۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۴۷۷۰۴۳
امام جمعه موقت اصفهان:

رفتار جنون آمیز ترامپ نتیجه روحیه استکباری او است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به رفتارهای عجیب رییس جمهور فعلی آمریکا، گفت: رفتار احمقانه ترامپ در مواضع مختلف نشانه روح مستکبر او است، خدا می داند با اختیاراتی که دارد چه بلایی می خواهد بر سر دنیا بیاورد.
حجت الاسلام سید مجتبی میردامادی امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: فخر انسان به تعقل او است.

وی در ادامه تفسیر حکمت 454 نهج البلاغه، افزود: فخر انسان به عقل فعال، حیاء، حجاب و عفت او است، فخرفروشی انسانی که هیچ بهره ای از عقلش نبرده است، غیرعقلانی است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه برخی به لباس و ظاهر خود به دیگران فخر می فروشند، ابراز کرد: فخرفروشی با نمایش لباس و آرایش که معمولاً در زنان مرسوم است، نهایت جهالت و بدبختی بشر را نشان می دهد.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: انسان متکبر به سبب استکبار درونی اش هرگز زیر بار حرف حق نمی رود، نمونه بارز چنین شخصیتی قارون است که با وجود نصایح حضرت موسی(ع) از پذیرش دین حق سرباز زد و با تمام ثروتش در مکانی نامعلوم دفن شد.

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به آیه هفتم سوره نوح که می فرمایدذ «وَ إِنِّی کُلَّمَا دَعَوْتُهُمْ لِتَغْفِرَ لَهُمْ جَعَلُوا أَصَابِعَهُمْ فِی آذَانِهِمْ وَاسْتَغْشَوْا ثِیَابَهُمْ وَأَصَرُّوا وَاسْتَکْبَرُوا اسْتِکْبَارًا»، تبیین کرد: زمانی که حضرت نوح(ع) قومش را به پرستش خدای یگانه دعوت می کرد، آنها دستانشان در گوشهایشان می کردند و لباسهایشان را روی سرشان می کشیدند و بر کفر خود اصرار داشتند، این اعمال نتیجه تکبر درونی آنها بوده است.

وی با اشاره به رفتار عجیب رییس جمهور فعلی آمریکا، گفت: رفتار دیوانه وار و احمقانه رییس جمهور فعلی آمریکا نتیجه روح مستکبر او است، معلوم نیست چنین شخصی قصد دارد با محدوده اختیاراتی که دارد، چه رفتاری با مردم دنیا داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه تکبر نتیجه بی منطقی است، افزود: افرادیکه از پذیرش حرف حق سرباز می زنند معمولاً انسانهای متکبری هستند که حرف منطقی را درک نمی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به جنایت های وهابی های مسلمان نما، تشریح کرد: وهابی ها از منطق هیچ بهره ای نبرده اند، بارها و بارها در مسجد الحرام با آنها بحث کردم ولی وقتی پاسخی نداشتند، شرطه ها را صدا می زدند./867/202/ب2

ارسال نظرات