۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۴۷۶۶۳۱
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

سیستم آموزشی باید به سمت حل مشکلات جامعه برود

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: باید سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه عوض شود و محصلان مهارتی را کسب کرده که مشکلات خود و کشور را حل کنند.
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور امروز در گردهمایی سراسری مسؤولان کمیته مساجد دهه فجر انقلاب اسلامی، که در مرکز ستاد عالی هماهنگی نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد، گفت: دیپلم‌ها و لیسانس‌ها مهارت لازم را ندارند که کاری انجام دهند، در این بین مقصر مدارس و دانشگاه‎ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: طرح تحول نیاز نیست بلکه مرد عمل می‌خواهد که تحول ایجاد کند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: امروز مشکل ما نداشتن مهارت است نیاز نیست که شخص همه مهارت‌ها را داشته باشد، باید در مدارس و دانشگاه‌ها مهارت آموزش داده شود.

وی ابراز کرد: روحانی خوب نباید از صحبت کردن درباره حق بترسد، اما باید درباره کیفیت سخنرانی تخصص داشته باشد که مردم را جذب کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مشکل همه ما تنبلی است که به واسطه آن دنبال کسب مهارت و تخصص نیستیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: طلبه باید از ابتدایی که مشغول به تحصیل می‌شود عاشق تبلیغ دین باشد.

وی خاطرنشان کرد: زمانی امام راحل فرمودند حفظ نظام از نماز واجب‌تر است، من این مساله را در قرآن دیدم، چراکه تنها گذاشتن رهبر زشت‌تر از رها کردن نماز است.

حجت‌الاسلام قرائتی عنوان کرد: طلاب باید بررسی کنند که برای ایام خاص اسلام چه چیز‌های نابی را آماده دارند که بتوانند حداقل یک تارک‌الصلاة را اهل نماز کنند،‌ باید مهارت حدیث گفتن و جذب مردم را کسب کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: امروز مشکل ما شرق و غرب نیست بلکه مشکل ما مدرک‌گرایی است که ارزش ندارد بنابراین باید همه ما دوباره به قرآن مراجعه کنیم و طبق دستورات آن عمل کنیم.

وی ابراز کرد: حتما یک دور تفسیر را مرور کنید، خداوند در قرآن فرموده که همه باید قرآن را خوانده و در آن تدبر کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: مسؤولان باید شفاف و مفید صحبت کرده به مساجد توجه کنند بیش از 90 درصد بچه‌های جبهه از مسجد بودند از فرهنگسراها کسی به جبهه نمی‌رود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اظهار داشت: انقلاب فرصتی است که باید قدر آن را بدانیم، شرایط خوبی فراهم شده مراقب باشید به درستی، خالصانه و با بیان روان قرآن و نهج‌البلاغه را برای مردم بیان کنید.

وی خاطرنشان کرد: همه و به ویژه طلاب یک دور تفسیر قرآن را بخوانید و سراغ افرادی که دین ندارند بروید و آنها را به دین هدایت کنید، از اینکه امروز از اقدامات شما استقبال نمی‌شود نترسید و بدانید که روزی نتیجه خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی عنوان کرد: باید سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه عوض شود و محصلان مهارتی را کسب کرده که مشکلات خود و کشور را حل کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: همچنین روحانیت باید درسی را بخواند که بتواند مشکلات کشور را حل کرده و نیاز مردم را برآورده کند.

وی ابراز کرد: اگر ما وقت خود را برای مسائل بیهوده همچون فیلم دیدن و فوتبال نگاه کردن نگذاریم، می‌توانیم کلی تفسیر قرآن بخوانیم.

حجت‌الاسلام قرائتی گفت: ائمه جماعات در مدراس و دانشگاه حضور پیدا کرده و به نسل نو توجه کافی داشته باشند، فطرت مردم خوب است کسی نیست که آن را شکوفا کند، برخوردهای خوب جوانان را جذب می‌کند،‌ عمامه، مدرک دکترا و قیافه‌ها مردم را جذب نمی‌کند بلکه شفافیت و صداقت مردم را جذب می‌کند./201/807/ب1

ارسال نظرات