۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۴۷۱۳۸۱
امام جمعه موقت اصفهان:

انسان مؤمن با یاد مرگ آرامش پیدا می کند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه همه روزی طعم مرگ را خواهند چشید، گفت: یکی از مسائلی که سبب بروز غم و غصه در دل انسان می شود، یادِ مرگ است، البته یادِ مرگ برای انسانی که در دنیا در حال ثروت اندوزی بوده است، اندوه آور است و انسان مؤمن با یاد مرگ آرامش پیدا می کند.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: باید به خاطر داشته هایمان شاکر خداوند باشیم.

وی در ابتدا به حکمت 448 نهج البلاغه اشاره کرد و افزود: حضور غم و غصه در زندگی انسان مسأله ای کاملاً طبیعی است و کسی روی زمین وجود ندارد که درونش از غم و غصه خالی باشد چرا که قرآن در آیه معروف«لَقَد خَلَقنَا الاِنسانَ فِی کَبَد»، می فرماید، انسان در سختی و مشقت آفریده شده است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه همه روزی طعم مرگ را خواهند چشید، ادامه داد: یکی از مسائلی که سبب بروز غم و غصه در دل انسان می شود، یادِ مرگ است، البته یادِ مرگ برای انسانی که در دنیا در حال ثروت اندوزی بوده است، اندوه آور است و انسان مؤمن با یاد مرگ آرامش پیدا می کند.

امام جمعه موقت اصفهان به داستان فوت حضرت سلیمان(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: حضرت سلیمان(ع) که سپاهیان جن و انس و پرندگان در اختیارش بود، بعد از مدتی به وزیرانش گفت از ریاست خسته شده ام، مدتی تنهایم بگذارید تا استراحت کنم و به اتاقش رفت تا استراحت کند، یک مرتبه با شخصی رو به رو شد، به او گفت مگر نگفتم می خواهم استراحت کنم و من را تنهایم بگذارید، تو دیگر چه کسی هستی، او در پاسخ گفت من عزرائیل هستم و آمده ام تا جانت را بگیرم، حضرت سلیمان(ع) به عزرائیل گفت اجازه بده تا به سپاهیانم خبر دهم، عزرائیل در پاسخ به او گفت چنین اجازه ای ندارم و بلافاصله جان حضرت سلیمان(ع) را در شرایطی که به عصایش تکیه داده بوده است، می گیرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه داستان افزود: بعد از مدتی هیچ کدام از وزیران حضرت سلیمان(ع) به خودشان اجازه نمی دهند که وارد اتاق شوند و از حال حضرت سلیمان(ع) خبری به دست آورند تا موریانه ای به دستور خداوند عصای حضرت سلیمان(ع) را می جَوَد و ایشان روی زمین می افتند و همه از مرگ ایشان مطلع می شوند.

وی با اشاره به روایت معروفی از پیامبر(ص) که می فرمایند، هیچ پیامبری به اندازه من سختی نکشیده است، تبیین کرد: انسانی که اشرف مخلوقات عالم است، در سختی زندگی اش را گذرانده است، توقع زندگی بدون مصیبت اشتباه محض است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: امیرمؤمنان(ع) در روایتی می فرمایند، تحمل نکردن سختی های کوچک سبب رو به رو شدن انسان با مصائب و سختی های بزرگ می شود و مواجه شدن با مصائب و سختی های بزرگ، دین انسان را در خطر نابودی قرار می دهد.    

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه بالای هر سختی، سختی بزرگتر است و باید شاکر وضع موجود باشیم، اظهار کرد: توجه کردن به نیمه خالی لیوان سبب بروز مصیبت های بزرگتر می شود، اگر در قبال امنیت کشور شاکر نباشیم، کشور به نا امنی دچار می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه در پایان به وضعیت بحرانی کشورهای مجاور ایران اشاره کرد و گفت: مشکلات مردم در کشور ایران زیاد است ولی باید صبر پیشه کنیم و به خاطر داشته هایمان شاکر خداوند باشیم البته این به معنای انتقاد نکردن از عملکرد مسؤولان نیست./867/202/ب2

 

ارسال نظرات