۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱
کد خبر: ۴۷۵۰۳۰
امام جمعه موقت اصفهان:

نتیجه محبت به دنیا و فرزند ناصالح، اعراض از یاد خداوند است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با تشریح بخشی از زندگینامه زبیر و با اشاره به آیه نهم سوره منافقون، گفت: نتیجه محبت به دنیا و فرزند ناصالح، اعراض از یاد خداوند است و اعراض از یاد خداوند به جهنم منتهی می شود.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: پیشرفت های کشور نتیجه مجاهدت های جوانان متدین انقلابی است.

وی در تفسیر حکمت 452 نهج البلاغه که امیرمؤمنان(ع) در آن می فرمایند، زبیر همواره با ما بود تا آن که فرزند نامبارکش عبداللَّه، پا به جوانى گذاشت، افزود: زبیر یکی از یاران کم نظیر پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع) در صدر اسلام بوده است که پیامبر(ص) بسیار او را مدح کرده اند و فرموده اند، شمشیر زبیر به ذمه اسلام حق دارد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: زبیر بعد از چندین سال وفاداری به پیامبر(ص) و امیرمؤمنان(ع)، با تولد فرزند منحوسش عبدالله موضعی برخلاف موضع امام علی(ع) گرفت و با آلوده شدن به دنیا، در جنگ جمل در مقابل سپاه امیرمؤمنان(ع) به همراه طلحه و عایشه صف آرایی کرد و کشته شد، امیرمؤمنان(ع) راجع به او و قاتلش می فرمایند، هم زبیر و هم قاتلش جهنمی شدند.

وی اظهار کرد: از ابتدای خلقت تاکنون خانواده هایی وجود داشته اند که فاصله اعتقادی والدین آن خانوده با فرزندانشان بسیار عمیق بوده است، بروز این گونه ناهمگونی های اعتقادی دلایل فراوانی دارد که همه دلایل به جلسات متعددی جهت تشریح نیاز دارد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به آیه پنجم و ششم سوره مریم که می فرماید «وَکَانَتِ امْرَأَتِی عَاقِرًا فَهَبْ لِی مِنْ لَدُنْکَ وَلِیًّا یَرِثُنِی وَیَرِثُ مِنْ آلِ یَعْقُوبَ وَاجْعَلْهُ رَبِّ رَضِیًّا»، ابراز کرد: یکی از مسائلی که سبب می شود فاصله عمیق اعتقادی بین والدین و فرزندان ایجاد شود، عدم توجه پدر و مادر به تأثیر دعا در رابطه با فرزند است، والدین باید در طول شبانه روز از خداوند درخواست کنند که فرزندی صالح نصیبشان شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: فرزندی که با سوء استفاده کردن از پست و مقام پدرش حق دیگران را ضایع کند، فرزند ناسالم و ناصالحی است که نبودنش بهتر از بودنش است، چرا که به سبب وجود جریان محبتی که بین والد و فرزند وجود دارد، احتمال انحراف فکری و رفتاری برای پدر وجود خواهد داشت.

وی با بیان اینکه حاکمیت خانه باید در دست پدر باشد، بیان کرد: اگر حاکمیت خانه به خاطر نفوذ محبت فرزند در دل پدر به دست فرزند ناصالح بیفتد امکان انحراف فکری و رفتاری والدین بسیار زیاد می شود و این انحراف فکری و رفتاری موجب جهنمی شدن والدین خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به آیه نهم سوره منافقون که می فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لا تُلْهِکُمْ أَمْوَالُکُمْ وَ لا أَوْلادُکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ مَنْ یَفْعَلْ ذَلِکَ فَأُولَئِکَ هُمُ الْخَاسِرُونَ»، تأکید کرد: خسران در دنیا و آخرت نصیب افرادی می شود که مال دنیا و فرزند ناصالحشان آنها را از یاد خداوند دور می کند.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه برای پرداخت حقوق واجب مال نباید از فرزند خود اجازه بگیریم، اظهار کرد: فردی برای دادن خمس به بنده مراجعه کرده بود و می گفت مواظب باش از اینکه برای پرداختن خمس مراجعه کرده ام فرزندانم با خبر نشوند، چرا که اگر بفهمند، به شدت با من برخورد می کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با توجه به روایات معصومین(ع) بیان کرد: فرزندان اسباب امتحان پدر و مادر هستند، نباید برای نجات فرزندی که در حال غرق شدن در دنیا است، خودمان را به دنیا آلوده کنیم.

وی با بیان اینکه برخی فرزندان موجبات رستگاری پدر و مادرشان را فراهم می آورند، گفت: در مقابل فرزندانی که موجبات گمراهی والدین خود را فراهم می کنند، فرزندان متدین و متشرعی وجود دارند که موجب هدایت پدر و مادر خودشان به صراط مستقیم می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ادامه داد: انواع پیشرفتهای موشکی، هسته ای و پزشکی که مثل خاری در چشم دشمن فرو رفته است، نتیجه زحمات و فعالیتهای شبانه روزی، جوانان متدین و بسیجی این مرز و بوم است.

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه فرزندان ناخلف به بهانه های مختلف به دنبال آوردن ماهواره در منزل هستند، تشریح کرد: فرزندان ناخلفی که نمی خواهند به پدر و مادرشان بی احترامی کنند، به بهانه مطلع شدن از اخبار جهان، آنها را به آوردن ماهواره در خانه ترغیب و تشویق می کنند، البته تنها دلیلی که یک جوان پدر و مادرش را به آوردن ماهواره در منزل ترغیب می کند، شهوترانی است.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به ناهنجاری ایجاد شده در شبکه های مجازی، اظهار کرد: در حال حاضر جنگ بین کفر و دین در تلفنهای همراه و در این شبکه های مجازی جریان دارد، جنگی که از نوع خاموش است و به آهستگی اثرات مخرب خود را نمایان می کند./867/201/ب2

ارسال نظرات