۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۵۹۲
امام جمعه موقت اصفهان:

لازمه انقلاب برای برقراری عدالت، منقلب شدن افراد اجتماع است

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با توجه به آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، گفت: لازمه انقلاب برای برقراری عدالت در جامعه، منقلب شدن تک تک افراد در اجتماع است.
حجت الاسلام ميردامادي، امام جمعه موقت اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی میردامادی در سخنرانی شب گذشته که در مسجد الغفور خیابان سروش برگزار شد، گفت: هیچ نقطه تاریکی در اسلام وجود ندارد.

وی در تفسیر موضوعی راه های رسیدن به معرفت الله، افزود: راه های زیادی برای رسیدن به معرفت الله وجود دارد ولی هیچکدام از راه های تشریح شده قابل وثوق تر و مطمئن تر از وحی های آسمانی بر پیامبران و حجتهای الهی نیست.

نقطه تاریکی در اسلام وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با اشاره به آیه معروف «وَیَوْمَ نَبْعَثُ فِی کُلِّ أُمَّةٍ شَهِیدًا عَلَیْهِمْ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَجِئْنَا بِکَ شَهِیدًا عَلَى هَؤُلاءِ وَنَزَّلْنَا عَلَیْکَ الْکِتَابَ تِبْیَانًا لِکُلِّ شَیْءٍ وَهُدًى وَرَحْمَةً وَبُشْرَى لِلْمُسْلِمِینَ»، اظهار کرد: خداوند در قرآن هر آنچه تار روز قیامت مورد نیاز بشر بوده است را بیان کرده و گاهاً به تشریح آنها پرداخته است.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: قرآن برای قبل از ولادت انسان، مدت زندگی انسان در دنیا و مرگ او نکات بسیار دقیق و حساب شده ای را بیان کرده است، حتی در مورد انتخاب همسر، مهریه، جهیزیه، ارتباط زناشویی و فرزندآوری نکاتی در روایات معصومین(ع) وجود دارد که بسیار دقیق است.

تربیت فرزند در اسلام 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه هیچ نقطه تاریکی در اسلام وجود ندارد، اظهار کرد: رسول اکرم(ص) در رابطه با تربیت فرزند می فرمایند، فرزند تا 7 سالگی سیّد است و باید دستوراتش اطاعت شود، از 7 تا 14 سالگی باید در اختیار انسان باشد و از 14 سالگی به بعد باید همچون وزیر با او برخورد کرد.

وی توضیح داد: فرزند تا 7 سالگی باید از رشد کافی برخوردار شود به همین سبب نباید با خواسته های او مخالفت کرد، از 7 تا 14 سالگی دوران بسیار خطرناکی است که عموماً در همین زمان شخصیت فرزند شکل می گیرد به همین سبب باید به طور کامل تحت اختیار و نظر پدر و مادر باشد و از 14 سالگی به بعد حس استقلال در وجود فرزند زنده می شود و علاوه بر اینکه باید مطیع دستورات پدر و مادر باشد، پدر و مادر نیز باید همچون یک وزیر از او مشورت بخواهند و بعضی اوقات نظرش را اِعمال کنند.

سعودیها مسلمان نیستند

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه مسلمان واقعی در برابر دستورات خداوند تسلیم است، تأکید کرد: اگر قرآن کتاب زندگی همه مردم دنیا شود، زندگی در دنیا بسیار مسرت بخش خواهد بود چرا که به جای زشتیها و پلیدیها، خوبیها حکمفرما می شود.

وی با توجه به جنایات آل سعود ادامه داد: عربستانی ها با زینت دادن ظواهر اسلام هرگز نمی توانند به اصل اسلام دست پیدا کنند، مسلمانانی که علی الدوام بر سر مردم مظلوم کشور مسلمان دیگر بمب های غیر مجاز خوشه ای می اندازند، هیچ بویی از اسلام نبرده اند.

استاد اخلاق حوزه علمیه انقلاب جمهوری اسلامی ایران را مقدس دانست و گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران مقدس است ولی متأسفانه اتفاقاتی در آن به وقوع می پیوندد که نشانه بی اعتقادی برخی افراد است، مثلاً در مکانهایی اگر رشوه داده نشود به هیچ وجه کار حل نمی شود یا در اکثر مغازه ها زنانی با آرایش بسیار غلیظ مشغول فروشندگی هستند.

وی ادامه داد: برخی از کارفرمایان به زنان حقوق اضافی بابت هزینه آرایش پرداخت می کنند که این مسأله واقعاً فاجعه است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی گفت: در حال حاضر کشور عزیز ایران استقلال سیاسی و نظامی پیدا کرده است و نام رهبران دینی اش مثل خورشید در میان آزادگان جهان می درخشد.

امام جمعه موقت اصفهان در تفسیر آیه پنجاه و دوم سوره شوری که می فرماید «وَکَذَلِکَ  أَوْحَیْنَا إِلَیْکَ رُوحًا مِنْ أَمْرِنَا مَا کُنْتَ تَدْرِی مَا الْکِتَابُ وَلا الإیمَانُ وَلَکِنْ جَعَلْنَاهُ نُورًا نَهْدِی بِهِ مَنْ نَشَاءُ مِنْ عِبَادِنَا وَإِنَّکَ لَتَهْدِی إِلَى صِرَاطٍ مُسْتَقِیمٍ»، تشریح کرد: تمامی دستوراتی که از جانب پیامبر(ص) به انسانها داده شده، وحی است و پیامبر(ص) هرگز جزء دانشمندان زمان خودشان نبوده اند.

وی با اشاره به آیه چهل و هشتم سوره عنکبوت که می فرماید «وَمَا کُنْتَ تَتْلُو مِنْ قَبْلِهِ مِنْ کِتَابٍ وَلا تَخُطُّهُ بِیَمِینِکَ إِذًا لارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ»، تصریح کرد: اگر پیامبر(ص) جزء دانشمندان زمان خودشان بودند، روشنفکران کج فهم آن زمان و امروز می گفتند، کتاب پیامبر اسلام همانند کتب دیگر دانشمندان است.

حجت الاسلام والمسلمین میردامادی با بیان اینکه تدبر در آیات قرآن و تفاسیر مورد وثوق بزرگان دین، نمایان کننده صراط است، تشریح کرد: قرآن به عنوان نور الهی موجب هدایت افراد لایق می شود.

وی با اشاره به آیه چهل و سوم سوره نحل که می فرماید «وَمَا أَرْسَلْنَا مِنْ قَبْلِکَ إِلا رِجَالا نُوحِی إِلَیْهِمْ فَاسْأَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ»، تشریح کرد: وحی، سرمایه همه انبیاء الهی است و خداوند به پیامبر(ص) می فرماید، همه انبیاء قبل از تو با وحی از جانب ما مردم را هدایت می کردند.

امام جمعه موقت اصفهان افزود: خداوند در آیه بیست و پنجم حدید هدف بعثت پیامبران را ریشه کن کردن ظلم و برقراری عدالت اجتماعی معرفی می کند و در این راستا مهمترین راهبرد انقلاب کلی را، منقلب شدن تک تک افراد می داند./867/201/ب2

ارسال نظرات