۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۳۴۱۷
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی:

آیت الله هاشمی عمر خود را صرف انقلاب و رهبری کرد

حجت الاسلام خدیوی با بیان این‌که خدمات شایان توجه آیت الله هاشمی هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، گفت: آن عالم مجاهد عمر خود را در راه خدمت به انقلاب و رهبری سپری کرد.
حجت الاسلام خدیوی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی عصر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی که با حضور اساتید، طلاب و دانشجویان در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد، به تشریح ابعاد شخصیتی یار دیرین امام و رهبری پرداخت.

وی با بیان این‌که خدمات شایان توجه آن عالم مجاهد هیچ‌گاه فراموش نخواهد شد، خاطرنشان کرد: با همه تفاوت‌ در سلایق و نگرش‌های سیاسی و فکری باید از شخصیتی هم‌چون شخصیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تقدیر کرد، آن مرحوم کسی بود که اولین لبیک‌ را در جریان نهضت ضدطاغوتی امام خمینی(ره) گفت.

حجت الاسلام خدیوی با اشاره به این‌که آیت الله هاشمی عمر خود را در راه خدمت به انقلاب و رهبری سپری کرد، تصریح کرد: فصل اول زندگی آن عالم مجاهد مربوط به دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و مبارزه علیه رژیم ستمشاهی بود که در جریان این مبارزات بارها تا مرز شهادت پیش رفت و همزمان به کادرسازی و حمایت مالی از انقلاب پرداخت.

وی ادامه داد: فصل دیگر زندگی آیت الله هاشمی رفسنجانی مربوط به دوران بعد از انقلاب است، وی تلاش بسیاری برای نزدیک کردن ارکان و ارگان‌های مختلف کشور، به آرمان‌ها و ایده‌های انقلاب اسلامی ایران به کار گرفت؛ خدمات آیت الله رفسنجانی در دوران دفاع مقدس نیز ارزشمند و قابل توجه بود.

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی ادامه داد: آیت الله رفسنجانی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران، نقشی کلیدی داشت، چنانکه در دوران بعد از جنگ، آن عالم خستگی ناپذیر میراث‌دار خرابی‌های به جای مانده از جنگ و همچنین قبل از انقلاب بود، اما در دوران ریاست جمهوری به تقویت زیرساخت‌های کشور پرداخت.

وی با بیان این‌که مرحوم آیت الله هاشمی به سردار سازندگی معروف بود، تصریح کرد: عده‌ای سعی کردند میان رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام و رهبر معظم انقلاب اسلامی فاصله بیاندازند، ولی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی مکرر اعلام کرد که «آقای خامنه‌ای عشق من است»، این ابراز مودت و دوستی نقشی کلیدی در خنثی کردن توطئه‌های دشمنان داشت.

همچنین محمدرضا پورمحمدی، رییس دانشگاه تبریز در سخنانی با بیان این‌که فقدان آن عالم یار صدیق امام و ضایعه ای جبران ناپذیر برای انقلاب اسلامی ایران است، اظهار داشت: مرحوم آیت الله هاشمی رکنی از ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و صحبت کردن در خصوص کسی که 82 سال از عمر خود را صرف خدمت به اسلام و مردم کرد، کار دشواری است.

وی مرحوم آیت الله هاشمی را معتمد امام و رهبری دانست و افزود: آن عالم مجاهد از هر جهت یک مصلح و مجتهدی نواندیش بود که خدماتش هیچ کاه فراموش نخواهد شد، حتی ارتحال آن عالم نیز مایه وحدت و همگرایی ملت ایران از هر سلیقه و گرایش سیاسی بوده است./935/202/ب2

ارسال نظرات