۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۴۷۳۴۹۱

اضافه شدن بخش بین‌الملل به جشنواره فیلم دینی رویش

رییس حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به برگزاری هفته فیلم رویش در استان‌های کشور، گفت: از سال آینده عنوان جشنواره ملی کوتاه دینی رویش حذف می‌شود تنها با عنوان جشنواره فیلم دینی رویش با اضافه شدن بخش بین‌الملل برگزار خواهد شد.
رویش

به گزارش خبرگزاری رسا، سیدجواد رفائی، رئیس حوزه هنری خراسان رضوی در نشست هم‌اندیشی دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش، عنوان کرد: خوشحالیم که تلاش شد تا جشنواره رویش با پشتکار دوستان به مشهد که پایگاه اولیه جشنواره بود برگردد.

وی ادامه داد: از اربابان رسانه خواستاریم که نسبت به معرفی جشنواره با توجه به بی‎مهری اخیری که به آن شد، توجه کنند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی تصریح کرد: یکی از مسائل در جشنواره رویش، رسانه است چراکه جشنواره رویش جشنواره‌ای بین‌المللی است و باید این جشنواره به مردم معرفی شود و ارتباط مردم و جشنواره دیده شود.
وی با اشاره به اینکه از ۲۷ الی ۲۹ دی‌ماه حضور مردم در سالن سینما برای دیدن دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش می‌تواند موجب شود تا فیلم‌سازان با رغبت بیشتری برای سال آینده به جشنواره فیلم بفرستند، ادامه داد: حضور پر شور مردم در سالن سینما می‌تواند انگیزه‌ای برای فیلم‌سازان باشد.
رفائی علت بردن جشنواره به تهران را مطرح نشدن آن توسط رسانه‌ها دانست و افزود: در این ۱۰ سال، بیش از ۱۱ هزار فیلم به جشنواره رویش فرستاده شد که می‌تواند دایرةالمعارف خوبی باشد.
وی عنوان کرد: خیلی از سازمان‌ها و جایگاه‌های علمی مهم کشور وقتی اسم جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش را شنیدند، با کمال میل فیلم‌های خود را ارسال کردند.
معرفی دین به مردم از طریق تصویر
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه خیلی از جشنواره‌های ما ارتباط کمی با مردم دارند، بیان کرد: ما می‌خواهیم به وسیله سینما و رسانه‌ای به نام تصویر، دین را به مردم معرفی کنیم.
رفائی ادامه داد: ما اگر بتوانیم به کمک رسانه، مردم را به جشنواره بیاوریم تا فیلم تنها برای فیلمساز نباشد. همچنین ما می‌خواهیم کاری کنیم تا ببینیم مردم چگونه با یک اثر هنری دینی ارتباط برقرار می‌کنند.
وی با اشاره به ثبت ۱۴۹۸ اثر در سامانه دریافت الکترونیکی، گفت: از ۱۲۰۸ اثر فیلم کوتاه ارسال‌شده به جشنواره، ۸۶۰ اثر در بخش‌ ملی ـ یعنی هنرمندانی که بیش از یک فیلم برای جشنواره ساختند ـ و ۳۴۸ اثر در بخش جوانه‌ها ـ که فیلم اولی‌ بودند ـ هستند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی به ارسال ۴۴۰ عنوان فیلم مستند به جشنواره اشاره کرد و افزود: ۱۵۰ اثر در رشته پویانمایی دریافت شده که ۱۱۴ اثر در بخش ملی و ۳۶ اثر در بخش جوانه‌ها است.
حذف عنوان ملی و کوتاه از جشنواره رویش
وی با بیان اینکه از سال آینده عنوان جشنواره ملی کوتاه دینی رویش حذف می‌شود، افزود: این جشنواره در سال آینده تنها با عنوان جشنواره فیلم دینی رویش با اضافه شدن بخش بین‌الملل برگزار خواهد شد.
رفائی، دین را موضوع زندگی دانست که در همه ادیان است و ادامه داد: آنچه در جشنواره رویش می‌خواهیم نشان دهیم، موضوع دین و اهمیت آن در زندگی است. خوشبختانه فیلم‌های جشنواره رویش از نظر موضوع بسیار متنوع‌تر از دوره‌های قبل شده است.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه هر چه به دوره‌های قبل می‌رویم به تفکر دین بیشتر پرداخته شده است، گفت: همه آثاری که به جشنواره رسیده توسط پژوهشگرانی بررسی و در قالب کتابی منتشر خواهد شد.
برگزاری همایش ملی خدمات متقابل دین و سینما در مشهد
وی از برگزاری همایش ملی خدمات متقابل دین و سینما با حضور شهریار بحرانی و محمدحسین رجبی‌دوانی و ... ۲۹ دی‌ماه در مشهد خبر داد و اظهار کرد: این همایش با حضور عده‌ای از فیلمسازان، علما و روحانیون، علاقه‌مندان به سینما و دانشجویان رشته سینما در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار خواهد شد. قرار است در این همایش بررسی کنیم که چگونه موضوع دین به سینما راه پیدا کند.
رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه فیلم‌سازان کمتر به عمق دین در فیلم‌هایشان پرداخته‌اند، عنوان کرد: تمام تلاشمان این است که به سمت موضوعات بزرگ دینی برویم و ببینیم سینمای دینی برای بازگشت مردم به معنویت چه می‌خواهد انجام دهد.
برگزاری هفته فیلم رویش
وی اظهار کرد: به دنبال این هستیم که در هر یک از استان‌های کشور، هفته فیلم رویش را داشته باشیم. همچنین می‌خواهیم به سمت تولید فیلم‌هایی برویم که کمتر کار شده است همانند آینده‌نگری در کشور.
رفائی در پایان با ابراز گله‌مندی افزود: قرار بود استانداری و ارشاد با ما همکاری داشته باشند تا از پوستر دهمین جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش در مشهد رونمایی شود که این این اتفاق انجام نشد./872/102/ب3
ارسال نظرات