۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۷۷۸۷۹
وزیر دادگستری:

حوزه‌های علمیه خواهران از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی نظام است

حجت‌الاسلام پور محمدی گفت: حوزه‌های علمیه خواهران در اصل یک نمونه از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند و تحصیل بانوان در حوزه و دستاوردهای عظیم آنها تهاجم فرهنگی غرب به کشور را ناممکن کرده است.
حجت الاسلام مصطفی پور محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری در نخستین همایش بزرگداشت و تجلیل از خیران مدرسه‌ساز حوزه‌های علمیه که در تالار آدینه برگزار شد ضمن تبریک به مناسبت آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی و میلاد حضرت زینب(س) اظهار داشت: در رابطه با حوزه‌های علمیه خواهران باید از آیت الله شرعی یاد کرد که قبل از انقلاب در امر تاسیس و اهتمام حوزه‌های علمیه خواهران فعالیت داشت.

وی ادامه داد: آیت الله شرعی آن قدر در این زمینه خوب کار کرد که توانست در سال 63 با نظر امام راحل جامعه الزهرا را تاسیس کند، البته در رابطه با حوزه‌های علمیه خواهران می‌توان از آیت الله مهدوی کنی و آیت الله فاضل لنکرانی نیز یاد کرد، همچنین آیت الله هاشمی نیز در باب کمک‌رسانی مالی به حوزه‌های خواهران کمک شایانی را در زمان حیات خود داشتند.

وزیر دادگستری تاکید کرد: حوزه‌های علمیه خواهران در اصل یک نمونه از برجسته‌ترین اقدامات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌روند، در این راستا باید متذکر شد که کشورهای غربی به دنبال ایجاد تحول فکری و فرهنگی در کشور ما هستند، در این زمینه هم کانون خانواده به ویژه زن را هدف قرار داده‌اند، در این میان تحصیل بانوان در حوزه و دستاوردهای عظیم آنها این امر را برای غرب ناممکن کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی یادآور شد: موضوع زن امروزه موضوع اصلی فرهنگ جهان شده است، زمانی که همگان تصور داشتند که نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب نمی‌تواند در عرصه زن و پاسخگویی به نیازهای او کاری از پیش ببرد شاهد بودیم که رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به زنان با سایر مکاتب متفاوت و برتر بوده است.

وی افزود: یکی از برگ‌های برنده کشور ما امروز جامعه زنان است، جایگاه زنان در همه ادوار تاریخ کشور ما به ویژه در پیروزی انقلاب تاثیرگذار بوده و از این رو زنان در ایران نسبت به سایر کشورها از منزلت خاصی برخوردار هستند.

وزیر دادگستری با بیان اینکه حوزه‌ها در تعمیق بخشی به این جایگاه زنان تاثیر بسزایی داشتند، خاطرنشان کرد: امروزه در حوزه‌های علمیه خواهران شاهد هستیم که در امر آموزش معارف، علوم انسانی و دینی اهمیت زیادی داده می‌شود و به شکلی این بانوان تربیت می‌شوند که از آنها می‌توان به عنوان مبلغ و مروج تفکر اسلامی استفاده کرد.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان گفت: گام‌هایی که جامعه خیران در جهت احداث مدرسه‌های علمیه برمی‌دارند امری شایسته و بابرکت است، تلاش آنها برای تاسیس محلی برای بانوان طلبه بسیار پر خیر و برکت خواهد بود و کاری بسیار پسندیده و ارزنده‌ای به شمار می‌آید./816/202/ص

ارسال نظرات