۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۴۷۸۶۴۲
با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی؛

همایش «خطر جریان‌های تکفیری» در خراسان شمالی برگزار می‌شود

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی گفت: همایش خطر جریان‌های تکفیری با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی استان در بجنورد برگزار می‌شود.
همایش خطر جریان های تکفیری

حجت‌الاسلام اصغر قدیمی، دبیر مجمع علمای خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری همایش خطر جریان‌های تکفیری در استان خبر داد و افزود: همایش مزبور 28 بهمن‌ماه جاری با حضور علما و روحانیان شیعه و سنی خراسان شمالی در بجنورد برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همایش خطر جریان‌های تکفیری به ابتکار دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی در استان‌های تلفیقی برگزار می‌شود و با توجه به اینکه در خراسان شمالی هم پیروان مذاهب شیعه و سنی در کنار یکدیگر با صلح و صفا زندگی می‌کنند، برگزاری این همایش در استان برنامه‌ریزی شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت‌های مجمع علمای استان، بر ارتباط بیشتر بین علما و جوانان تأکید کرد و افزود: با این هجمه‌های فضای مجازی و بحث‌های اعتقادی و سیاسی باید حرکت جهادی جدی داشته باشیم و همان‌طور که علمای صدر انقلاب برای شبهه‌زدایی تلاش زیادی می‌کردند باید اکنون هم روحانیان در همه مکان‌ها شبهات اعتقادی و سیاسی جوانان را پاسخ دهند.

وی با اشاره به تشکیل گروه مجازی پاسخگویی به شبهات اعتقادی و سیاسی جوانان از سوی مجمع علمای استان، اظهار کرد: باید به‌ گونه‌ای برنامه‌‌ریزی و اقدام شود که جوانان به‌ صورت عمومی آمده و مباحث و شبهات خود را به روحانیان مطرح کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در زمینه رسالت حوزوی پاسداری از انقلاب و ارزش‌های اسلامی آن موفق شویم باید در سایه وحدت حرکت کرده و در مجموعه روحانیان استان همدلی و هماهنگی حاکم باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید وحدت و همدلی بین علما و روحانیان در جامعه خود را به‌ خوبی نشان دهد، افزود: خوشبختانه در استان ما وحدت مناسبی حاکم بوده و همه علما و روحانیان در یک مسیر حرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام قدیمی با اشاره به اینکه در این راستا افزون بر روحانیان مبلغ، نقش روحانیان شاغل در نهادها هم در هدایت فکری و سیاسی استان تأثیرگذار است، تصریح کرد: مجمع علمای خراسان شمالی می‌تواند در این عرصه راهکارهای خوبی را ارائه دهد تا روحانیان بتوانند به‌ خوبی ادای دین و تکلیف کنند.

دبیر مجمع علمای خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید سرمایه دینی و انسانی خود را به‌ درستی مدیریت کنیم، خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی از نظر عددی افراد روحانی و طلبه قابل‌ توجهی داریم؛ اما در مقام عمل این سرمایه در میدان کار خیلی دیده نمی‌شود که مجمع علمای استان تلاش دارد این نقیصه را هم برطرف کند./9314/302/ب2

ارسال نظرات