۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۷
کد خبر: ۴۷۲۲۱۳
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

تبدیل پیوست فرهنگی به باور عمومی ضروری است

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی را باید به یک باور تبدیل کنیم و این یک اصل است، گفت: برای تبدیل پیوست فرهنگی به یک باور نیازمند جهادی بزرگ، عمیق، ارزشمند و خستگی ناپذیر هستیم.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، امشب در نشستی که با موضوع پیوست فرهنگی با حضور رییس و جمعی از اعضای بسیج اساتید این استان در دفتر وی برگزار شد، با اشاره به دیر فهمیدن دیدگاه های رهبر معظم انقلاب، گفت: تهاجم فرهنگی و اقتصاد مقاومتی از جمله مطالبات رهبری هستند که متأسفانه در عمل به آنها هنوز عقب هستیم.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه رهنمودهای رهبری و دیدگاه های ایشان همیشه کارگشا بوده است، تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی برای عمل به دیدگاه های رهبر فرزانه انقلاب اقدامات خوبی انجام داده است اما هنوز هم جای کار دارد.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه پیوست فرهنگی را باید به یک باور تبدیل کنیم و این یک اصل است، اظهار کرد: برای تبدیل پیوست فرهنگی به یک باور نیازمند جهادی بزرگ، عمیق، ارزشمند و خستگی ناپذیر هستیم.

وی با تأکید بر اینکه این نشست امید بخش است اما نباید تنها به این جلسات اکتفا شود، تصریح کرد: در دانشگاه ها بسیار می توان در این رابطه کار کرد؛ باید در دانشگاه ها طرح ایجاد کنید و فضای دانشگاه را با خود همراه سازید و این بسیار مهم است.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه فرهنگ از دو زاویه مهم باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: فرهنگ، دین و اصالت مردم است و عالمان دینی وظیفه دارند که به جامعه حیات بخشند و حیات جامعه هم فرهنگ است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بقایش به فرهنگ است، ادامه داد: انقلاب یک امانت در دست مااست که باید برای صیانت از آن در برابر هجمه های دشمنان ایستادگی کنیم و در این میان نیازمند فرهنگ اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: نخبگان جامعه، فرهنگ نگار و پیوست نگار فرهنگی جامعه هستند که اگر از آن ها غافل شویم آسیب جدی خواهیم دید.

در ابتدای این نشست نیز احمدرضا بسیج، رییس بسیج اساتید چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه بسیج اساتید به دنبال عملی کردن دیدگاه های رهبری است، گفت: پیوست نگاری فرهنگی، نقطه اتصال بین طرح ها و سازه های عمرانی با رویکردی اجتماعی است.

وی از دیگر ویژگی های پیوست نگاری فرهنگی را شناخت شهروندان به پروژه های عمرانی و تجزیه ابعاد پروژه در سطح اجتماع دانست و افزود: اگر این شناخت ها نباشد ممکن است ارزشهای دینی و فرهنگی جامعه خدشه دار شوند.

بسیج بر ضرورت تبیین پیوست نگاری فرهنگی در جامعه اشاره و پیشنهاد کرد که این موضوع با همکاری بسیج اساتید برای نمازگزاران جمعه و نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی استان و مدیران استان تشریح شود.

وی پروژه های برج های دوقلوی شهرکرد و مسکن مهر را از جمله پروژه هایی خواند که رعایت پیوست نگاری فرهنگی در آن ها ضرورت دارد.

یادآور می شود در ادامه این نشست اساتید بسیجی استان به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون اهمیت و ضرورت پیوست نگاری فرهنگی در استان پرداختند./202/9457/ب1

ارسال نظرات