۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۴۷۰۲۰۱
مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی:

سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: امروز سبک زندگی اسلامی در جامعه باید ترویج و گسترش یابد و مسؤولان نیز باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه اسلامی نهادینه کنند.
حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید علی حسینی‌پور، مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان اراک که در فرمانداری اراک برگزار شد، با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی مشکلات جامعه را به آسانی حل می کند، اظهار داشت: بهره مندی عملی از آموزه های دین مبین اسلام و رهنمودهای قرآن کریم از لغزش ها و خطاهای احتمالی جلوگیری به عمل می آورد.

اجرای تمامی زیبایی های اسلام در زندگی فردی و اجتماعی 

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی راهکار مقابله با آسیب های اجتماعی است، گفت: امروز سبک زندگی اسلامی در جامعه باید ترویج و گسترش یابد و مسؤولان نیز باید فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی در جامعه اسلامی نهادینه کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور سبک زندگی اسلامی را اجرای تمامی زیبایی های اسلام در زندگی فردی و اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: اشاعه سبک زندگی اسلامی در جامعه اسلامی ضرورتی مهم است و همه و همه باید در راستای رسیدن به اهداف عالیه این مسیر تلاش کنند.

نقش رسانه ها در گسترش سبک زندگی اسلامی در جامعه

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی با اشاره به نقش مهم و تاثیر گذار رسانه ها در ترویج  و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی، گفت:  رسانه ها باید در مسیر گسترش فرهنگ سبک زندگی اسلامی در جامعه گام بردارند و همچنین لذت سبک زندگی اسلامی را در جامعه تبیین کنند.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان اینکه برپایه فرهنگ اصیل اسلام و قرآن و اهل بیت (ع) پایه گذاری شده است، خاطر نشان کرد: سبک زندگی اسلامی باید قرآنی باشد و ترویج مفاهیم قرآنی و نماز سبب تحقق این مهم خواهد شد.

با مضامین مجرمانه در فضای مجازی برخورد شود

مدیر حوزه‌های علمیه استان مرکزی در ادامه با تاکید بر اینکه مسائل و مشکلات جامعه باید در سه مرحله کوتاه، میان و بلند مدت بررسی شود، گفت: امروز باید با تلاش و برنامه ریزی های منسجم در راستای حل مشکلات جامعه گام برداشت و نقش آفرینی کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌پور با بیان اینکه نظارت بر فضای مجازی باید گسترش یابد، تصریح کرد: امروز فضای مجازی از اهمیت بالایی در جامعه برخوردار است و با توجه به گستره فضای مجازی باید تولید محتوا متناسب با نیاز مخاطبان در دستور کار قرار گیرد و با مضامین مجرمانه در این فضا برخورد شود.

به گزارش رسا، در ادامه این نشست حسین بختیاری فرماندار اراک نیز با بیان اینکه سواد رسانه ای در واقع یک تفکر انتقادی و نقادی در مقابل رسانه ها دارد که همواره می تواند رسانه ها را با ارزیابی و واکاوی ارزشیابی کند، گفت: سواد رسانه ای در کشور ما چند سالی است مطرح شده اما به نظر می رسد، لازم است زبان تخصصی سواد رسانه ای به گفت و گوی عمومی مردم تبدیل شود.

شایان ذکر است، هفتم دی ماه سال 1358 حضرت امام خمینی رحمه الله فرمانی مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی صادر کردند که از جمله کارهای مدبّرانه و حکیمانه ایشان بود و آثار و نتایج فراوانی به همراه داشت و تشکیل نهضت سواد آموزی نیز مانند خیلی از نهادها و ارگانهای کشور از ثمرات انقلاب اسلامی است که تحولی بزرگ در کشور ما پدید آورد./202/842/ب1

ارسال نظرات