۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۴۷۳۵۰۸
معاون فرهنگی کانون رسیدگی به امور مساجد:

مسجد باید پناهگاه نسل جدید باشد

حجت الاسلام کرمی با بیان این‌که مسجد باید پناهگاه نسل جدید باشد، گفت: در جنگی که دشمن در تمام ابعاد علیه ما برنامه‌ریزی کرده است باید بایستیم، ما از ارتباط با مدارس خود اگر بتوانیم حتی یک نفر را به مسجد بکشانیم برای آخرت مان کافی است.
پوستر پوستر پوستر حجت الاسلام کرمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سعید کرمی معاون فرهنگی کانون رسیدگی به امور مساجد پیش از ظهر امروز در نشست توجیهی ائمه جماعات مساجد در طرح پیوند مسجد و مدرسه که در ساختمان محراب برگزار شد با یادی از آیت الله هاشمی و نقش مبارزات ایشان در طول انقلاب و جنگ اظهار داشت: در مراجعه به کتاب‌های آیت الله هاشمی به کتابی برخوردم که در باب مسجد نوشته شده بود و این نشان می‌دهد ایشان به موضوع مسجد توجه داشتند.

وی ادامه داد: بچه‌های مسجد از نظر مقام معظم رهبری 98 درصد شهدا را تشکیل می‌دهند، به گفته مقام معظم رهبری انقلاب ما از مساجد آغاز شده است، رهبری بروی موضوع مسجد و مدرسه تاکید داشتند که به همین منظور باید این موضوع مدنظر قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون رسیدگی به امور مساجد تاکید کرد: در جهت ارتباط بین مسجد و مدرسه دو تا تفاهم‌نامه امضا شده است، تفاهم‌نامه بین کانون رسیدگی به امور مساجد با آموزش و پرورش شهر تهران و یک تفاهم‌نامه با آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران صورت گرفته است.

حجت الاسلام کرمی یادآور شد: دشمن وقتی از نسل گذشته ما ناامید شد به دنبال جوانان امروز آمده است تا او را از داخل تهی کند، مسجد ما باید بستر تعلیم و تربیت قرار گیرد، باید بپذیریم که در آموزش و پرورش بیشتر تعالیم آموزشی را به جوانان ارائه می‌دهند اما تعلیم و تربیتی که در قرآن ما آمده است در مدرسه دیده نمی‌شود و این وظیفه برعهده مسجد است و باید از سوی مسجد صورت گیرد.

وی افزود: آموزش و پرورش اگر بتواند سیستم خود اعم از کادر اداری و معلمین را تربیت و رو به جلو ببرد کافی است زیرا سیستم آنها آنقدر پیچیده است که گاهی ظرفیت کیفی کار آن را از بین می‌برد.

معاون فرهنگی کانون رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه خیلی از افراد در فضای مسجد تربیت شدند، خاطرنشان کرد: حجت الاسلام حاج علی اکبری در همین راستا می‌فرماید "آجرهای مسجد هم انسان‌ساز است"، نکته مهم این است که باید جوانان را به این عرصه آورد و به حضور در مسجد عادت داد، در شهر شیراز اکثرا نخبگان و نیروهای کارآمد آنها از مسجدی در شهر استرآباد شیراز بیرون آمدند.

حجت الاسلام کرمی ابراز داشت: در تربیت افراد شرطی کردن اشتباه است اما این امر در ابتدا سبب می‌شود که فرد به حضور در مسجد عادت کند و کم کم این فرد به فضای معنوی مسجد انس پیدا می‌کند، بچه‌های ما باید محبت اهالی مسجد را ببینند تا به سمت مسجد کشانده شوند.

وی بیان کرد: درخواست ما از مدیران نواحی این است که پنج امام جماعت فعال، پرشور و باانگیزه را شناسایی کنند و در قرارگاهی که در نظر گرفته شده حضور یابند، قرار است در جنگی که دشمن در تمام ابعاد برعلیه ما برنامه‌ریزی کرده است بایستیم، مسجد ما باید پناهگاه نسل جدید باشد، ما از ارتباط با مدارس خود اگر بتوانیم حتی یک نفر را به مسجد بکشانیم برای آخرت ما کافی است.

معاون فرهنگی کانون رسیدگی به امور مساجد با اشاره به اینکه چشیدن طعم محبت امام جماعت بسیار مهم است، تصریح کرد: ما اگر سیره نبوی را در رفتار خود پیاده کنیم هیچ امکاناتی نیاز نداریم، یک کودک و نوجوان نیاز به توجه دارد، از سوی دیگر بحث مستندسازی اهمیت دارد و هرگونه فعالیتی که در مساجد انجام می‌دهند باید ثبت شود تا دیگران هم بتوانند از آن استفاده کنند.

حجت الاسلام کرمی در پایان گفت: دفترچه ثبت تاریخچه را در این جشنواره خواهیم داشت، زیرا رهبری هم بر روی ثبت فعالیت مساجد تاکید داشتند.

در پایان این نشست از سه پوستر جشنواره پیوند مسجد و مدرسه، پوستر طرح سرگذشت پژوهشی و پوستر تعویض قرآن های فرسوده با جدید در فاز اول 130 هزار قرآن رونمایی شد./202/816/ب1

ارسال نظرات