۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۴۷۵۹۸۰
امام جمعه موقت اصفهان:

رفع مشکلات جامعه در گرو تبعیت از ولایت و رهبری است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: اگر همه مسؤولان گوش به فرمان ولایت و رهبری باشند مشکلات کشور و مردم مرتفع می شود.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، با ابراز تأسف به خاطر وقوع حادثه اسف بار ساختمان پلاسکو گفت: انسان عاقل قبل از وقوع حادثه چاره اندیشی می کند.

وی با مروری بر مبحث شبهای گذشته که راجع به راه های رسیدن به معرفت الله بود، افزود: احساس و تجربه، علم و عقل، عبرت گرفتن از تاریخ، توجه به نیازهای فطری و وحی های آسمانی، راه های کلی کسب معرفت الهی بود، شب گذشته عرض کردیم تنها راهی که صد در صد قابل اطمینان است و هیچ شاعبه ای از اشتباه در آن وجود دارد، وحی های آسمانی به پیامبران و حجتهای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین توضیح داد: اگر استفاده از احساس و تجربه، علم و عقل، عبرت گرفتن از تاریخ و توجه به نیازهای فطری همچون نورافکن راه را برای درک وجود خداوند برای انسان روشن کند، وحی های آسمانی همچون خورشید نمایان کننده صراط مستقیم است.

امام جمعه موقت اصفهان با تشریح کردن انواع وحی، تبیین کرد: خداوند به واسطه خلق یک صوت، بدون استفاده از واسطه ای همچون جبرئیل، به برخی از پیامبرانش وحی می کرده استکه نمونه بارز چنین ارتباطی، ارتباط خداوند با حضرت موسی(ع) است، به همین سبب لقب حضرت موسی(ع) کلیم الله است.

استاد اخلاق حوزه علمیه به دومین راه ارتباطی خداوند با پیامبران اشاره کرد و ابراز داشت: عمومی ترین راه ارتباطی خداوند با پیامبران، از طریق انزال سخنان پروردگار به حضرت جبرئیل و سپس از طریق حضرت جبرئیل به پیامبران الهی بوده است.

وی خطورات قلبی پیامبران را نیز نوعی وحی دانست و اذعان کرد: خطورت قلبی انسانهای عادی حجت نیست و به خاطر اینکه از دو منزلگاه الهی و شیطان سرچشمه می گیرد، نمی توان به آنها اعتماد کرد ولی خطورات قلبی پیامبران و حجتهای الهی به سبب عدم نفوذ پذیری آنها در برابر شیطان، تماماً وحی است و حجت محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان داستانی از صدر اسلام، اظهار کرد: در زمانی که مکه در اختیار کفار و مشرکان بود، پیامبر(ص) در خواب دیدند که به مکه رفته اند و به سبب اینکه خواب پیامبران نیز حجت محسوب می شود پیامبر(ص) به مسلمانان فرمودند، برای رفتن به مکه آماده شوید، چند نفر از سران منافقان با دلسرد کردن مردم قصد داشتند از رفتن پیامبر(ص) به این سفر جلوگیری کنند ولی با تمام کارشکنیهایی که انجام شد، پیامبر(ص) به همراه 1200 نفر از مسلمانان رهسپار مکه شدند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه داستان افزود: مشرکان از ورود پیامبر(ص) به مکه جلوگیری کردند ولی پیامبر(ص) به همراه مسلمانان در نزدیکی مکه خیمه زدند، آنقدر در آنجا ماندند تا پیمانی تحت عنوان صلح حدیبیه بین مسلمانان و کفار منعقد شد و به سبب این قرارداد، مسجد الحرام به مدت سه روز به صورت کامل در اختیار پیامبر(ص) و مسلمانان قرار گرفت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه هر انسانی ممکن است به واسطه خطورات قلبی از مسائل غیبی با خبر شود، ابراز کرد: در دوران دفاع مقدس و ماه مبارک رمضان منزل یکی از افراد نمازگزاران این مسجد که مقید بود سه وقت نمازش را به جماعت اعاده کند، مورد اصابت موشکهای کشور عراق قرار گرفت، این شخص در ایام ماه مبارک مهمانی نمی رفت تا بهترین استفاده ها را از ایام ماه مبارک رمضان ببرد.

وی ادامه داد: بنده در آن زمان وقتی صدای اصابت موشک را شنیدم از یکی از نمازگزارن پرسیدم کدام محله مورد اصابت موشک قرار گرفت، آن شخص به من گفت منزل فلانی، من بسیار ناراحت شدم و منتظر شنیدن خبر شهادتش بودم، یک مرتبه برای نماز صبح همان شخص را در مسجد دیدم، وقتی جویای احوال او شدم به من گفت، من هیچگاه به منزل کسی نمی رفتم ولی دیشب به دلم افتاد که با همسرم به خانه دخترم بروم، زمانیکه به منزل دخترم رسیدیم صدای انفجار شنیدم و به همسرم گفتم، منزل ما مورد اصابت موشک قرار گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی ابراز کرد: گاهی انسانهای مؤمن در خواب یا مکاشفه مسائل 40 سال آینده را مشاهده می کنند و گاهی هم خطورات و خوابهای شیطانی سبب می شود بیهوده دل انسان دچار آشفتگی و پریشانی شود.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به خواب معروف پادشاه مصر در زمان حضرت یوسف(ع)، خاطرنشان کرد: پادشاه مصر با اینکه انسان وارسته ای نبود خوابی دید و حضرت یوسف(ع) آن خواب را به 7 سال پرآبی و 7 سال خشکسالی تعبیر کرد و پادشاهی که اهل دین و تدین نبود، سخنان حضرت یوسف(ع) را پذیرفت و آنرا عملی کرد.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: ای کاش همه مسؤولان سخنان یوسف زمان ما را می شنیدند و عملی می کردند تا مردم و کشور از اتفاقات ناگوار در امان بمانند.

وی با توجه به فاجعه مصیبت بار ساختمان پلاسکو، تبیین کرد: بیش از 12 مرتبه به مسؤولان ساختمان هشدار داده شده بود تا برای استحکام ساختمان فکر اساسی انجام دهند ولی با وجود این همه تأکید کسی توجهی نکرد تا 600 مغازه به همراه جمعی از آتشنشان عزیز و برخی از مردم عادی زیر آوار دفن شدند.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی خطاب به مسؤولان گفت: نباید اجازه دهید اتفاقی بیفتد و سپس چاره اندیشی کنید، انسان عاقل قبل از وقوع حادثه مشکلات را مرتفع می کند./867/201/ب2

ارسال نظرات