند که پیچیده‌ترین فتنه  و بزرگ‌ترین فتنه‌ها بوده است، من متأسفم که در دولت تدبیر و امید خیلی از عناصر فتنه مسؤولیت گرفتند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با اشاره به اینکه  انقلاب اسلامی سد راه منافع استعمارگری بوده است، گفت: آیا بعد از فتنه 88 هنوز بیدار نشده‌اید که انگیزه فتنه گران براندازی نظام اسلامی بوده است و ما نصیحت می‌کنیم خودتان را جدا از فتنه گران کنید.

وی با بیان اینکه فتنه 88 را هیچ‌وقت نباید فراموش کرد و باید ابعاد مختلف آن به جامعه شناسانده شود، افزود: 9 دی یکی از رخدادهای مهم تاریخی، تاریخ‌ساز و سرنوشت‌ساز ملت ایران اسلامی است که این حماسه در طول تاریخ ایران کم‌نظیر است.

امام‌جمعه ایلام تصریح کرد: حماسه 9 دی در واقع انعکاس اراده ولایت مداری مردم و پیروی محض از امام راحل و آرمان‌های امام راحل و شهدا بوده است و کسانی نام حماسه 9 دی را برنمی‌تابند و نمی‌پذیرند که فتنه 88 علیه نظام اسلامی بوده است، بدانند که الفبای مسائل سیاسی را نمی‌دانند و باید گفت که داشتن مسؤولیت برای افراد و جبهه ضدانقلابی که علیه امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی اقدام کردند، خلاف شرع است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی با بیان اینکه حماسه 9 دی به خاطر مقابله با فتنه بزرگ 88 بوده است، گفت: فتنه پیشینه طولانی دارد و از آغاز انقلاب اسلامی این فتنه‌ها شکل گرفت تا به فتنه 88 رسید و باید گفت که هیچ پدیده‌ای بدون علت و اسباب به وجود نمی‌آید و متأسفانه کسانی در مدار فتنه قرار گرفتند که در دایره خودی بودند.

گفتنی است، اجتماع جامعه دانشگاهی استان ایلام به مناسبت گرامیداشت حماسه نهم دی ماه در حسینیه حضرت زینب کبری(س) به همت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان و سازمان بسیج اساتید ایلام برگزار شد./879/202/ب2

ارسال نظرات