۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۴۷۶۰۰۶
مدیر حوزه علمیه قزوین:

همسر طلبه بودن، نقش حساس و خطیری است

حجت الاسلام عباسی گفت: همسر طلبه بودن، نقش حساس و خطیری است و باید بسیار به اعمال و رفتار خود توجه ویژهای داشته باشند زیرا نگاهی که به همسر طلاب هست، نسبت به دیگر زنان جامعه نیست.
حجت الاسلام علی عباسی

به گزارش خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه استان قزوین در جمع همسران و خانواده طلاب و روحانیون حوزه علمیه قزوین که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، به نقش خانواده در نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: همسر طلبه بودن، نقش حساس و خطیری است و باید بسیار به اعمال و رفتار خود توجه ویژهای داشته باشند زیرا نگاهی که به همسر طلاب هست، نسبت به دیگر زنان جامعه نیست.

حجت الاسلام عباسی ابراز کرد: از مهم‌ترین وظایف بانوان، خوب همسر داری کردن است و این امر باعث می‌شود تمام اجری که مردان در کارهای‌شان می‌برند، نصیب همسران‌شان شود.

وی افزود: هر ثوابی که طلبه به واسطه طلبگی‌اش می‌برد، نصیب همسرش خواهد شد، همچنین همسران مبلغین و روحانیون می‌توانند با آنها در امر تبلیغ همراهی کنند تا علاوه بر اجر همسرداری، اجر کار خود را هم ببرند.

استاد حوزوی اظهار کرد: طلبگی با سختی‌ها و مشکلاتی همراه است، اما لازمه رسیدن به اجر و پاداش طلبگی، تحمل همین سختی هاست.

وی ادامه داد: مادران و همسران نقش اصلی در تربیت و موفقیت فرزندان را بر عهده دارند که در این میان نقش مادران و همسران طلاب و روحانیون با توجه به شرایط زندگی و نحوه اداره خانواده، نقشی مهم و تأثیرگذار است که باید قدردان زحمات آنان باشیم.

استاد دینی بیان کرد: اگر فداکاری و همکاری همسران طلاب و روحانیون نباشد، روحانیت به اهداف عالیه خود نخواهد رسید.

وی در ادامه به نقش مهم حوزه‌های علمیه در کشور اشاره و اضافه کرد: امروز به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری حوزه‌های علمیه همواره پیشتاز و هدایت‌گر جامعه در پیروزی و حراست از دستاوردهای انقلاب اسلامی بوده است.

وی به نفوذ فرهنگی دشمنان علیه باورهای اعتقادی جوانان اشاره و بیان داشت: امروزه یکی از روشهایی که دشمنان، افکار و اندیشه همه افراد جامعه ما را مورد هجمه قرار داده است مسئله فرهنگ و نفوذ فرهنگی است و مقام معظم رهبری بارها تأکید فراوانی بر این موضوع داشتند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه دشمن همیشه در صدد این است تا زمینه های نفوذ را در بین مردم فراهم و بعد فرهنگ خود را پیاده کند، اظهار داشت: دشمن با هجمه فرهنگی و نفوذ، افکار و اندیشه جوانان را به اسارت خویش در می آورد.

وی در پایان گفت: خانواده‌ها باید بدانند که دشمنان خیر و خوبی فرزندان ما را نمی خواهد، بلکه می‌خواهد با استفاده از تمام ابزارها فرزندان ما را به سمت خود کشیده و اندیشه پاک اسلامی آنها را نابود کند./853/101/ب2

منبع: روابط عمومی حوزه علمیه استان قزوین

ارسال نظرات