۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۷۲۲۶۷

گفت وگوی حماس و فتح درباره آشتی و مشارکت ملی

رییس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" و عضو کمیته مرکزی جنبش فتح در شهر دوحه با هم دیدار و درباره تلاش های صورت گرفته برای پایان بخشیدن به شکاف داخلی و راه های تحقق آشتی و مشارکت ملی میان گروه های ملی فلسطین بحث و گفت وگو کردند.
خالد مشعل


به گزارش خبرگزاری رسا، خالد مشعل و عزام احمد در شهر دوحه ـ پایتخت قطر ـ با هم دیدار کردند و به بررسی مساله مشارکت حماس در نشست های کمیته مقدماتی برگزاری نشست شورای ملی در بیروت که قرار است طی روزهای 10 و 11 ژانویه جاری در بیروت ـ پایتخت لبنان ـ برگزار شود، پرداختند و بر ضرورت از  سر گیری تلاش ها برای رفع موانع اجرای توافق آشتی امضا شده در قاهره با نظارت مصر تاکید کردند.

طرفین در این دیدار همچنین خواستار پایان هر چه سریعتر شکاف داخلی و تشکیل دولت وحدت ملی و نیز برگزاری انتخابات سراسری در سایه تحولات اخیر مساله فلسطین شدند و بر لزوم تحقق اهداف ملی در زمینه پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی و تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف تاکید کردند.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مشعل نیز به نوبه خود به نیابت از حماس برگزاری موفقیت آمیز کنگره هفتم جنبش فتح را به این جنبش تبریک گفت و بر اهمیت تقویت تلاش ها برای پایان هر چه سریعتر شکاف داخلی تاکید کرد.

طرفین همچنین بر تداوم تماس ها و رایزنی میان خود و تمام طرف های ذیربط تاکید کردند. در این دیدار، اسماعیل هنیه نایب رییس دفتر سیاسی حماس، موسی ابو مرزوق عضو ارشد این جنبش و تعدادی از رهبران حماس به همراه منیر غنام سفیر فلسطین در دوحه حضور داشتند./982/ب103/د

ارسال نظرات