۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۷۷۲۴۹
معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین:

فساد اقتصادی در بدنه نظام بدبینی مردم را به دنبال خواهد داشت

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین، رخنه کردن فساد اقتصادی و سیاسی در بدنه مدیریتی را سبب نا‌امید شدن مردم از نظام و کاهش مقبولیت آن دانست و گفت: انقلاب اسلامی در اصل شکل‌گیری و دوران تثبیت خود، به مردم محروم و کوخ نشین وابسته بود و تداوم آن هم به همین قشر وابسته است.
حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی

حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به اهمیت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ضمن تحلیل فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی انقلاب اسلامی، نابرابری اجتماعی یکی از اصلی‌ترین چالش‌های حال و آینده انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه درخواست عدالت اجتماعی را ناشی از رویکرد دینی مردم و پیشینه طولانی استبداد و پایمال شدن حقوق آنها دانست و افزود: با یادآوری وعده عدالت اجتماعی به عنوان یکی از شعارهای محوری انقلاب، بی‌توجهی به آن موجب به خطر افتادن آینده انقلاب اسلامی ایران ارزیابی خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه خاطرنشان کرد: تشدید فاصله طبقاتی در جامعه و فراموشی محرومان از نگرانی‌های جدّی بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) بوده که همواره ملت و مسؤولان را از پیامدهای آن هشدار می‌دادند.

رخنه کردن فساد اقتصادی در بدنه نظام بدبینی مردم را به دنبال خواهد داشت

معاون پژوهش حوزه علمیه قزوین، رخنه کردن فساد اقتصادی و سیاسی در بدنه مدیریتی را موجب نا‌امید شدن مردم از نظام و کاهش مقبولیت آن دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی در اصل شکل‌گیری و دوران تثبیت خود، به مردم محروم و کوخ نشین وابسته بود و تداوم آن هم به همین قشر وابسته است و به همین دلیل باید با قوت تمام با هر چیزی که موجب دوری مردم از انقلاب و آرمان‌های آن باشد به مقابله برخاست.

وی شکل‌گیری شکاف طبقاتی در سایه سیاست‌های غلط برخی دولت‌ها و سوء استفاده عده‌ای فرصت طلب را چالشی جدی عنوان کرد و گفت: دل بستگان به انقلاب اسلامی نباید اجازه دهند اصل نظام اسلامی به دلیل برخی ویژهخوار و مفسد از هر جناح و گروهی که باشند به مخاطره بیفتد و به همین دلیل فارغ از تفاوت‌های جناحی و سلیقه‌ای، باید از هر کسی که پرچم مقابله با این انحرافات را برافراشته حمایت کرد.

ححت الاسلام ابراهیمی در ادامه ضمن قدردانی از مواضع اصولی آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در مبارزه با مفاسد اقتصادی و سیاسی و دستور ویژه استاندار محترم قزوین در شناسایی و برخورد با عوامل فساد اقتصادی ابراز کرد: فساد مثل موریانه پایه‌های اصل نظام را از بین می‌برد و وقتی نظام آسیب ببیند، همه از هر دسته و جریانی که باشند آسیب خواهند دید.

وی در پایان گفت: در کنار تدابیر و دغدغه‌های مسؤولان شجاع و دلسوز، لازم است مردم انقلابی و رنج دیده هم با مطالبه مداوم مبارزه با فساد و با پاسخ منفی خود به ویژه خواران و حامیان آنها در مکانیسم انتخابات و صندوق رأی، به وظیفه خود در حفظ و حراست از نظامی اسلامی عمل کنند./302/873/ب1

ارسال نظرات